Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Daar in die uithoek? Die kunnen toch prima een paar weken zonder (A)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

marvinkok schreef:En tja, vakantie nemen wanneer je maar wil... Volgens mij wil men ook dat de treinen en bussen blijven rijden :roll:
Had je daar geen rekening mee kunnen houden :? :wink: ?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

webguy schreef:Deze vraag is misschien iets langer, maar ga toch een poging wagen.
Ik reis dagelijks Veenendaal-De Klomp <-> Amsterdam Muiderpoort. Door werkzaamheden bij Driebergen ligt Ede -> Utrecht er twee hele weken uit. In plaats van 0:48 minuten ben ik volgens de reisplanner 01:29 bezig, een verdubbeling van de reistijd, en de bus uit Ede sluit niet meer aan op de treinvervangende bus, dus in de praktijk wordt het nog langer.
Nou heb ik wel een auto, maar er zijn weinig alternatieven met een P+R oid waarbij ik niet helemaal naar Amsterdam rijd, de enige die ik kan bedenken is Breukelen. Alles op de lijn Barneveld - Amersfoort, etc is enorm traag omdat je dan lang in de sprinter richting Amsterdam terecht komt. Kan iemand nog iets bedenken wat ik over het hoofd zie?
Met de auto naar Amersfoort Schothorst en dan de trein?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

In hoeverre is het een optie om naar Weesp te rijden en daar de trein te pakken naar Muiderpoort? Bij station Weesp ligt een groot en gratis parkeerterrein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Schothorst is 48 min trein + 35 min auto, dus dat is iets ver.

Weesp is een optie, maar dan kan ik bijna beter doorrijden naar de P+R dichtbij m'n werk in Amsterdam Oost.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Met de oplevering van de verbrede A27 heb ik nu al een paar keer (wel buiten super = spits tijd) over dat stuk én dan de A1 naar A'dam gereden, vanaf de A12 (Bunnik). :pos:

Rijdt mieters, geen 'last' van de trajectcontrole en daarmee gepaard gaande verkeer(d)stromen.
Terug (in de avond) lijkt het mij wel een risico bij Rijnsweerd/Lunetten.. omdat je dan in de knel komt met verkeer van de A28 die naar de A12 wil enzo.. Ik heb het vanmiddag in ieder geval niet gekozen (+/- 15 uur).. en via de A1 / A30 terug gereden.. ging best.. klein beetje oponthoud voor de kruising bij Barneveld.

Vanaf P+R Breukelen heb je zomaar 'kans' op een file dosering voor de Leidsche Rijn tunnel tijdens avondspits..

Vanaf P+R Westraven een busverbinding naar Vaartse Rijn en dan een sprinter naar Muiderpoort misschien nog een idee?
Misschien net in balans tussen extra reistijd en de te besparen autokosten (welke, ik aanneem, niet vergoed worden en niet claimbaar zijn bij de NS / ProRail?)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Vanaf P+R Westraven een busverbinding naar Vaartse Rijn en dan een sprinter naar Muiderpoort misschien nog een idee?
Dat is wel heel giga om, dan ga je vanaf Westraven weer terug naar het oosten om vervolgens naar het westen te gaan. Met de bus via Utrecht Centraal is dan veel sneller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Mwah, is een beetje hoe je het ziet. In mijn beleving liggen CS en Vaartse Rijn vrijwel in één lijn met elkaar.. en ga je dus noordwaarts.

Tja, de laatste paar keren heb ik in de garage van Ikea geparkeerd en de 7 gepakt naar CS. Gaat best vlot.. al weet ik nu niet hoe dat is met al die werkzaamheden op de tramkruisingen in Kanaleneiland.

Parkeren in de wijk achter het Smaragdplein en dan lopen naar Vaartse Rijn is ook goed te doen (en gratis parkeren.. niet super sociaal voor de buurt aldaar natuurlijk).. Alleen Utrecht in- en uit is tijdens de spits tijdrovend.. dus niet echt een aanrader. Al zal het in deze vakantietijd wel wat soepeler zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Mwah, is een beetje hoe je het ziet. In mijn beleving liggen CS en Vaartse Rijn vrijwel in één lijn met elkaar.. en ga je dus noordwaarts.
Alleen rijdt er vanaf Westraven wel een bus naar CS maar niet naar Vaartsche Rijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Durashift schreef:Tja, de laatste paar keren heb ik in de garage van Ikea geparkeerd en de 7 gepakt naar CS. Gaat best vlot.. al weet ik nu niet hoe dat is met al die werkzaamheden op de tramkruisingen in Kanaleneiland.
De rijtijden zijn (bijna) niet aangepast vanwege die Werkzaamheden, als het al scheelt is het 1 of 2 minuten.

Maar nog steeds is de bus voor mijn gevoel altijd langzaam, maar met lopen naar de tram (Vasco da Gamalaan) ben je uiteindelijk ongeveer even lang onderweg, al voelt de tram sneller.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Waarom heeft de Benelux/[serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] zo moeilijk weinig 1e klas? We zitten nu best comfortabel opgepropt in dat rijtuig.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Korte vragen

Bericht door DingeZ »

Ik vermoed omdat de meeste mensen die de eerste klas kunnen betalen liever de Thalys nemen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Dan had ik nu alleen in dit rijtuig moeten zitten. En er staan zelfs al reizigers.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

julsteren schreef:Waarom heeft de Benelux/[serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] zo moeilijk weinig 1e klas? We zitten nu best comfortabel opgepropt in dat rijtuig.
Sommige hebben er 1, andere 2. Dat is ook het enige pluspunt aan de Internationale Intercity Direct, dat die zoveel 2e klas heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

En de drukte in de 1e klas heeft waarschijnlijk meer te maken met de treinpakkers :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Waardoor reguliere reizigers met eerste klasse vervoerbewijzen in de verdrukking komen :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Stoemme paupers! :evil: :Y
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Inderdaad. Inmiddels reis ik nu 2e klas in een Belgische trein uit Lille naar Tournai. Heel rijtuig voor mezelf.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Ik had net ruime keuze uit zitplaatsen in de 1e klasse van ICE 137, daar is die WeekendVrij 1e klas extra de moeite. En nu dus ook de boogjes naar de Betuweroute de andere kant op gehad, weer wat afgestreept.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Vanaf P+R Westraven kan je beter de bus naar Utrecht Centraal pakken, dat is sneller dan de tram en je stapt in Utrecht dichter bij het perron uit.
Zal qua reistijd wel niet veel schelen met in Breukelen parkeren, maar je zit wel eerder in dezelfde trein.
Eigenlijk later, want Utrecht Centraal - Amsterdam Muiderpoort is immers tot een kwartier sneller met een overstap op Amsterdam Amstel. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Ik had net ruime keuze uit zitplaatsen in de 1e klasse van ICE 137, daar is die WeekendVrij 1e klas extra de moeite. En nu dus ook de boogjes naar de Betuweroute de andere kant op gehad, weer wat afgestreept.
Welke rit was dat dan precies?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Als het goed is 14:29 Ut - 15:36 Ah :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Nee, 14.40 uit Utrecht. Aankomst in Arnhem was wel op het door jou genoemde tijdstip.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Oh, dan zat je in ieder geval niet in dezelfde trein als Aking en ik.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Mag ik met dit kaartje in augustus doordeweeks de hele dag reizen?

https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... lurenkaart
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten