Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Nee, want de metro’s die daar staan keren en staan redelijk wat minuten. Alle deuren gaan ook in een keer dicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

In München heb je aan beide kanten een perron op de stations Hauptbahnhof, Karlsplatz en Marienplatz (zo'n 20 minuten geleden nog langs alle 3 stationsgekomen).
Het instappen gaat op deze manier inderdaad vrij snel tot dat (zoals altijd) de halve trein wilt uit stappen... Dan sta je alsnog op het balkon te wachten
Verder zijn die dubbele perrons ook wel nodig voor de doorstroming, de stammstrecle is behoorlijk overbelast en een vertragingsgevoelig gedeelte van het complete S-Bahnnetwerk (iedere 1-2 minuten een trein langs het perron)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gebruikersnaam »

Lijn 45 schreef:Morgen rijdt weer een trein naar Sziget. Weet iemand welk materieel er wordt ingezet?
Voordat deze vraag vergeten wordt :lol:

RFS 101001 heeft overgestaan in Bad Bentheim meen ik begrepen te hebben. Rijtuigen zullen waarschijnlijk Euro-Express rijtuigen zijn. LM komt om 10.45 aan in Amersfoort en vertrekt om 11.25 naar Bad Bentheim.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Het bord dat de reistijd voor de trein vs de auto zou moeten tonen op de A1 thv hmp 59,1 richting Amersfoort staat al zolang uit dat het me niet eens meer opvalt. Tot gisteren dan, toen ik er eens over ging nadenken. Waarom staat dat bord eigenlijk al zo lang uit?
Laatst gewijzigd door Ferdinand op wo 08 aug 2018, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Omdat ie niet aan staat *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Vermoedelijk maakte het gebruik van een oude communicatiemethode voor de NS-reisinformatie. Er zijn in de afgelopen jaren wel meer informatieschermen gesneuveld (vaak op basis van LED-lichtkranten) die voorheen treininformatie konden tonen maar nu niet meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Deze vraag is misschien iets langer, maar ga toch een poging wagen.
Ik reis dagelijks Veenendaal-De Klomp <-> Amsterdam Muiderpoort. Door werkzaamheden bij Driebergen ligt Ede -> Utrecht er twee hele weken uit. In plaats van 0:48 minuten ben ik volgens de reisplanner 01:29 bezig, een verdubbeling van de reistijd, en de bus uit Ede sluit niet meer aan op de treinvervangende bus, dus in de praktijk wordt het nog langer.
Nou heb ik wel een auto, maar er zijn weinig alternatieven met een P+R oid waarbij ik niet helemaal naar Amsterdam rijd, de enige die ik kan bedenken is Breukelen. Alles op de lijn Barneveld - Amersfoort, etc is enorm traag omdat je dan lang in de sprinter richting Amsterdam terecht komt. Kan iemand nog iets bedenken wat ik over het hoofd zie?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Met P+R Westraven -> trem -> trein schiet je ook niet veel op qua tijd denk ik?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Vanaf P+R Westraven kan je beter de bus naar Utrecht Centraal pakken, dat is sneller dan de tram en je stapt in Utrecht dichter bij het perron uit.
Zal qua reistijd wel niet veel schelen met in Breukelen parkeren, maar je zit wel eerder in dezelfde trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Westraven - Muiderpoort komt al snel uit op 50 minuten, plus half uur met de auto om er te komen dus dan blijft Breukelen sneller.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik zou een last-minute naar de zon boeken, in plaats van de file in te stuiven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

M'n werkgever is flexibel dus het wordt veel thuiswerken, maar ik kom net terug van twee weken vakantie :). Nou werk ik sowieso in de dal - pak voor of na de spits de trein, dus file zal wel meevallen, maar we gaan het zien/proberen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Is Weesp een optie?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Suus schreef:Ik zou een last-minute naar de zon boeken, in plaats van de file in te stuiven.
Het is superdal op de weg, dus amper files. Thuiswerk is uiteraard ook een optie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

diederickx schreef:Is Weesp een optie?
Daar dacht ik inderdaad ook aan, daar ben ik regelmatig op de trein gezet. Maar dan hebben we het over 10 jaar geleden enzo, ik weet niet hoe het er nu is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

Vakantie nemen is misschien ook een optie :idea: :wink: .
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Hij komt net terug van vakantie. _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

Daar had ie wel rekening mee kunnen houden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Je weet dat verlofaanvragen vaak in november/december ingeleverd moeten worden voor het jaar erop? Echt niemand gaat dan kijken wanneer er werkzaamheden aan het spoor zijn hoor. En daarnaast, je hebt natuurlijk ook nog met collega's te maken, die willen ook vakantie. Dus je hebt het niet altijd voor het zeggen. :wink:
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Je weet dat verlofaanvragen vaak in november/december ingeleverd moeten worden voor het jaar erop?
Dat ligt er nogal aan waar je werkt, 'tis nogal sectorafhankelijk en heb 't zelf in elk geval nog nooit ergens meegemaakt.
(Tegenwoordig heb ik formeel gezien wel bouwvak, maargoed, in de praktijk draait de boel gewoon door en is zijn de vakanties onderling verdeeld op mijn afdeling)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

In het OV wordt het al wel zo vroeg gedaan in elk geval, al zal dat per regio ook nog wel verschillen. En vaak is er buiten deze aangevraagde periode ook nog wel wat mogelijk. Zo heb ik nu 3,5 week ipv 2 weken (A)
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Korte vragen

Bericht door Post »

KM46 schreef:Daar had ie wel rekening mee kunnen houden.
Zo werkt dat niet in de echte wereld. Je kunt niet zomaar altijd vakantie nemen, ik zou bijvoorbeeld niet uitkomen met mijn vakantie dagen als ik nog twee weken extra vakantie moet nemen als het ProRail uitkomt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Ha, ik heb net vorige week de vakantie planning voor 2019 definitief gekregen :')
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Je hebt altijd baas boven baas he :X
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Ik niet alleen trouwens, al m'n mumo-collega's ook (A)
En tja, vakantie nemen wanneer je maar wil... Volgens mij wil men ook dat de treinen en bussen blijven rijden :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten