Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Korte vragen

Bericht door Mdk »

Er stond net een gekoppelde flirt in amersfoort, beetje Limburg donkerblauw met een paar oranje strepen. Elke ramen waren afgeplakt en er zat geen bestikkering op, waar gaat deze trein heen? Is dit nieuw materieel voor de Limburgse treindienst van arriva?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Ik weet het bijna zeker. Afhankelijk van waar de strepen zaten kunnen het ook kabels zijn die langs de trein lopen. De treinen zijn uiteindelijk richting Deventer gegaan aldus Somda.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Korte vragen

Bericht door Vistaus »

Richting Deventer? Maar dan zou ik eerder denken dat ze bedoeld zijn voor Keolis.
Laatst gewijzigd door Vistaus op di 16 jan 2018, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Korte vragen

Bericht door Mdk »

Vanaf deventer kan je wel beter naar nijmegen en verder.
Bij twijfel altijd klagen
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Korte vragen

Bericht door Vistaus »

Dat is waar, maar aan de andere kant zit Keolis Nederland (voorheen Syntus) in Deventer. Vandaar mijn reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Waar een hoofdkantoor zit zegt echt 0,0 over van wie de treinen zijn hoor _O-
Sterker nog: de treinen zullen nog van Stadler zijn tot (in dit geval) Arriva ze overneemt.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Korte vragen

Bericht door Vistaus »

In dat geval snapte je mijn bericht niet. Keolis rijdt overigens ook met Stadlers dus dat zegt nog niks. Wat ik bedoelde: Keolis is actief in de regio aldaar, want ze rijden met treinen in de omgeving Hengelo. Hengelo ligt niet zo ver van Deventer vandaan. En ze rijden daar niet met de modernste treinen, dus het zou niet gek zijn moesten ze nu nieuwe treinen hebben besteld voor daar. En aangezien hun hoofdkantoor ook nog eens in Deventer zit, is het toch geen gekke gedachte dat ze mogelijk voor Keolis zijn, of wel?
Laatst gewijzigd door Vistaus op di 16 jan 2018, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Deze treinen rijden testritten voor Arriva Limburg. Uiteindelijk moeten ze de drielandentrein gaan rijden (dus vanuit Belgie naar Duitsland via Maastricht en Heerlen)
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Korte vragen

Bericht door Vistaus »

@jelmerr Oké, duidelijk, I stand corrected :)
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Korte vragen

Bericht door Mdk »

Oke top, in watvoor liverij gaan ze dit doen? De basiskleur suggereert de Limburgse liverij, maar heeft iemand hier info over?
Laatst gewijzigd door Mdk op di 16 jan 2018, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Althans dat is wat op somda stond en mij ook waarschijnlijk lijkt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Vistaus schreef:Wat ik bedoelde: Keolis is actief in de regio aldaar, want ze rijden met treinen in de omgeving Hengelo. Hengelo ligt niet zo ver van Deventer vandaan. En ze rijden daar niet met de modernste treinen, dus het zou niet gek zijn moesten ze nu nieuwe treinen hebben besteld voor daar.
Huh? :?
Keolis rijdt juist wel met gloednieuwe treinen tussen Zwolle en Enschede.
Tussen Zutphen en Oldenzaal rijden inderdaad oudere treinen, maar tussen Zutphen en Hengelo heb je niet zo veel aan elektrische treinen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Korte vragen

Bericht door Vistaus »

Ik had het ook over Zutphen-Oldenzaal. En ik weet dat je daar niks aan elektrische treinen hebt, maar de vraagsteller zei niks over elektrische treinen, dus alle opties waren open ;) Totdat Jelmerr het verlossende woord sprak dat ze inderdaad voor Arriva Limburg zijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Alle tot nu toe aan Nederland geleverde FLIRT's zijn elektrisch. Alleen in Noord-Italië en Estland rijden diesel-FLIRT's. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Mdk schreef:Oke top, in watvoor liverij gaan ze dit doen? De basiskleur suggereert de Limburgse liverij, maar heeft iemand hier info over?
Wordt gewoon hetzelfde als de andere Limburgse Flirts.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

jelmerrr schreef:Deze treinen rijden testritten voor Arriva Limburg. Uiteindelijk moeten ze de drielandentrein gaan rijden (dus vanuit Belgie naar Duitsland via Maastricht en Heerlen)
Hoe zit het hiermee? Wanneer gaat deze drielandentrein rijden? Want ik meen dat ook nog Heerlen-Herzogenrath eerst onder de draad moet?
Is er al een start gemaakt met de elektrificatie?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Elektrificatie zou dit jaar plaats vinden, in december zou de sneltrein Maastricht-Aachen moeten gaan rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Korte vragen

Bericht door Mdk »

Ze staan er nogsteeds, dus ik heb er even snel een fotootje geschoten.
Spoiler: show
Afbeelding
Bij twijfel altijd klagen
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Jup die zijn voor Limburg. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Kan ik de IC Direct-toeslag op mijn OV-kaart laden zonder contant geld/pinpas ? (Dus gewoon betalen met het saldo dat al op die kaart staat) Op Lage Zwaluwe staat niet zo'n rode zuil. -o-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Ding staat een kwartier stil in Rotterdam Centraal, ik denk dat het je wel moet lukken om dat kwartier naar de toeslagzuil op het perron te lopen en weer terug.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Ja maar als ik Suus moet geloven kom ik dan de trein niet meer in omdat dan heel Rotterdam al op mijn stoel zit. :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Een meisje uit Lage Zwaluwe laat zich toch niet door heel Rotterdam van haar plaats af houden? Desnoods loop je na het laden van de toeslag nog even naar beneden om een broodje te kopen om een of andere Rotterdammert mee om te kopen. :Y
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Weet je wel niet wat dat kost?! Ik ben maar een arme student hoor. :(
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Dan zal er vast nog wel gratis koffie en thee worden uitgedeeld, wellicht dat er een gierige Rotterdammert is die daar wel voor op wil staan. #omdenken
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten