Korte vragen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1418
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Korte vragen

Berichtdoor Frank » Di 20 Jun 2017, 17:32

MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.

Ezra
Berichten: 1254
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ezra » Di 20 Jun 2017, 18:30

Meltrain schreef:
Ezra schreef:Ik ben op zoek naar een overzicht van busstallingen in een aantal concessies.

Zoek je alleen busstallingen of ook tramremises? In het laatste geval kan ik je wel helpen.

In principe zijn dat soort dingen altijd welkom, hoewel tramstallingen meestal wel makkelijk te halen zijn.
marvinkok schreef:Hier staan alleen de bussen van Syntus. Arriva heeft stallingen te Groenlo, Doetinchem en Zutphen.

Thanks.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 10903
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wubbo » Di 20 Jun 2017, 18:55

Frank schreef:
MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.
Hij lijkt sterk op de kaart uit het spoorboekje 1970/1971, maar is net anders. De tekst linksboven is net anders. Ik vermoed dat de kaart wel uit een spoorboekje komt, maar dan een andere.

Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 368
Lid geworden op: Wo 24 Sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor MarkNL » Di 20 Jun 2017, 19:19

Bedankt voor de informatie zover :). Ben op zoek naar zo'n exemplaar omdat ik het persoonlijk wel een mooie kaart vind. Zo weet ik in ieder geval in welke richting ik moet zoeken :P .

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 12445
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Geert » Di 20 Jun 2017, 21:27

Etienne schreef:of mag dat niet omwille van de privacy van eventuele bedrijven die een stalling huisvesten?

Dat is geen probleem.

Hainje
Berichten: 7353
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Berichtdoor Hainje » Di 20 Jun 2017, 21:32

Hermes Eindhoven klopt in ieder geval wel.
Ik vind het allemaal prima.
30-11-2017: Trein: 10935,5 km * Bus: 3180,07 km * Tram: 396,81 km * Metro: 194,75 km * Boot: 43,59 km.

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 385
Lid geworden op: Ma 06 Mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Berichtdoor MarkHul » Di 20 Jun 2017, 21:38

Bij Ede ontbreekt zowel de Syntus stalling als die van Noot en in Harderwijk die van Smits en Syntus.

PatrickM
Berichten: 1305
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Korte vragen

Berichtdoor PatrickM » Di 20 Jun 2017, 21:40

Burgh-Haamstede bestaat niet meer, Wemeldinge ook niet en Hulst ook niet meer. In Zierikzee zitten er twee: Van Oeveren is makkelijk te vinden in Google Maps: Industrieweg 10 en CXX Industrieweg 51. Goes zit op bedrijventerrein De Poel, maar waar weet ik niet.
Dirksland is Korteweegje 65.
Mijn site over OV-kaartjes (info en tarieven): ovkaartjes.weebly.com
Mijn YouTube kanaal:OV Foto en Video
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

KM46
Berichten: 9735
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Berichtdoor KM46 » Di 20 Jun 2017, 22:04

De stalling in Boskoop bestaat ook al jaren niet meer.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2022
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor cassie127 » Di 20 Jun 2017, 22:11

Hier een paar van Midden-Overijssel
Raalte > Bij station
Dedemsvaart > direct voor de halte busstation
Zwolle > Hoekerweg (Syntus Overijssel + Gelderland, werkplaats voor alle Concessies. Ook bussen OV-Regio IJsselmond?)
Die van Deventer en Meppel weet ik zo niet te vinden.

Maar misschien is het een idee om hiervoor een apart draadje aan te gaan maken?
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Dennenboom
Berichten: 609
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Berichtdoor Dennenboom » Di 20 Jun 2017, 22:26

Wubbo schreef:
Frank schreef:
MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.
Hij lijkt sterk op de kaart uit het spoorboekje 1970/1971, maar is net anders. De tekst linksboven is net anders. Ik vermoed dat de kaart wel uit een spoorboekje komt, maar dan een andere.

Ik kom er ook niet helemaal uit. Tekst in spoorboekje '70/'71 is inderdaad net even anders (andere volgorde) en er zie in het boekje ook nog een extra kopregel. Maar de kaart van '71'/'72 (of later) is het ook niet, want die heeft geen tabel J meer. Weet wel dat er van het spoorboekje '70/''71 meerdere drukken zijn geweest. Misschien verschillen die?

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10325
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ardan » Di 20 Jun 2017, 22:28

cassie127 schreef:Die van Deventer en Meppel weet ik zo niet te vinden.

Die in Deventer zit aan de Wismarstraat.
2017 (27-10):
Trein 8190 km · S-Bahn 492 km · Metro 421 km · Zweeftrein 19 km · (Snel)tram 780 km · Bus 343 km · Veer 1.1 km

Wageningen1998
Berichten: 932
Lid geworden op: Di 06 Dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wageningen1998 » Di 20 Jun 2017, 23:30

DDZ staat ook wel bekend als NID (Nieuwe Intercity Dubbeldekker.) Toch rijdt DDZ maar twee intercityseries (3600 en 4500) en zes sprinterseries. Waarom is dat? :')

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 4092
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor dylanwild94 » Di 20 Jun 2017, 23:54

Te kort aan sprintermaterieel. En DDZ is in de oorsprong een dd-ar met mddm dat sprintermaterieel was. Dus beter geschikt dan VIRM en ICM.

En er staat me ook een andere reden bij dat met de instap te maken heeft.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 2117
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Berichtdoor Erno-BE » Wo 21 Jun 2017, 08:26

In de 5200/6400 rijdt geen DDZ meer, maar Flirt (vanaf september ook in de 6600) en de 4900/14900 zijn inweze één geheel. De 4900/14900 slaat enkele stations over en is dus een soort sneltrein, de 5600 kan voorlopig niet met enkeldeksmaterieel rijden, vanwege de hoge reizigersvraag en een hogere frequentie op de Veluwelijn is nu nog niet mogelijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4407
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor reisthijs » Wo 21 Jun 2017, 09:03

DDZ is eigenlijk ongeschikt voor de 4900 (te traag)
en daar daarom nu weer vervangen door SLT.
dylanwild94 schreef:Te kort aan sprintermaterieel. En DDZ is in de oorsprong een dd-ar met mddm dat sprintermaterieel was. Dus beter geschikt dan VIRM en ICM.

En er staat me ook een andere reden bij dat met de instap te maken heeft.
De ongelijkvloerse instap is nu juist een reden dat er liever geen dubbeldekkers als sprinter worden ingezet - mede daarom hebben ze het verbouwd tot intercity.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

hidihi
Berichten: 397
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Berichtdoor hidihi » Wo 21 Jun 2017, 12:16

In Engeland hebben ze trein beveiliging ATP (Automatic Train Protection) in Nederland heb je ATB Automatische Trein Beveiliging. Zijn deze twee systemen identiek of zijn het broers van elkaar? In Nederland heb je veel DM90 terzijde staan is het theoretisch mogelijk om dit materiaal door te schuiven naar Abellio UK?

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10325
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ardan » Wo 21 Jun 2017, 12:21

DM'90 is voor Nederlandse begrippen al erg breed, en het PVR in Engeland is nog veel kleiner dan bij ons.
2017 (27-10):
Trein 8190 km · S-Bahn 492 km · Metro 421 km · Zweeftrein 19 km · (Snel)tram 780 km · Bus 343 km · Veer 1.1 km

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4414
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » Wo 21 Jun 2017, 12:45

Bovendien is Abellio Greater Anglia bezig met een enorme materieel-vernieuwing, waardoor alle electrische treinen zullen worden vernieuwd. Voor de diesels is het wachten op de afronding van grote elektrificatieprojecten, met name bij GWR.

Bij Abellio Scotrail wachten ze ook op de indienststelling van nieuwe treinen bij GWR, de oudere HST-treinen zullen worden doorgeschoven van westelijk Engeland naar Schotland, opgeknapt en daarna ingezet als IC-treinen naar de steden boven de lijn Edinburgh/Glasgow. De Sprinter-treinstellen (class 158) worden daarna gebruikt om meer treinen te laten rijden in het regionale segment, bijvoorbeeld tussen Aberdeen en Dundee, en om elders in het land de rottige Pacers buiten dienst te kunnen stellen.
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4271
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Milco » Wo 21 Jun 2017, 13:27

Station Santpoort Noord heeft van oorsprong een erg lang perron. Het perron voor de treinen richting Haarlem is langer dan het huidige spoor. Wat is de reden hierachter, weet iemand dit? Heeft dit te maken met de vroegere spoorlijn naar Velsen/IJmuiden?
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 13-12-2017
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 08-11-2017

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5633
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Aking » Wo 21 Jun 2017, 13:30

Zijn er op dit moment actiekaartjes voor het weekend "actief"? (kruidvat/Blokker/AH/watdanook)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4407
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor reisthijs » Wo 21 Jun 2017, 13:38

Z2N schreef:Bovendien is Abellio Greater Anglia bezig met een enorme materieel-vernieuwing, waardoor alle electrische treinen zullen worden vernieuwd. Voor de diesels is het wachten op de afronding van grote elektrificatieprojecten, met name bij GWR.
Niet alleen elektrische treinen, de gehele vloot wordt vernieuwd. Op de diesellijnen gaan hybride Flirts rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2365
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Mikos » Wo 21 Jun 2017, 13:39

Milco schreef:Station Santpoort Noord heeft van oorsprong een erg lang perron. Het perron voor de treinen richting Haarlem is langer dan het huidige spoor. Wat is de reden hierachter, weet iemand dit? Heeft dit te maken met de vroegere spoorlijn naar Velsen/IJmuiden?

Ja, het stuk waar nu geen spoor ligt langs het perron, was het stuk waar het spoor richting IJmuiden lag. Als je op Sporenplan.nl kijkt naar de tekeningen uit 1965, zie je dat na het perron de aftakking lag. Het perron is altijd blijven liggen, net als de plek waar het spoor oorspronkelijk aantakte.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4271
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Milco » Wo 21 Jun 2017, 13:48

Bedankt voor het antwoord! Interessant! :D
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 13-12-2017
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 08-11-2017

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 2117
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Berichtdoor Erno-BE » Wo 21 Jun 2017, 13:55

hidihi schreef:In Engeland hebben ze trein beveiliging ATP (Automatic Train Protection) in Nederland heb je ATB Automatische Trein Beveiliging. Zijn deze twee systemen identiek of zijn het broers van elkaar? In Nederland heb je veel DM90 terzijde staan is het theoretisch mogelijk om dit materiaal door te schuiven naar Abellio UK?

DM90 is ongeschikt voor verkoop aan het buitenland, de treinen zijn te zwaar en trekken te sloom op. Bovendien is het voor vrijwel ieder Oostblokland goedkoper om treinen vers van de fabrikant te bestellen (Lint, Talent, Desiro) dan om DM90 over te nemen en op te knappen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten