Korte vragen
Re: Korte vragen
Is de hoogteopgave van het spoorviaduct over de Ijssellaan in Arnhem in- of exclusief trolley draden?
https://www.google.nl/maps/@51.9814593, ... 312!8i6656
Edit: het lijkt mij dat de de bovenleiding van het trolley netwerk op minimaal 4 meter gehangen is.. anders kan het vrachtverkeer op vele wegen in de stad niet rijden..
https://www.google.nl/maps/@51.9814593, ... 312!8i6656
Edit: het lijkt mij dat de de bovenleiding van het trolley netwerk op minimaal 4 meter gehangen is.. anders kan het vrachtverkeer op vele wegen in de stad niet rijden..
Laatst gewijzigd door Durashift op za 21 jul 2018, 02:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Ik gok dat dat bord betrekking heeft op het viaduct, en dus niet de eventuele rommel die er nog onder hangt. Maar daar heb ik verder absoluut geen onderbouwing voor *O*
Re: Korte vragen
Er staat een onderbord onder het grote bord... Meestal vermelden die borden ook de reden/uitzondering van het bord daarboven
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Ja, hoogspanning staat daarop.
Bedankt voor het snelle meedenken, mannen. Zo diep in de nacht. :pos:
Zal het morgen (ehm.. dadelijk over een paar uur..) wel laten weten..
Indien er een spoorstremming is vanaf start dienst ten oosten van Arnhem..wegens een 'aanrijding met een viaduct' weet dan dat het niet goed gegaan is.. :D (A)
Bedankt voor het snelle meedenken, mannen. Zo diep in de nacht. :pos:
Zal het morgen (ehm.. dadelijk over een paar uur..) wel laten weten..
Indien er een spoorstremming is vanaf start dienst ten oosten van Arnhem..wegens een 'aanrijding met een viaduct' weet dan dat het niet goed gegaan is.. :D (A)
Tja, dan zal ik maar ff door het midden van de rijbaan moeten rijden..Aking schreef:k gok dat dat bord betrekking heeft op het viaduct, en dus niet de eventuele rommel die er nog onder hangt(..)
Re: Korte vragen
Joekendoeit gurrrrlll! :Y *O*
Re: Korte vragen
In Amsterdam worden bovenleidingen van de tram meegenomen bij hoogtebeperkingen van viaducten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dat bord geeft niet de hoogte van het viaduct aan, maar de doorrijdhoogte. Da's net niet helemaal hetzelfde, en betekent dat er tenminste vier meter onder de trolleyleidingen zou moeten zitten. Hier meer.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen
Zeker. Het was de officiële omleiding :pos:Aking schreef:Joekendoeit gurrrrlll! :Y *O*
Was het fout gegaan.. de politie reed al achter mij.. :')
Re: Korte vragen
Wat was ook alweer de reden dat de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] vorig jaar (op papier) geknipt werden te Asd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Reisinformatie, nu staat zowel op de schermen als de treinen Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Op Drehscheibe Online zag ik een topic voorbij komen met daarin een afbeelding van NS ICE treinstel 4653 welke zich in Stuttgart bevindt. Eerder kwam ik nog een spotmelding tegen dat dit treinstel in München Hbf was. Wat doet dat treinstel daar? Lijkt me namelijk aardig uit de buurt en volgens mij zijn de ICE's hard nodig.
Re: Korte vragen
Volgens mij zitten "onze" ICE's gewoon in een Duitse pool, en kunnen ze dus overal waar dit type ICE nodig is ingezet worden ;)
Re: Korte vragen
Volgens mij zijn er op dit moment minder oplopen voor de 406 benodigd dan er in actieve dienst zijn, dus een deel van de 406 doen dienst in een omloop van een 403. Dit komt omdat de dienst naar Frankrijk nu wordt uitgevoerd door de 407.
403: ICE3 geschikt voor inzet in Duitsland.
406: ICE3M geschikt voor inzet in Duitsland, Nederland en België.
407: Velaro D geschikt voor inzet in Duitsland, Frankrijk en in de toekomst België.
403: ICE3 geschikt voor inzet in Duitsland.
406: ICE3M geschikt voor inzet in Duitsland, Nederland en België.
407: Velaro D geschikt voor inzet in Duitsland, Frankrijk en in de toekomst België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ik zag net op Schiphol een Setra 415 LE als Corendon pendelbus. Weet iemand welke bus dit betreft?
Het interieur leek op een ex-Syntus bus.
Het interieur leek op een ex-Syntus bus.
Re: Korte vragen
Vorig jaar had ik een omgeleide ICE via Saarbrücken naar Paris met ook een NS ICE (door die ene verzakking van het spoor) maar die reed dacht ik ook niet verder dan SaarbrückenAking schreef:Volgens mij zitten "onze" ICE's gewoon in een Duitse pool, en kunnen ze dus overal waar dit type ICE nodig is ingezet worden ;)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Zoals Suus hierboven aangeeft mogen niet alle ICE's overal komen, dus dat ie maar tot Saarbrücken ging kan zomaar kloppen ;)
Re: Korte vragen
Dat zou zomaar de TCR 566 kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker.Lijn 45 schreef:Ik zag net op Schiphol een Setra 415 LE als Corendon pendelbus. Weet iemand welke bus dit betreft?
Het interieur leek op een ex-Syntus bus.
Re: Korte vragen
Die zag ik een seconde eerder nog op de andere rijbaan, dus waarschijnlijk is het een andere bus.
Re: Korte vragen
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Korte vragen
Ik weet niet precies wanneer men gestopt is met het inzetten van de ICE3MF (406) naar Frankrijk, en ik weet ook niet of een van de NS-stellen een Frankrijk-pakket had.cassie127 schreef:Vorig jaar had ik een omgeleide ICE via Saarbrücken naar Paris met ook een NS ICE (door die ene verzakking van het spoor) maar die reed dacht ik ook niet verder dan SaarbrückenAking schreef:Volgens mij zitten "onze" ICE's gewoon in een Duitse pool, en kunnen ze dus overal waar dit type ICE nodig is ingezet worden ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Dank allen voor de antwoorden. Weer wat wijzer geworden op deze dag :D
Re: Korte vragen
Maar de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie] heeft onderweg ook steeds een andere eindbestemming* en die hoefde niet geknipt te worden. :?Suus schreef:Reisinformatie, nu staat zowel op de schermen als de treinen Amsterdam Centraal.
*In Amsterdam: Beverwijk
In Haarlem: Heerhugowaard (wat ik best raar vind)
Daarna: Hoorn
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Haarlem - Hoorn is 20 minuten sneller via Sloterdijk, dua vandaar.
Re: Korte vragen
Waarom zet je er dan niet Alkmaar op?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten