Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Heb meegemaakt dat de ICE in s'Hertogenbosch Oost stopte omdat er in s'Hertogenbosch niet aan een perron gestopt kon worden :lol:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Doet de NS-Reisplanner Xtra app bij jullie ook zo raar bij de vertrektijden? Bij Den Dolder staan er alleen maar treinen die om 6.00 vertrekken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Geen idee, ik gebruik de Rijdendetreinen-app *O*
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

De NS heeft het ook al gezien...Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

RdT lijkt hier inderdaad geen last van te hebben. De NS app gebruik ik al tijden hoogst zelden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Aking schreef:Volgens mij is die stop een diensthalt, maar zijn er hier en daar wat vinkjes vergeten waardoor hij soms in planners verschijnt. maar in-/uitstappen kun je er (legaal althans) niet.
De ICE stopt niet eens langs een perron, dus ik weet niet hoe je überhaupt wilt in-/uitstappen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

De deur openen en naar beneden klimmen? :')

Ik ben vaak zat "niet langs een perron" uitgestapt, het is niet bepaald onmogelijk ofzo. Toegestaan is het meestal echter niet, vandaar het woordje "legaal" in mijn vorige plempsel :Y
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Niet legaal is een ding, maar de deur snel openkrijgen en wegkomen voordat ze je doorhebben is ook nog wel een dingetje. :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Dat valt best mee :wink: Maar laten we hier geen illegale praktijken uit de doeken doen voordat we Ome Mikos op ons dak hebben (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

U riep?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ja nee niks.. Volgens mij zit die Ha-inje eerste klas zonder kaartje, dus ga daar maar kijken :Y
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Aking schreef:ga daar maar kijken :Y
Waar denk je dat ie net vandaan komt? :Y
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gebruikersnaam »

Vrijdag vertrek ik voor een lang weekend naar de omgeving van Trier, ook wegens het Dampfspektakel aldaar. Iemand die mij kan vertellen wat de goedkoopste mogelijkheid is om door Rheinland-Pfalz te reizen met vertrek voor 9 uur 's ochtends? Op zaterdag, zondag en dinsdag (Dag van de Arbeid, dus vertrek voor 9 uur 's ochtends toegestaan) zal dit wel het Länderticket wezen, maar op maandag heb ik geen idee. Iemand die mij uit de brand kan helpen?
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Zonder een specifiek traject in je bericht te sturen is het moeilijk uitzoeken. Ze hebben daar alleen wel minder regionale tarieven die bij meerdere tariefsystemen geldig zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Ja nee niks.. Volgens mij zit die Ha-inje eerste klas zonder kaartje, dus ga daar maar kijken :Y
Bedoel je niet KM46?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Lijken jullie zoveel op elkaar dan? (A)


Maar km had z'n abbo toch geupgrade tegenwoordig?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Gebruikersnaam schreef:Vrijdag vertrek ik voor een lang weekend naar de omgeving van Trier, ook wegens het Dampfspektakel aldaar. Iemand die mij kan vertellen wat de goedkoopste mogelijkheid is om door Rheinland-Pfalz te reizen met vertrek voor 9 uur 's ochtends? Op zaterdag, zondag en dinsdag (Dag van de Arbeid, dus vertrek voor 9 uur 's ochtends toegestaan) zal dit wel het Länderticket wezen, maar op maandag heb ik geen idee. Iemand die mij uit de brand kan helpen?
Je weet dat tickets voor het Dampfspektakel ook in de reguliere treinen geldig zijn? Verder heb ik geen idee, ik ga namelijk met de auto die kant op zodat ik makkelijker langs de baan kan gaan staan
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Gebruikersnaam schreef:Iemand die mij uit de brand kan helpen?
Als je niet persé met de trein wil, zou ik dennistd eens lief aankijken :')
dennistd schreef:[...] ik ga namelijk met de auto die kant op zodat ik makkelijker langs de baan kan gaan staan
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

trolly to the rescue :')
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ik heb maar een klein autootje en ben zelf niet zo klein. Met alle apparatuur en hulpmiddelen zit de auto wel zo'n beetje vol :mrgreen:
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gebruikersnaam »

cassie127 schreef:Zonder een specifiek traject in je bericht te sturen is het moeilijk uitzoeken. Ze hebben daar alleen wel minder regionale tarieven die bij meerdere tariefsystemen geldig zijn
Het makkelijkst zou zijn als ik door heel de deelstaat kan touren. 's Ochtends wil ik de TEE vastleggen bij de Moseltalbrücke (dit is wat ik ongeveer in gedachte had). Aangezien ik in Trier verblijf wordt dat dus Trier - Winningen. Planning voor die middag staat nog niet vast. Ik denk dan dat het het makkelijkst is om een enkeltje Trier - Kobern-Gondorf te kopen en vervolgens bij de buschauffeur een kaartje naar Winningen te kopen, en na het fotograferen van de TEE een Länderticket te kopen, zodat ik later op de dag vrij ben om te doen wat ik wil.

Natuurlijk kan ik ook een alternatief plan bedenken waarin ik binnen de tariefzone van Trier blijf. Dan zou ik in totaal 31,50 (7,50 voor een ticket van het Dampfspektakel + 24,00 voor het Länderticket) kwijt zijn.

Uiteindelijk denk ik dan dat ik het goedkoopste uit ben met het opsplitsen van de reis.
dennistd schreef:
Gebruikersnaam schreef:Vrijdag vertrek ik voor een lang weekend naar de omgeving van Trier, ook wegens het Dampfspektakel aldaar. Iemand die mij kan vertellen wat de goedkoopste mogelijkheid is om door Rheinland-Pfalz te reizen met vertrek voor 9 uur 's ochtends? Op zaterdag, zondag en dinsdag (Dag van de Arbeid, dus vertrek voor 9 uur 's ochtends toegestaan) zal dit wel het Länderticket wezen, maar op maandag heb ik geen idee. Iemand die mij uit de brand kan helpen?
Je weet dat tickets voor het Dampfspektakel ook in de reguliere treinen geldig zijn? Verder heb ik geen idee, ik ga namelijk met de auto die kant op zodat ik makkelijker langs de baan kan gaan staan
Thanks voor de tip! Enige nadeel is dat dit alleen binnen de tariefzone van Trier en Kyll / Verkehrsverbund Trier geldt.
Het liefst zou ik ook in dit soort gevallen ook een auto tot m'n beschikking willen hebben. Nog driekwart jaar wachten :cry:
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Mr-W »

Is het mogelijk om op Amsterdam CS een kaartje te kopen voor de ICE naar Mochengladbach met korting?(BC 25 & SOV)
Zit hier nog een balietoeslag bij?
Mijn printer is namelijk kapot :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Lijkt me mogelijk, wel met balietoeslag inderdaad.

Je zou 'm eventueel ook als handyticket in de DB Navigator App kunnen gooien?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

100% korting NL is niet te koop bij DB, wel bij NSI. Daarvan kan je de meeste tickets met een knop in de bevestigingse-mail in de NSI-app laden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Mr-W »

Inmiddels de NSI app geïnstalleerd, scheelt weer 7,50 en een onhandig vliegticketkaartje. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten