Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Wat is je vraag? :P
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

<< hoe groot het ego wordt van bestuurders die R-net opleggen... denk ik. :lol:
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Heel groot. Kijk maar naar Waterland.....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Moet je, bij NS, binnen een bepaalde tijd na je reis uitchecken?

Ik weet dat je na inchecken binnen 35 minuten moet reizen, en dat je incheck na 6(of 8?) uur verloopt. Maar is er een tijdsduur vastgelegd waarbinnen je na aankomst moet uitchecken?
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Nee, dat is die 6 uur. Binnen 6 uur na inchecktijdstip uitchecken op het station waar je dat vergeten bent en er wordt het normalen, 'verreisde' tarief afgeschreven, zover ik weet.
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: RE: Re: Korte vragen

Bericht door ibodejoode »

Aking schreef:Moet je, bij NS, binnen een bepaalde tijd na je reis uitchecken?

Ik weet dat je na inchecken binnen 35 minuten moet reizen, en dat je incheck na 6(of 8?) uur verloopt. Maar is er een tijdsduur vastgelegd waarbinnen je na aankomst moet uitchecken?
Waarom die 35 min? Ik check in op Utrecht Centraal, heb de tijd, zie een kennis, besluit met hem koffie te drinken. Na 50 min. ga ik met de trein naar míjn bestemming. Mag dus niet?
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 30 jan 2018, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk ondertekening verwijderd
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

De regel is vertrekken binnen 30 minuten na inchecken, en dat is om misbruik te voorkomen. Dat je niet in de daluren alvast incheckt (bijvoorbeeld, aan het eind van je heenreis alvast inchecken voor de terugreis) terwijl je pas tijdens de spits gaat reizen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte vragen

Bericht door Daelea »

Onlangs kwam ik deze zeer gedetailleerde site tegen om treinen te volgen maar ook om te zien wat ze eerder vandaag gedaan hebben (waar, welke rit, hoe hard, hoe laat): https://treinposities.nl.

Heeft iemand een idee of er ook een soortgelijk iets bestaat voor busposities? Ik ken bijvoorbeeld ovzoeker.nl, maar dat zijn alleen de live posities, niet de historische. Of valt dit onder concurrentiegevoelige informatie en wordt het delen ervan dus niet op prijs gesteld?
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

^^^^ hé, dat is een leuke site. Dank voor de tip. :pos:

Geinig om te weten.. voorbeeldje: NS VIRM 9574 heeft deze maand zo'n 25 duizend kilometer afgelegd. Da's best veel, vind ik, als getal / grootheid in vergelijking met autokilometers.. Voor treinbegrippen zal het wel redelijk normaal zijn?

Doorkomsten te Schiphol worden niet getoond vanwege de tunnel, neem ik aan?
Zal met Delft ook zo zijn?

Inderdaad, misschien is er ook wel zo'n site voor bussen en metro's?
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Valt mij op dat je hier wel de locatie van de IC Berlijn kan zien (en ander materieel met een 1700 loc er voor) en op andere websites/apps niet

Je hebt verder altijd nog voor bussen trams en metro's http://ovzoeker.nl en http://ovradar.nl hier zijn ook treinen in te zien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte vragen

Bericht door Daelea »

Zeker, ovzoeker en ovradar werken prima om bussen, trams en metro's mee te volgen. Echter, zodra de rit afgemeld wordt, verdwijnt het voertuig van de radar. Vergelijk bijvoorbeeld de nieuwere functie in de app OVinfo, waar doorgekoppelde ritten vaak getoond worden ("Rijdt verder als..." onderaan de routestrip). Ik mis nog een site die die historische koppelingen kan tonen ;)
Western Soldier
Berichten: 1236
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Korte vragen

Bericht door Western Soldier »

Thom69 schreef:Onlangs kwam ik deze zeer gedetailleerde site tegen om treinen te volgen maar ook om te zien wat ze eerder vandaag gedaan hebben (waar, welke rit, hoe hard, hoe laat): https://treinposities.nl.

Heeft iemand een idee of er ook een soortgelijk iets bestaat voor busposities? Ik ken bijvoorbeeld ovzoeker.nl, maar dat zijn alleen de live posities, niet de historische. Of valt dit onder concurrentiegevoelige informatie en wordt het delen ervan dus niet op prijs gesteld?
Leuke site inderdaad. Opvallend dat een DDZ nu de meeste kilometers heeft. De stand staat nu op 33.000 kilometer. De hoogste VIRM heeft ruim 30.000 kilometer en de hoogste ICM heeft 31.000. Ik zou verwachten dat de VIRM de records in handen hebben, omdat voor mijn gevoel daar de meeste treinstellen van zijn en bovendien op Maastricht-Alkmaar rijden en op Vlissingen-Amsterdam en dat zijn voor mijn gevoel de verbindingen met de meeste kilometers. Maar leuk in elk geval.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

DDZ heeft natuurlijk jaren lang op Zwolle - Roosendaal gereden met korte keringen en korte stops op alle stations op het hele traject staat de trein daar ongeveer 20 minuten stil over een rijtijd van ongeveer 2 uur en 45 minuten. En met keringen van ongeveer 9 minuten in Zwolle en 24 minuten in Roosendaal. Daarnaast zal de sprinter Zwolle - Utrecht ook wel wat geholpen hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

km. per maand, bedoelt Western Soldier, denk?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:DDZ heeft natuurlijk jaren lang op Zwolle - Roosendaal gereden met korte keringen en korte stops op alle stations op het hele traject staat de trein daar ongeveer 20 minuten stil over een rijtijd van ongeveer 2 uur en 45 minuten. En met keringen van ongeveer 9 minuten in Zwolle en 24 minuten in Roosendaal. Daarnaast zal de sprinter Zwolle - Utrecht ook wel wat geholpen hebben
Ik snap niets van deze redenering, het gaat blijkbaar om de met GPS gemeten kilometerstand per maand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Western Soldier
Berichten: 1236
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Korte vragen

Bericht door Western Soldier »

Durashift schreef:km. per maand, bedoelt Western Soldier, denk?
Precies dat bedoel ik. Dus dan zou de ICM nu koploper moeten zijn, die rijdt nu standaard op dat traject.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

ICM is altijd al Koploper geweest (A)
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Scherp. _O-
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Ik vroeg hier laatst al iets over de Go Pass producten van de NMBS en daar kwam heel snel een duidelijke reactie op. Vandaar dat ik hier even nog een klein vraagje plaats. Mijn bedoeling is om naar Brussel te gaan met een Go Pass Roosendaal en binnen Nederland met mijn Studenten OV te reizen, maar hoe kan ik dan uitchecken? In Roosendaal uit de IC Brussel om snel uit te checken is tenslotte niet zo heel praktisch.

Alvast bedankt!
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Op het station waar je in de Benelux stapt check je uit bij een overstapzuil op het perron.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Voor mij is dat station Rotterdam, maar dan reis je dus eigenlijk zonder geldig vervoersbewijs tussen Rotterdam en Roosendaal?
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Nee, dat is geen enkel probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Na 9 april reis je al helemaal niet meer via Roosendaal met de Benelux.

Overstap check moment geeft al aan dat je op doorreis bent, lijkt mij.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Super! Bedankt voor je reacties! :D Dan gaan we dus per studenten OV naar Rotterdam waar we uitchecken. En dan vanaf Roosendaal kan ik de Go Pass Roosendaal in laten gaan die ik online ga kopen.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Lijn 45 schreef:Waarschijnlijk is het een NS 700. Of anders een RF V100.
Ik kwam er vandaag eindelijk met daglicht voorbij. Het is een G 1206 op naam van D-ATLU. ATLU is de code van Alpha Trains.

De vraag wordt dan: wie heeft die loc geleased en in Amsterdam neergezet, met een machinist er nog in ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten