Voor buurtbussen geldt een vrijstelling.NintendoC schreef:Betaalt een buurtbus ook motorrijtuigenbelasting? Ik zie wel dat een taxi geen motorrijtuigenbelasting betaald en dat reguliere lijnbussen bijna niks betalen. Kan me best voorstellen dat zoiets een enorme kostenpost is.
Korte vragen
Re: Korte vragen
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen
Buurtbussen rijden met 'gele' kentekens rond en betalen dus, anders als taxi's, waarschijnlijk gewoon wegenbelasting. Deze bussen mogen ook maar 8 passagiers meenemen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 07 mar 2009, 19:20
- Locatie: Dordrecht
Re: Korte vragen
In de reizigersdienst zijn alle rangeerbewegingen geplande bewegingen. De trdl heeft "gewoon" planregels hiervoor welke, voor de standaard bewegingen, in het dagplan zijn opgenomen. In principe kan een mcn daar zelf niets aan veranderen. Bijzondere / niet dagelijkse bewegingen worden door een planner van een vervoerder aangevraagd bij de trdl door middel van een lokale orderaanvraag waarbij ook de tijd waarop de beweging moet plaats vinden staat opgenomen. Ook hier heeft de mcn zelf niets in te brengen.Milco schreef:Mag een machinist zelf bepalen (uiteraard afhankelijk van de kleur van het sein) bepalen hoeveel minuten voor vertrek hij de trein vanaf een opstelspoor nar het perron rijdt? Treinserie [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] keert bij Almere Centrum op een opstelspoor en vertrekt vanaf het station om :02 en :32. De ene keer stond hij er om :26 al, maar de andere keer kwam hij pas om :29 bij het perron aangereden.
Is hier een beleid voor?
Wat wel kan is dat bijsturing van die beweging gewenst is, bv omdat er anders een conflict dreigt met een andere trein. Als de mcn er klaar voor is zal de trdl dan vrijwel altijd besluiten om de beweging eerder veilig te zetten. Daarnaast komt het ook wel voor dat een mcn nog niet klaar is om te gaan rijden zodra het sein veilig komt en de trein dus iets later dan gepland voor komt.
Overigens is geeft een sein een rijopdracht; dus als het sein veilig komt is dat een opdracht dat de mcn moet gaan rijden (tenzij ... etc.).
Re: Korte vragen
Er wordt geen BPM (hiervoor ontvangt men teruggave) en MRB (hiervan wordt men vrijgesteld) betaald, dit omdat de personenauto door de RDW is gekeurd als OV-auto, de eigenaar in het bezit is van een WP-vergunning en het voertuig voor meer dan 90% van de tijd wordt gebruikt voor het aanbieden van openbaar vervoer. Voor beiden kan dan vrijstelling worden aangevraagd bij de Belastingdienst. Taxi's en buurtbussen worden daarbij door de Belastingdienst onder dezelfde categorie geschaard.ArrivaBas schreef:Buurtbussen rijden met 'gele' kentekens rond en betalen dus, anders als taxi's, waarschijnlijk gewoon wegenbelasting. Deze bussen mogen ook maar 8 passagiers meenemen.
Bronnen: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... oldtimers/
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ar_vervoer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Ik weet dat het een FWP is, maar ga de vraag toch stellen: Is er ergens een overzicht van treinritten waarop railcatering aanwezig is?
Re: Korte vragen
Ja die is er, bij de railcatering
Ik zou je vraag op Twitter stellen aan NS/railcatering (A)
Ik zou je vraag op Twitter stellen aan NS/railcatering (A)
Re: Korte vragen
Of gewoon even op de OVNL-wiki kijken: Railcatering.
Re: Korte vragen
Lopen ze op de Benelux trouwens nog steeds met een karretje? Of is dat ook een koffiekameel tegenwoordig?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Is een koffiekameel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen
En ze gaan helemaal van/naar Antwerpen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dus niet meer tot aan Brussel? -o-
Re: Korte vragen
Koude koffie/lauwe thee dus op terugweg?Suus schreef:En ze gaan helemaal van/naar Antwerpen :Y
Of zit er een kamelenservicepunt in Antwerpen?
Re: Korte vragen
Geen idee eigenlijk Durashift, maar voorbij Roosendaal is het ook al niet heel warm inderdaad. Heb ooit op dat traject een keer de halve warmwatertank over mijn voet gekregen door een onhandige medewerkster, maar het was hooguit een erg warme douche.
Er is een tijd geweest dat ze alleen Rotterdam - Roosendaal deden, dus dat het nu weer Rotterdam - Antwerpen is, is toch verbetering. :YAking schreef:Dus niet meer tot aan Brussel? -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ja zo kun je alles als een verbetering verkopen -o-
Een beetje het aanbiedingenvefhaal bij veel winkels..
Vorige week was je product 9,99, deze week is het 32,99 om het dan volgende week als "aanbieding" te kunnen verkopen voor 14,99 :X
Een beetje het aanbiedingenvefhaal bij veel winkels..
Vorige week was je product 9,99, deze week is het 32,99 om het dan volgende week als "aanbieding" te kunnen verkopen voor 14,99 :X
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Zomer 2016 begonnen ze zeker weten in Brussel toen ik uit Londen kwam
Re: Korte vragen
Dank voor de uitgebreide toelichting! Dank ook aan de rest! :DSuus schreef:Er wordt geen BPM (hiervoor ontvangt men teruggave) en MRB (hiervan wordt men vrijgesteld) betaald, dit omdat de personenauto door de RDW is gekeurd als OV-auto, de eigenaar in het bezit is van een WP-vergunning en het voertuig voor meer dan 90% van de tijd wordt gebruikt voor het aanbieden van openbaar vervoer. Voor beiden kan dan vrijstelling worden aangevraagd bij de Belastingdienst. Taxi's en buurtbussen worden daarbij door de Belastingdienst onder dezelfde categorie geschaard.ArrivaBas schreef:Buurtbussen rijden met 'gele' kentekens rond en betalen dus, anders als taxi's, waarschijnlijk gewoon wegenbelasting. Deze bussen mogen ook maar 8 passagiers meenemen.
Bronnen: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... oldtimers/
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ar_vervoer
Re: Korte vragen
Ik zat gisteren naar een nieuw filmpje van het Team Verkeer Politie Haaglanden te kijken (opgenomen op 30 november 2016), en toen ze over de A4 van Delft naar Schiedam reden zag ik het volgende:
Wie weet meer?
Wie weet meer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Ik denk dat dit een bus is geweest van de ect. Ex de polder. Is verkocht aan een particulier.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Bedankt, ik zocht hem eigenlijk meer op ritniveau, maar kan me voorstellen dat de ''inzet'' enigszins willekeurig is.Z2N schreef:Of gewoon even op de OVNL-wiki kijken: Railcatering.
Re: Korte vragen
Ik heb vandaag in Tilburg twee keer een LINT van Arriva Limburg zien langskomen. Weet iemand waarom?
Re: Korte vragen
Onderweg naar een werkplaats ergens? (Haarlem, Leidschendam?)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Lijkt me onlogisch, daar doen ze niks met diesel. Wel worden wegens eenzijdige slijtage de stellen op kleine concessies zo af en toe gedriehoekt zodat ze andersom staan. En daarvoor is Nijmegen - Tilburg - Venlo een mooie optie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Kunnen ze dan niet beter naar Arnhem? Daar kan je ook driehoeken.
Re: Korte vragen
Op de goederenlijn bedoel je? Dan sta je daar wel te keren op de vrije baan, ik denk niet dat die driehoek daar zo geschikt voor is. Je kunt als je in oostelijke richting van de driehoek af komt wel vóór de brug naar het juiste spoor doorwisselen, maar ik weet niet de seinen er op zijn ingericht (kan het niet zien op sporenplan.nl). Ook moet je er er dienstperronnetjes voor hebben en moet je door een kwartierdienst+ICE+goederen door keren.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Ik heb ze gespot in de Reeshof in de richting van Breda.Daniel schreef:Lijkt me onlogisch, daar doen ze niks met diesel. Wel worden wegens eenzijdige slijtage de stellen op kleine concessies zo af en toe gedriehoekt zodat ze andersom staan. En daarvoor is Nijmegen - Tilburg - Venlo een mooie optie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten