Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Chrysa schreef:Zijn er nog mooie busroutes in Nederland die met de nieuwe dienstregeling verdwijnen en ik nu dus nog af moet strepen? :p
Lijn 160 tussen Bathmen en Rijssen is ook best leuk om te doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

117 tussem valkenswaard en waalre is ook niet verkeerd. Hier blijft wel buurtbus 277 rijden
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

De 131 over de Gilzerbaan (Tilburg - Gilze v.v.), maar die zal waarschijnlijk al gedaan hebben *bus*
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

Houdt iemand bij welke buslijn landelijk de meeste vertraging scoort? Ik gok op lijn 66 Holwerd - Leeuwarden van Arriva.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Niet lijn 19 naar Antwerpen? :o
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Dan gok ik op concessie basis dat provincie Utrecht de meeste vertragingen heeft :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dennenboom schreef:Houdt iemand bij welke buslijn landelijk de meeste vertraging scoort? Ik gok op lijn 66 Holwerd - Leeuwarden van Arriva.
Bus 350 over de afsluitdijk, bij sluitingen van de dijk of de bruggen is omrijden namelijk geen optie.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Niet dat ik het van plan ben, maar ik vroeg menaf hoe groot de kans is op problemen als je met een geldig NS-vervoersbewijs de Thalys neemt van Amsterdam Centraal naar Schiphol (of andersom)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Meestal kom je er niet eens in omdat er bij elke deur wel een personeelslid staat. Ze zijn verdomde streng bij de Tralies
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal is meestal ingangscontrole en op Schiphol richting Amsterdam wordt de trein helemaal achteraan het perron gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Dennenboom schreef:Houdt iemand bij welke buslijn landelijk de meeste vertraging scoort? Ik gok op lijn 66 Holwerd - Leeuwarden van Arriva.
Ik weet niet hoe slecht lijn 66 het doet, maar alles wat over de A29 richting Zuidplein moet (dat is dus praktisch heel HWGO, 310 en 395) scoort in de spits slecht en bij een paar ongelukken in de spits is het een ramp.

Edit: ik heb net even gekeken, maar de A29 komen in een ‘normale’ spits niet eens in de buurt van lijn 66.. De 66 wacht zeker op de boot ofzo? Mocht dat het geval zijn, kun je het dan wel vertraging noemen? Die aansluitgarantie is er immers gewoon.
mhv
Berichten: 15
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 10:50

Re: Korte vragen

Bericht door mhv »

Wellicht dat een van jullie dit weet: afgelopen donderdag lag Utrecht-driebergen eruit vanwege een defecte bovenleiding, waardoor alle NS treinen uitvielen. Echter, de ICE's reden wel gewoon vanuit Utrecht via Driebergen naar Arnhem. Zijn de ICE3's zoveel beter in het opvangen van bovenleidingproblemen of wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ik gok dat er nog een spoor beschikbaar was, in ieder geval om de ICE door te laten...
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Anders hadden ze de ICE moeten laten omrijden via Venlo/Mönchengladbach en dus Arnhem C/Oberhausen/Duisburg/Düsseldorf over laten slaan. Als er dan nog een spoortje vrij is kun je inderdaad beter de ICE voor laten gaan..
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Die ICE kan toch tegenwoordig ook over de Betuweroute? Dat doet hij dit weekend ook.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Mogelijk pas goedkeuring vanaf 25 november of misschien moet er zelfs wel voor elk weekend dat het gebeurt ontheffing aangevraagd worden of zo?
Alargule

Re: Korte vragen

Bericht door Alargule »

Wie weet welke treinseries over welke sporen rijden in de Schipholtunnel? Haltering aan de perronsporen valt met een reisplanner nog wel te achterhalen, maar ik ben benieuwd hoe ze daar komen.

Zelfde vraag voor het spoorgebruik op de Zuidtak tussen Utrechtboog en Riekerboog.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

De Schipholtunnel is wat dat betreft heel simpel: wat in de buis zit blijft in de buis. De treinen op spoor 1/2 en 5/6 zitten dus helemaal aan de buitenkant, de treinen op spoor 3/4 zitten op de binnenste sporen. Op basis van het spoorgebruik Schiphol is ook het spoorgebruik Zuidtak af te leiden: er is geen mogelijkheid om van de binnenste op de buitenste sporen te komen tussen Schiphol en Duivendrecht.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Korte vragen

Bericht door Gothic-Writer »

Even een vraagje: Is het gebruikelijk dat trein 3624 Roosendaal - Zwolle extra stopt op Gilze-Ri jen of had ik vandaag gewoon een mazzeltje???
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Hij staat niet eens op de vertrektijden daar, dus het zal wel niet de bedoeling zijn geweest. Wel viel 6617 uit om 7.01u richting Breda, maar dan zou ik eerder een stop van 3617 verwachten rond 7.05u.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Het is niet gebruikelijk dat trein 3624 op Gilze-Rijen stopt, dus je hebt mazzel vandaag. De enige 3600 die gebruikelijk op Gilze-Rijen stopt is trein 3687, de latste IC naar Roosendaal.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Rijder er nog Duvedec's op de scholierenlijnen vanaf het het Pieter-Zandt college in kampen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Nee, het zijn besloten lijnen geworden en worden gereden met touringcars of ander materieel van TCE Tours, Gebo en wat er al niet meer in die regio rond rijdt.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 30 nov 2017, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Bestaat er echt geen kans dat DM'90 ook na 9 december nog wordt ingezet elders in het land? Het maakt niet uit welke treinserie en in welke frequentie, maar als ze maar in ieder geval ingezet worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

NS heeft na 9 december geen diesellijnen meer, dus als DM '90 planmatig wordt ingezet zal dat voor een andere vervoerder of het Spoorwegmuseum zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten