Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Welke bussen zijn de 337 en 28 eigenlijk? Ze rijden regelmatig op Arriva Brabant lijn 92. Deze wordt gereden door Van Dijk. Ik weet dat 29 en 30 Setra's zijn. Daarnaast is de serie vanaf 338 van Van Driel. Dus weet iemand meer over die andere 2?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

De 337 is een Sprinter City van Taxi van Dijk volgens busfoto.net. Een bus met nummer 28 heb ik niet gezien in die database.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Zou dat misschien die "nieuwe" MAN Lion's City kunnen zijn?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

MarkHul schreef:Zou dat misschien die "nieuwe" MAN Lion's City kunnen zijn?
Dat klopt helemaal. "Nieuw" is hij overigens niet, het is een importwagen uit Duitsland. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Bedankt voor het antwoord! :D
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Wat is het nummer van de groene gelede Citaro van XX uit de 91xx reeks die al enkele maanden in de werkplaats in Amersfoort vertoeft?
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

^zal wel uit Almere komen?

~~~~~~~~~~~~~
Mijn vraag:

Hoe heeft het bij NS zo kunnen gebeuren dat er bij de gemoderniseerde VIRM's 3 (!!!!!) verschillende verblijfssecties zijn? (Stilte / Werk / 'kwebbelen'..)

Ik begrijp de reizigers wel.. Ik, als incidentele treinreiziger zal het ook niet opmerken.. nou ja, de stilte nog wel.. maar het niveau daartussen in??
NOS schreef:Veel reizigers vinden de symbolen voor de werk- en rustcoupés in de gemoderniseerde intercity's van NS erg verwarrend. Op Twitter en het klantenserviceforum delen reizigers hun ergernis.

"Wederom in conflict over het stiltecoupé-idee van dit plaatje. Een blèrende telefoongebruiker ziet dit toch echt niet als aanduiding van een stiltezone", twittert een reiziger. Iemand anders stelt dat hij juist regelmatig onterecht wordt aangesproken als hij praat. "Ben er nu wel klaar mee. Dit is een werkcoupé waar op laag volume mag worden getelefoneerd. Dit is géén stiltecoupé", twittert hij. (..)

De verwarring wordt groter doordat in bepaalde gedeeltes van een werk- en rustcoupé weer níet gepraat mag worden. "Een deel van de werk- en rustzone is ook stiltezone", zegt de NS. In deze gedeeltes zijn de binnenwanden van de trein voorzien van een poppetje dat zijn vinger tegen zijn lippen houdt. In die coupés worden dus twee logo's naast elkaar in dezelfde wagon gebruikt. (.)

Bron: https://nos.nl/artikel/2223973-verwarre ... ernis.html
Laatst gewijzigd door Durashift op za 24 mar 2018, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Het korte antwoord: DDZ (met de Z van zone) heeft dat ook, en dat is het grote voorbeeld geweest voor VIRMm.

Hoe ze ooit hebben kunnen bedenken dat de stiltezone boven moest zijn, dat snap ik nog steeds niet.

Ik ben het er mee eens dat het verwarrend is (heeft voor mij ook een tijdje geduurd voor ik door had dat er boven twee soorten zones zijn).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Volgens mij zit de stiltezone boven omdat je anders in je stiltezone beneden de hele tijd het gestamp/loop van de bovenverdieping hebt.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: Korte vragen

Bericht door Jultar »

Aking schreef:Volgens mij zit de stiltezone boven omdat je anders in je stiltezone beneden de hele tijd het gestamp/loop van de bovenverdieping hebt.
Het is nog veel simpeler: de meeste mensen schijnen benedenlangs door de trein te lopen als ze op zoek zijn naar een zitplaats. Boven is het per definitie dus rustiger dan beneden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Tenzij je ineens een club wandelende SOA's kinderen in je trein hebt, die gaan natuurlijk allemaal weer boven zitten.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: RE: Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Jultar schreef:de meeste mensen schijnen benedenlangs door de trein te lopen als ze op zoek zijn naar een zitplaats.
Hetgeen opzich weer logisch is omdat het je om en nabij de helft aan treden scheelt geloof ik :Y
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ik heb gisteren VDL Ambassador 3398 op de foto gezet in Boxmeer en deze stond klaar als lijn 23. Weet iemand of deze bus bij Hermes rijdt of bij een ander bedrijf? Als ik busfoto.net mag geloven rijdt de bus bij TCR, maar volgens de wiki rijden Hermes, CTS en Bergerhof op lijn 23 en TCR dus niet en op de bus kon ik geen afwijkingen vinden ten opzichte van de Ambassadors die wél bij Hermes rijden.

Alvast bedankt! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Komen meldingen van versporingen nog vaak voor (treinen die, door een verkeerde wisselsetting, per ongeluk op een ander perron belanden of zelfs op een ander traject)?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door huibf »

Milco schreef:Ik heb gisteren VDL Ambassador 3398 op de foto gezet in Boxmeer en deze stond klaar als lijn 23. Weet iemand of deze bus bij Hermes rijdt of bij een ander bedrijf? Als ik busfoto.net mag geloven rijdt de bus bij TCR, maar volgens de wiki rijden Hermes, CTS en Bergerhof op lijn 23 en TCR dus niet en op de bus kon ik geen afwijkingen vinden ten opzichte van de Ambassadors die wél bij Hermes rijden.
Waarom geven we uberhaubt onderaannemers op de lijnpagina weer? Merknaam en concessiehouders is mi genoeg. Naar mijn weten rijdt TCR de lijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Visgraatmodel schreef:Komen meldingen van versporingen nog vaak voor (treinen die, door een verkeerde wisselsetting, per ongeluk op een ander perron belanden of zelfs op een ander traject)?
Regelmatig, maar weet niet of verkeerde wisselsetting altijd de oorzaak is: kijk bijvoorbeeld hier op twitter. Gisteren een loc in Hengelo, vandaag in Roosendaal.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Dat is een voorbeeld van een ontspoorde trein, ik heb het idee dat Visgraatmodel wat anders bedoelt.

Het komt een enkele weleens voor dat een reizigerstrein op het verkeerde spoor binnenkomt, of op een te kort spoor ( waardoor de helft van de trein nog in de wissels staat).

Een trein echt de verkeerde kant op sturen komt ook voor (er is wel eens een SLT de verbindingsboog naar de Betuweroute op gestuurd, en er was een keer een cargo op de lijn naar Rhenen terecht gekomen), maar dat is echt wel zeldzaam.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen

Bericht door SuperGhost »

Ik heb wel eens gehad dat de intercity van Nijmegen naar Utrecht in Arnhem op het perronloze spoor 5 binnen kwam (was voor de nieuwe sporenlayout)...
Mochten we even een steekje ri. Velperpoort maken om alsnog langs een perron te kunnen komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Ik had ooit eens een IC die een extra stop in Woerden zou maken omdat het de eerste trein na een verstoring was. De extra stop maakten we inderdaad, alleen wel op het perronloze doorrijspoor dus daar hadden de wachtenden in Woerden niet zoveel aan :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Kan iemand met een premium-abonnement op het AD misschien het artikel met de titel "Verkeer Utrecht Science Park dreigt vast te lopen" hier neerzetten? Mijn premium-abonnement is verlopen, maar ik ben heel benieuwd naar wat er staat in het artikel.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Dat mag niet vanwege copyright.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Daar was ik al bang voor.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Kun je het artikel niet openen in icognitomodus?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Danku!
Alargule

Re: Korte vragen

Bericht door Alargule »

Of gewoon de sitecookies wissen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten