We hebben gewoon standaard gegevens daarvoor die voor elke rit ingevoerd moeten worden. Rempercentage, treinlengte, aslast, ERTMS treincategorie, en voor de AFB naast die gegevens ook nog het treingewicht, of de trein met schijf- of blokremmen rijdt en of het een passagiers- of goederentrein is (ivm verschil in optreksnelheid).webguy schreef:Plus dat ICR over de HSL onder ETCS rijdt. ETCS gebruikt lengte en gewicht om de remcurve te berekenen. Ergens moet dus een stukje intelligentie in de trein zitten om dat te bepalen. Idealiter zou je dat zo ontwerpen dat elk rijtuig en lok die informatie op een interne pijplijn/bus gooit en de loc het uitleest, "ik heb 10 rijtuigen, dat is 67 ton en 201 meter" (ofzo). Gezien het een ontwerp is de jaren 70 is dat niet zo en dus bij ICR zit het geloof ik gewoon in de loc gebakken ergens, dat het een combinatie is van x rijtuigen en x locs om een lengte van y en gewicht z te vormen.
Komt er een rijtuig bij, dan zal het gewicht en de lengte veranderen. Dat is verder niet zo spannend.
De enige reden dat dit zo ingevoerd moet worden is omdat de Traxx natuurlijk een locomotief is. Heb je een treinstel, dan moet je normaal gesproken alleen de treinsamenstelling bevestigen, waarna op de achtergrond die gegevens automatisch ingevoerd worden (lees: vaste waardes zijn, op basis van het aantal treinstellen, eventuele afgesloten remmen, etc.).