Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

SGM-2: 52,2 meter
GTW 2/6: 40,89
Lint: 41,81
Flirt-2: 45,7 meter

Bron: wikipedia
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Thanks! Dat wordt een mooi fietstochtje naar Tiel!
Western Soldier
Berichten: 1231
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Korte vragen

Bericht door Western Soldier »

Een korte vraag van mijn kant. Ik ben vanaf huidige dienstregeling statistieken over mijn reizen gaan bijhouden en daarvoor gebruik ik regelmatig Wikipedia. Nu kwam ik op de pagina van de spoorlijn Arnhem-Nijmegen tegen dat er word gesproken over de opening van station Ressen-Bemmel. Ik heb daar echter geen enkel officieel bericht van gelezen. Weet iemand hoe dit zit?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen

Bericht door SuperGhost »

Daar waren ooit ideeën voor in de Stadsregio, maar dat is nooit concreet geworden. In die ideeën stonden toen o.a. ook stations Valburg, Arnhem Businesspark, Arnhem Pley, Zevenaar Oost, Nijmegen Goffert en Westervoort. Van de plannen die erin stonden zijn alleen Nijmegen Goffert en Westervoort concreet geworden en inmiddels ook gerealiseerd en staat Zevenaar Oost voorlopig (nog) in de ijskast.
Western Soldier
Berichten: 1231
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Korte vragen

Bericht door Western Soldier »

Dank, van de andere plannen wist ik overigens wel af. Alleen Valburg wist ik ook niet. Wel handig om die ook te weten trouwens.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Korte vragen

Bericht door visgraat »

Wie of wat bepaalt of een lijn R-Net wordt? En wat is daar het voordeel van? In Utrecht rijden heel veel buslijnen heel vaak, maar volgens mij geen R-Net, ook al staat er op de website vanaf 2017. En in Hilversum rijdt wel R-Net. Komt dat omdat Hilversum in Noord Holland ligt of dat Connexxion dat daar verzorgt? En betaal je dan meer voor R-Net? Sorry, geen korte vraag, maar ik begrijp het gewoon niet zo goed.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

De provincie Noord- of Zuid-Holland (of Metropoolregio Den Haag-Rotterdam/Vervoerregio Amsterdam) bepaalt welke lijnen R-Net worden. Die R-Net site is overigens al een tijdje achterhaalt. Utrecht doet niet meer mee aan R-Net.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

In de provincie Utrecht komt geen R-net voor omdat de provincie daar geen meerwaarde in ziet. Feitelijk zou je daar ook zo'n beetje het hele lijnennet R-net kunnen noemen.
Dat in Hilversum wel R-net rijdt komt dus inderdaad omdat het in Noord-Holland ligt die daar wel aan doet. En voor R-net betaal je meestal niet meer, maar weet zo uit m'n hoofd even niet hoe dat in Zuid-Holland Noord zit want de lijnen die daar nu R-net zijn hadden voorheen wel een hoger Qliner-tarief als ik me niet vergis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Korte vragen

Bericht door visgraat »

En als Qbuzz zou willen dat lijn 1 bijvoorbeeld toch R-Net wordt, mogen ze dat dan doen als ze alles in de stijl brengen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

De huisstijl is geen eigendom van Qbuzz, dus dat mogen ze niet zomaar. De provincie Utrecht heeft echter aangegeven niet mee te willen doen, claimend dat het niets toevoegt aan het OV-netwerk, ondanks dat het flinke investeringen vergt (vervangen van bushaltes en het herstickeren van bussen). Dus ook zij zijn geen eigenaar van de huisstijl, en mogen deze dan ook niet gebruiken of opleggen aan de vervoerders waarmee zij een contract hebben (Qbuzz en Syntus/Keolis).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mdk
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Korte vragen

Bericht door Mdk »

Indien ze het zouden willen zouden ze echter wel vrij snel in kunnen stappen, ik kan me niet voorstellen dat de provincies/metropoolregio daar bezwaar tegen zullen hebben Maargoed dan moeten ze zelf idd die investeringen in het ver-r-netten van de haltes, bussen etc doen.
Bij twijfel altijd klagen
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Gister in Leusden kwam ik een voertuig tegen met het kenteken 64-XD-ZN. Het is een Ford Transit in Arriva Zuid-Holland Noord- kleuren, rijden voor een school of kinderdagverblijf. In verschillende databases heb ik niet kunnen zien vinden dat het een voormalig Arriva- voertuig is geweest. Weet iemand hier meer van?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Vermoedelijk een busje van toezichthouders of de haltedienst geweest, die zijn veelal niet in de wagenparklijsten terug te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

reisthijs schreef:Elektrificatie zou dit jaar plaats vinden, in december zou de sneltrein Maastricht-Aachen moeten gaan rijden.
Ik heb gisteren een ritje gemaakt tussen Heerlen en Herzogenrath. Ik heb echter nergens kunnen zien dat de elektrificatie al begonnen is of dat er voorbereidingen daartoe getroffen zijn. Ik neem aan dat de tijd krap wordt? Hoelang zou het duren om die werkzaamheden te doen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Zwolle - Kampen werd op 3 maanden volledig nieuw aangelegd, dat is een stuk van 13 kilometer. Landgraaf - Herzogenrath is 7 kilometer, in theorie valt dat dus binnen de zomervakantie te doen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Ik zou Zwolle - Kampen niet als voorbeeld gebruiken, want echt een succes is die verbouwing niet ;)

On-topic: de planning daar loopt sowieso al vreselijk achter op schema. Na het annuleren van de Avantis lijn zijn de krabbels voor de elektrificatie in 2014 gezet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Op Zwolle - Kampen is de elektrificatie het probleem niet, wel de verhoging van de baanvaksnelheid. Maar volgens mij zit dat niet in het plan voor Landgraaf - Herzogenrath.
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Korte vragen

Bericht door Selivio »

Neuh, de elektrificatie is het probleem niet op Zwolle-Kampen behalve dat een dubbele Flirt als je niet uitkijkt de onderstations leeg trekt...(Flirts lusten een tikkie meer(ruimschoots t dubbele) dan een GTW waarop het kamperlijntje ontworpen is) :roll:
Grt. Stefan
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Is er een mogelijkheid om AL je geld terug te krijgen als het helemaal fout is gegaan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

AL je geld is een vrij ruim begrip. Naar get geld van je buskaartje of de efteling kan je fluiten...

Maar als je aangeeft dat je je reis hebt afgebroken, krijg je als het goed is alles terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

OV fan Utrecht schreef:Is er een mogelijkheid om AL je geld terug te krijgen als het helemaal fout is gegaan?
Er vanuitgaande dat dit te maken heeft met het bericht van je in het topic met reiservaringen:

Dit formulier invullen: https://www.ns.nl/formulieren/geld-teru ... aging.html

En aangeven dat je je bestemming niet hebt bereikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Dankje!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Er staat al dagen, zo niet weken een groene locomotief op de opstelsporen op het emplacement aan de westzijde van Amsterdam Centraal. Van wie is dat ding eigenlijk?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Waarschijnlijk is het een NS 700. Of anders een RF V100.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door huibf »

R-net is niet meer dan een markering-lulverhaal puur voor de buhne.
Vpor Rnet mag de rest van de lijnen wijken of er nu veel of weinig passagierss in de Rnet bussen zitten.

Bestuurder krijgen daar namelijke een @#$&^/ van. Of de vrouwelijke versie een #&/#/^#$/.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten