Korte vragen
Re: Korte vragen
Als je anderhalf uur moet doorbrengen in Bad Bentheim dan zou je even een wandeling kunnen maken naar het stadje. Ik weet alleen niet wanneer en hoe laat je daar aankomt. Volgens mij is de stationshal zeer beperkt open dus of er mogelijkheden zijn om ergens warm te kunnen wachten?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6466
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Kan je niet ergens in de buurt ff koffie drinken?
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Kun je niet gewoon een maand wachten totdat die stoptrein rijdt? Bad Bentheim heeft wel een leuk kasteel. Die kun je wellicht bezichtigen. Maar ik zou sowieso wachten totdat de RB61 doorrijdt. Als je de IC Berlin richting Amsterdam mist moet je twee uur wachten. Een andere optie is om vanuit Bad Bentheim de bus naar Gronau te nemen (lijn 400 dacht ik) en vanuit Gronau kun je weer naar Enschede.Hainje schreef:Weet het niet meer zeker of ik het al eens gevraagd heb (kan in ieder geval niet vinden niet), maar kun je op station Bad Bentheim een beetje beschut en bij voorkeur ook verwarmd zitten? Dus niet op een saai en tochtig perron zoals in Emmerich en Kaldenkirchen.
Ik moet Hengelo - Bad Bentheim nog doen eigenlijk dit jaar en had eigenlijk gehoopt dat die stoptrein inmiddels al reed. Dus nu moet ik 1,5 uur zien door te brengen daar en dat doe ik graag een beetje warm. :@
Als de RB61 doorrijdt kun je naar Osnabrück of Münster (in Rheine overstappen), wat wel de moeite waard is. Herford of Bielefeld zijn ook wel leuk om te bezichtigen, maar die plaatsen liggen een stuk verder. Rheine vind ik persoonlijk niet de moeite waard.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Afgelopen zaterdag bracht ik een bliksembezoek aan Bad Bentheim voor de Mat'54, maar toen zag ik dat het stationsgebouw in de steigers stond. Eventueel kun je natuurlijk ook een kop koffie gaan drinken bij het hotel aan de overkant van het spoor. Ben je meteen aan de goede kant voor de Bentheimer Eisenbahn waar meestal sowieso wel een paar locs staan.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Allemaal leuk dit maar Hainje gaf zelf dit aan.Erno-BE schreef: Kun je niet gewoon een maand wachten totdat die stoptrein rijdt? Bad Bentheim heeft wel een leuk kasteel. Die kun je wellicht bezichtigen. Maar ik zou sowieso wachten totdat de RB61 doorrijdt. Als je de IC Berlin richting Amsterdam mist moet je twee uur wachten. Een andere optie is om vanuit Bad Bentheim de bus naar Gronau te nemen (lijn 400 dacht ik) en vanuit Gronau kun je weer naar Enschede.
Als de RB61 doorrijdt kun je naar Osnabrück of Münster (in Rheine overstappen), wat wel de moeite waard is. Herford of Bielefeld zijn ook wel leuk om te bezichtigen, maar die plaatsen liggen een stuk verder. Rheine vind ik persoonlijk niet de moeite waard.
Hainje schreef: Ik pak de IC Berlijn tot Bad Bentheim en dan moet ik geloof ik 1,5u wachten tot de trein terug weer vertrekt. Want ik kan wel doorreizen naar Rheine, maar dat kost weer een hoop extra geld dat ik momenteel eigenlijk wel beter kan besteden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik weet niet hoeveel een treinkaart naar Bad Bentheim met de IC Berlin kost, maar de RB61 wordt straks wel wat goedkoper dan de IC-Berlin aangezien het Niedersachsentarif geldig is op de RB61 (volledige lengte). Dan is het mogelijk om voor hetzelfde geld naar Osnabrück of Münster te reizen dan nu met de IC-Berlin naar Bad Bentheim en in Osnabrück of Münster is meer te zien dan in Bad Bentheim.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Het is niet zo zeer dat ik dat traject nooit zal gaan bereizen, echter had ik mijzelf vorig jaar rond deze tijd de 'uitdaging' gesteld om
alle spoortrajecten - welke in commerciële exploitatie zijn - in het jaar 2017 af te leggen.
Dus dit betekent dat ik niet alleen alle treintrajecten af wil strepen, maar ook de metro en de tram. Helaas is de tram net niet gelukt. Want ik was in de veronderstelling dat lijn 16 in Amsterdam nu wel weer zou rijden en tevens was ik te laat op de hoogte van de werkzaamheden in Den Haag op lijn 16 richting Statenkwartier.
De trein gaat nu dus ook niet lukken aangezien de stoptrein uit Hengelo richting Duitsland pas in januari gaat rijden. En Twente ligt eigenlijk net iets te ver weg (lees: net iets te duur) voor mij om even op en neer te gaan, dus dat had ik dan met een andere bestemming moeten combineren. Wat best had gepast, als die stoptrein had gereden. Dat ik momenteel geen AH Dagkaartje heb helpt natuurlijk ook niet mee.
alle spoortrajecten - welke in commerciële exploitatie zijn - in het jaar 2017 af te leggen.
Dus dit betekent dat ik niet alleen alle treintrajecten af wil strepen, maar ook de metro en de tram. Helaas is de tram net niet gelukt. Want ik was in de veronderstelling dat lijn 16 in Amsterdam nu wel weer zou rijden en tevens was ik te laat op de hoogte van de werkzaamheden in Den Haag op lijn 16 richting Statenkwartier.
De trein gaat nu dus ook niet lukken aangezien de stoptrein uit Hengelo richting Duitsland pas in januari gaat rijden. En Twente ligt eigenlijk net iets te ver weg (lees: net iets te duur) voor mij om even op en neer te gaan, dus dat had ik dan met een andere bestemming moeten combineren. Wat best had gepast, als die stoptrein had gereden. Dat ik momenteel geen AH Dagkaartje heb helpt natuurlijk ook niet mee.
Daar heb ik in het verleden nog naar zitten kijken, maar ik had niet de indruk dat het makkelijk te bewandelen was vanuit het station. Helaas houden de Duitsers niet van Streetview, dus ik kan niet beoordelen of er een voetpad onder het viaduct loopt of niet.dennistd schreef:Eventueel kun je natuurlijk ook een kop koffie gaan drinken bij het hotel aan de overkant van het spoor.
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Er liggen voetpaden onder het viaduct. De perrontrappen komen namelijk uit in het viaduct.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Je weet dat er een dagkaart voor €12,50 is momenteel? https://www.ns.nl/producten/pp/producte ... ber_061103Hainje schreef:Dat ik momenteel geen AH Dagkaartje heb helpt natuurlijk ook niet mee.
En ja, hij is bedoeld voor mensen die de aanbieding hebben gekregen, maar hij is gewoon door iedereen te gebruiken.
Re: Korte vragen
Kunnen ze niet controleren dat je een abonnement hebt dan?dennistd schreef:Je weet dat er een dagkaart voor €12,50 is momenteel? https://www.ns.nl/producten/pp/producte ... ber_061103Hainje schreef:Dat ik momenteel geen AH Dagkaartje heb helpt natuurlijk ook niet mee.
En ja, hij is bedoeld voor mensen die de aanbieding hebben gekregen, maar hij is gewoon door iedereen te gebruiken.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik denk het niet dat ze dat doen, want:
Daar maak ik uit op dat degene die met dit ticket reist dus geen abonnement hoeft te hebben.U kunt de dagkaart zelf gebruiken, maar u kunt het ook aan iemand anders geven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Korte vragen
Op het moment dat een kaartautomaat niet in werking is en ik niet genoeg saldo heb staan op mijn OV-chipkaart, is dat dan ook een geldige reden om een uitstel van betaling te krijgen? Of moet ik dan naar een plek om alsnog een kaart op te laden, met als gevolg dat ik dan de trein mis? En is het in dat geval ook mogelijk om een uitstel met korting te krijgen?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Korte vragen
Je mag altijd om een uitstel van betaling vragen, maar als het komt door iets wat niet je eigen schuld is, is het verstandig om zelf naar de HC te stappen en de situatie uit te leggen. Met geluk krijg je dan geen UVB, maar je krijgt dan in ieder geval geen negatieve notatie. Als je je dan bij de klantenservice meldt kan daar na gegaan worden of de kaartautomaat defect was, en wordt de boete kwijtgescholden.
Re: Korte vragen
Als je met negatieve notatie de wettelijke verhoging bedoeld, die moet altijd (behalve met de ICD-toeslag) uitgeschreven worden. 030-751 51 55 is de enige die de wettelijke verhoging kan kwijtschelden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Met de negatieve notatie bedoel ik de notatie die de HC geeft aan zijn backoffice bij een UVB. Als een reiziger zich vervelend opstelt kan de HC aangeven dat de wettelijke verhoging sowieso niet kwijtgescholden kan worden door de klantenservice.
Re: EBS in financiële problemen
Kan iemand mij vertellen of EBS één centrale post heeft één waar die gevestigd is?
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 25 dec 2017, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: automatische handtekening verwijderd
Reden: automatische handtekening verwijderd
Re: EBS in financiële problemen
Lijkt mij dat ze tot nu toe slechts één centrale post hebben. Al kan het best dat er volgend jaar een extra cvl bijkomt.
🍉
Re: EBS in financiële problemen
Op dit moment is de garage van Purmerend het hoofdkantoor van EBS. Er zijn geen andere vestigingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Zijn er echt 300 NL goederenloc's actief die op en neer naar Genua rijden vanaf R'dam?
ERMTS
De inbouw van spoorbeveiligingssysteem ERTMS in 300 Nederlandse goederenlocomotieven, die op de verbinding Rotterdam - Genua rijden, kost in totaal 72 miljoen euro. Dankzij de Europese bijdrage van 32 miljoen, hoeven de goederenvervoerders de kosten niet alleen te dragen. Ook het ministerie van IenW levert een bijdrage: 15 miljoen euro. In 2023 moeten alle locomotieven met de modernste versie van ERTMS zijn uitgerust.
http://verkeerskunde.nl/europese-subsid ... 1694.lynkx
Ik vind het nogal wat.. ruim 40% van een budget voor alleen dit stukje software toekennen..
Zouden wij zonder ERMTS op die loc's zoveel economische groei mislopen?
ERMTS
De inbouw van spoorbeveiligingssysteem ERTMS in 300 Nederlandse goederenlocomotieven, die op de verbinding Rotterdam - Genua rijden, kost in totaal 72 miljoen euro. Dankzij de Europese bijdrage van 32 miljoen, hoeven de goederenvervoerders de kosten niet alleen te dragen. Ook het ministerie van IenW levert een bijdrage: 15 miljoen euro. In 2023 moeten alle locomotieven met de modernste versie van ERTMS zijn uitgerust.
http://verkeerskunde.nl/europese-subsid ... 1694.lynkx
Ik vind het nogal wat.. ruim 40% van een budget voor alleen dit stukje software toekennen..
Zouden wij zonder ERMTS op die loc's zoveel economische groei mislopen?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Het gaat om treinen die gebruik maken van die corridor, dat hoeft niet te betekenen dat ze allemaal door rijden naar Genua. Als alle treinen tussen Rotterdam en het Ruhrgebied worden meegerekend zou het best kunnen. Al is de vraag in hoeverre dat allemaal echt Nederlandse locs zijn.
Wel zal een groot deel van de locs nu toch ook al ERTMS hebben, in elk geval alle die over de Betuweroute rijden, maar blijkbaar is er een nieuwere versie nodig.
Wel zal een groot deel van de locs nu toch ook al ERTMS hebben, in elk geval alle die over de Betuweroute rijden, maar blijkbaar is er een nieuwere versie nodig.
Re: Korte vragen
^^^^ precies, mijn gedachte ook, al die loc's die over de Betuwelijn rijden moeten ERMTS hebben.
Zal een eventuele software update dan zoveel moeten kosten?
Is zo'n 'update' niet voorzien in een servicecontract voor de licentie?
Zal een eventuele software update dan zoveel moeten kosten?
Is zo'n 'update' niet voorzien in een servicecontract voor de licentie?
Re: Korte vragen
Goedendag. Ik heb een tijdje geleden gereisd met de InterCity Direct en had toen een toeslag op internet gekocht. Echter bleek later dat de IC direct toeslagvrij was op die dag dus kreeg ik een papieren waardebon waarop ik zelf kan invullen wanneer ik hem wil gebruiken. Helaas staat erop dat deze voor het einde van het jaar gebruikt moet worden. Is het nou zo dat als je deze inlevert dat je dan een nieuwe krijgt?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Je kan het beste via klantenservice proberen je geld terug te krijgen met als excuus dat de IC Direct toen toeslag vrij was dus niet gebruikt.
Re: Korte vragen
Ik zag een tijdje geleden ergens op de site van Connexxion staan, een dagkaart van 1,50 voor Amstelland-Meerlanden. Ik kan hem nu nergens meer vinden, is deze nog te koop?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten