Korte vragen
Re: Korte vragen
SGM-2: 52,2 meter
GTW 2/6: 40,89
Lint: 41,81
Flirt-2: 45,7 meter
Bron: wikipedia
GTW 2/6: 40,89
Lint: 41,81
Flirt-2: 45,7 meter
Bron: wikipedia
Re: Korte vragen
Thanks! Dat wordt een mooi fietstochtje naar Tiel!
-
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Korte vragen
Een korte vraag van mijn kant. Ik ben vanaf huidige dienstregeling statistieken over mijn reizen gaan bijhouden en daarvoor gebruik ik regelmatig Wikipedia. Nu kwam ik op de pagina van de spoorlijn Arnhem-Nijmegen tegen dat er word gesproken over de opening van station Ressen-Bemmel. Ik heb daar echter geen enkel officieel bericht van gelezen. Weet iemand hoe dit zit?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen
Daar waren ooit ideeën voor in de Stadsregio, maar dat is nooit concreet geworden. In die ideeën stonden toen o.a. ook stations Valburg, Arnhem Businesspark, Arnhem Pley, Zevenaar Oost, Nijmegen Goffert en Westervoort. Van de plannen die erin stonden zijn alleen Nijmegen Goffert en Westervoort concreet geworden en inmiddels ook gerealiseerd en staat Zevenaar Oost voorlopig (nog) in de ijskast.
-
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Korte vragen
Dank, van de andere plannen wist ik overigens wel af. Alleen Valburg wist ik ook niet. Wel handig om die ook te weten trouwens.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Korte vragen
Wie of wat bepaalt of een lijn R-Net wordt? En wat is daar het voordeel van? In Utrecht rijden heel veel buslijnen heel vaak, maar volgens mij geen R-Net, ook al staat er op de website vanaf 2017. En in Hilversum rijdt wel R-Net. Komt dat omdat Hilversum in Noord Holland ligt of dat Connexxion dat daar verzorgt? En betaal je dan meer voor R-Net? Sorry, geen korte vraag, maar ik begrijp het gewoon niet zo goed.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De provincie Noord- of Zuid-Holland (of Metropoolregio Den Haag-Rotterdam/Vervoerregio Amsterdam) bepaalt welke lijnen R-Net worden. Die R-Net site is overigens al een tijdje achterhaalt. Utrecht doet niet meer mee aan R-Net.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
In de provincie Utrecht komt geen R-net voor omdat de provincie daar geen meerwaarde in ziet. Feitelijk zou je daar ook zo'n beetje het hele lijnennet R-net kunnen noemen.
Dat in Hilversum wel R-net rijdt komt dus inderdaad omdat het in Noord-Holland ligt die daar wel aan doet. En voor R-net betaal je meestal niet meer, maar weet zo uit m'n hoofd even niet hoe dat in Zuid-Holland Noord zit want de lijnen die daar nu R-net zijn hadden voorheen wel een hoger Qliner-tarief als ik me niet vergis.
Dat in Hilversum wel R-net rijdt komt dus inderdaad omdat het in Noord-Holland ligt die daar wel aan doet. En voor R-net betaal je meestal niet meer, maar weet zo uit m'n hoofd even niet hoe dat in Zuid-Holland Noord zit want de lijnen die daar nu R-net zijn hadden voorheen wel een hoger Qliner-tarief als ik me niet vergis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
En als Qbuzz zou willen dat lijn 1 bijvoorbeeld toch R-Net wordt, mogen ze dat dan doen als ze alles in de stijl brengen?
Re: Korte vragen
De huisstijl is geen eigendom van Qbuzz, dus dat mogen ze niet zomaar. De provincie Utrecht heeft echter aangegeven niet mee te willen doen, claimend dat het niets toevoegt aan het OV-netwerk, ondanks dat het flinke investeringen vergt (vervangen van bushaltes en het herstickeren van bussen). Dus ook zij zijn geen eigenaar van de huisstijl, en mogen deze dan ook niet gebruiken of opleggen aan de vervoerders waarmee zij een contract hebben (Qbuzz en Syntus/Keolis).
Re: Korte vragen
Indien ze het zouden willen zouden ze echter wel vrij snel in kunnen stappen, ik kan me niet voorstellen dat de provincies/metropoolregio daar bezwaar tegen zullen hebben Maargoed dan moeten ze zelf idd die investeringen in het ver-r-netten van de haltes, bussen etc doen.
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Gister in Leusden kwam ik een voertuig tegen met het kenteken 64-XD-ZN. Het is een Ford Transit in Arriva Zuid-Holland Noord- kleuren, rijden voor een school of kinderdagverblijf. In verschillende databases heb ik niet kunnen zien vinden dat het een voormalig Arriva- voertuig is geweest. Weet iemand hier meer van?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Vermoedelijk een busje van toezichthouders of de haltedienst geweest, die zijn veelal niet in de wagenparklijsten terug te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Ik heb gisteren een ritje gemaakt tussen Heerlen en Herzogenrath. Ik heb echter nergens kunnen zien dat de elektrificatie al begonnen is of dat er voorbereidingen daartoe getroffen zijn. Ik neem aan dat de tijd krap wordt? Hoelang zou het duren om die werkzaamheden te doen?reisthijs schreef:Elektrificatie zou dit jaar plaats vinden, in december zou de sneltrein Maastricht-Aachen moeten gaan rijden.
Re: Korte vragen
Zwolle - Kampen werd op 3 maanden volledig nieuw aangelegd, dat is een stuk van 13 kilometer. Landgraaf - Herzogenrath is 7 kilometer, in theorie valt dat dus binnen de zomervakantie te doen.
Re: Korte vragen
Ik zou Zwolle - Kampen niet als voorbeeld gebruiken, want echt een succes is die verbouwing niet ;)
On-topic: de planning daar loopt sowieso al vreselijk achter op schema. Na het annuleren van de Avantis lijn zijn de krabbels voor de elektrificatie in 2014 gezet.
On-topic: de planning daar loopt sowieso al vreselijk achter op schema. Na het annuleren van de Avantis lijn zijn de krabbels voor de elektrificatie in 2014 gezet.
Re: Korte vragen
Op Zwolle - Kampen is de elektrificatie het probleem niet, wel de verhoging van de baanvaksnelheid. Maar volgens mij zit dat niet in het plan voor Landgraaf - Herzogenrath.
Re: Korte vragen
Neuh, de elektrificatie is het probleem niet op Zwolle-Kampen behalve dat een dubbele Flirt als je niet uitkijkt de onderstations leeg trekt...(Flirts lusten een tikkie meer(ruimschoots t dubbele) dan een GTW waarop het kamperlijntje ontworpen is)
Grt. Stefan
Re: Korte vragen
Is er een mogelijkheid om AL je geld terug te krijgen als het helemaal fout is gegaan?
Re: Korte vragen
AL je geld is een vrij ruim begrip. Naar get geld van je buskaartje of de efteling kan je fluiten...
Maar als je aangeeft dat je je reis hebt afgebroken, krijg je als het goed is alles terug.
Maar als je aangeeft dat je je reis hebt afgebroken, krijg je als het goed is alles terug.
Re: Korte vragen
Er vanuitgaande dat dit te maken heeft met het bericht van je in het topic met reiservaringen:OV fan Utrecht schreef:Is er een mogelijkheid om AL je geld terug te krijgen als het helemaal fout is gegaan?
Dit formulier invullen: https://www.ns.nl/formulieren/geld-teru ... aging.html
En aangeven dat je je bestemming niet hebt bereikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dankje!
Re: Korte vragen
Er staat al dagen, zo niet weken een groene locomotief op de opstelsporen op het emplacement aan de westzijde van Amsterdam Centraal. Van wie is dat ding eigenlijk?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
R-net is niet meer dan een markering-lulverhaal puur voor de buhne.
Vpor Rnet mag de rest van de lijnen wijken of er nu veel of weinig passagierss in de Rnet bussen zitten.
Bestuurder krijgen daar namelijke een @#$&^/ van. Of de vrouwelijke versie een #&/#/^#$/.
Vpor Rnet mag de rest van de lijnen wijken of er nu veel of weinig passagierss in de Rnet bussen zitten.
Bestuurder krijgen daar namelijke een @#$&^/ van. Of de vrouwelijke versie een #&/#/^#$/.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten