Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Aangezien jullie heel veel weten en ik minder vraag ik het hier maar even:
Ik kwam over een dagkaart voor Groningen dit tegen: Deze Dagkaart is geldig op alle bussen binnen de stad Groningen, inclusief P+R Hoogkerk en P+R Haren/A28

geld die dan ook op QBuzz lijn 1? Ik heb 0,0 verstand van bussen en Groningen dus vandaar die vraag
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Als die lijn 1 binnen de stad rijdt, lijkt me dat wel :mrgreen:

Waarom zou dat niet het geval zijn?
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Ik weet dus niet in hoeverre hij in de stad rijdt en of de hele lijn in de stad moeten rijden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Dat laatste lijkt me niet, alleen is je dagkaart toch geldig tot de zonegrens/stadsgrens of welke grens precies dan ook. En dat eerste weet de wiki vast :wink:
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Waarom laat DDZ/FLIRT/1700loc/ eigenlijk altijd de pantograaf zakken bij aankomst eindbestemming en doen ICM/VIRM/SGM/SLT dat nooit?
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: Korte vragen

Bericht door Jultar »

Omdat die zo ontworpen zijn (ja, dooddoener, ik weet het).
De DDZ/1700 en de Flirt volgen beiden een bepaald stramien bij het uit dienst nemen van de cabine. Voor je de sleutel uit kan nemen, moet eerst alles uit staan en de stroomafnemers naar beneden.
De DDZ/1700 hebben daarvoor het Faiveleyblok (vernoemd naar de fabrikant). Om die te kunnen gebruiken moet deze fysiek ontgrendeld worden en bij uit dienst nemen van de cabine ook weer fysiek vergrendeld worden. Op dat blok zitten de knoppen voor de stroomafnemers, voor de snelschakelaar en andere elektrische zaken. Kortom, je ontkomt er dus niet aan om daar de stroomafnemers te laten zakken als je van cabine wilt wisselen.
De Flirt is net iets anders. Hier heb je één hendeltje voor het inzetten van de snelschakelaar en het opzetten van de stroomafnemer, maar ook hiervoor geldt: wil je de cabine uit dienst nemen, dan moet je die dus uitschakelen.

De andere treinen hebben dat niet en blijft alles 'in' staan bij het wisselen van de cabine.
Waarom de ene wel en de andere niet? Geen idee, dat zijn ontwerpkeuzes van de fabrikant.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 22 okt 2017, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Weet iemand of er bus en/of treindagkaarten voor het gebied rondom Leer beschikbaar zijn?
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Korte vragen

Bericht door Daan76 »

Michael schreef:Dat lijstje is allesbehalve actueel. Er staat bijvoorbeeld dat de stalling in Oosterhout aan de Leijsenhoek gevestigd is. Maar dat is nooit het geval geweest. Die heeft altijd aan de Europaweg gezeten en is sinds de nieuwe dienstregeling die afgelopen December in is gegaan verhuisd naar de Havenweg.
Een beetje late reactie maar ik zie dit bericht nu pas.

Een stukje geschiedenis is wel aardig in deze: de stalling Oosterhout is ooit begonnen aan de Leijsenhoek als een openluchtstalling, dat was voordat er een echte stalling gebouwd werd aan de Meerpaal.
Inmiddels is ook de Meerpaal verlaten en zit de stalling aan de Havenweg in Oosterhout.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Ezra schreef:Weet iemand of er bus en/of treindagkaarten voor het gebied rondom Leer beschikbaar zijn?
Ja, zie hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Voordat de RSG3's volledig op het metronetwerk in Rotterdam reden kon je in de metrorit (uitgevoerd door een type B of S) tussen Beurs en Wilhelminaplein een constante Plan V-optrekgeluid horen bij optrekken, afremmen en tijdens de normale rit. Hoe komt dat?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Ik weet precies wat voor geluid je bedoeld, maar geen idee waar het vandaan kwam. Weet wel dat het is gekomen na de werkzaamheden aan het spoor die toen geweest zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen

Bericht door Reiziger Delft »

Op het NS-forum staat dit:

Reiziger:
Vanochtend was het instappen nog in volle gang toen er werd gefloten, midden in de stroom reizigers uit de intercity werden plotsklaps de deuren gesloten. Ik was stomverbaasd, ik kon niet geloven dat de deuren gesloten werden terwijl er ruim honderd mensen nog buiten stonden en er plek genoeg was in de trein.
Reactie moderator van NS:
Jammer om te lezen dat je ervaringen niet optimaal zijn. Soms is het helaas nodig om al te fluiten wanneer nog niet iedereen ingestapt is zodat de trein op tijd rijdt en geen sneeuwbaleffect creëert.
Is het nu echt beleid om dwars door reizigers heen de deuren te sluiten? :neg: Zie het namelijk soms zelf ook gebeuren.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Ze moeten op tijd vertrekken ja, al is het eigenlijk wel een hele slechte zaak naar mijn mening
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Op Fluiten = niet meer instappen staat dit:
Stapt er niemand meer in of uit? Kort voor de aangegeven vertrektijd op het bord geeft de conducteur het fluitsignaal. Zo kan de trein op tijd vertrekken.
Tja, dat is een regel die uitgaat van de ideale situatie. In de praktijk werkt dat dus niet zo.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Weet iemand of Tsjerk Hiddes nog steeds met de BH-FS-83 parkeerpendel van en naar Harlingen Haven rijdt?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Heeft iemand ervaring met de bewaakte fietsenstalling op Rotterdam centraal of een soortgelijke? Hoe moet ik daar betalen? Ik heb stallen op rekening op mijn OV chipkaart gezet en ik had verwacht dat er een paaltje of poortje zou zijn maar ik ben naar binnen en buiten gelopen maar kon nergens betalen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Je moet in- en uitchecken bij de medewerker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Weet iemand wat een R-Net bus gister deed op de A1 bij Rijssen richting Deventer?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Rijden vermoed ik (A)
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Was dat geen nieuwe AML bus?
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Een domme vraag misschien maar wat is AML?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Amstelland-Meerlanden.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Ezra schreef:Weet iemand of Tsjerk Hiddes nog steeds met de BH-FS-83 parkeerpendel van en naar Harlingen Haven rijdt?
Dit jaar reden ze met 2 bussen, de BH-FS-83 en de BN-HH-91. Of de BH-FS-83 ook nu nog rijdt weet ik niet (Dat die nu in de winterstalling staat), het kon ook zijn dat die toen reed i.v.m. topdrukte aangezien het toen begin augustus was, vakantie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Mag je trouwens met een 9Uhr-TagesTicket 7-zones (€23,30)
http://www.westfalentarif.de/de/fahrt-t ... icket--TT1

Van Dinxperlo naar Münster reizen en dan terug van Münster naar Winterswijk?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Nee dat mag niet. Als je een dagkaart Münster - Bocholt koopt, mag je niet via Ahaus of Stadtlohn terug. Je hebt dan immers een dagkaart voor die ene corridor.

Prijsstufe 9 geeft je het recht volledig vrij in Münsterland te reizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten