Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Was een beperkte oplage om de nieuwe dienstregeling te promoten. Waren voor 11 December volgens mij al uitverkocht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Oh, dan ben ik wel een beetje te laat ja xd
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Weet iemand toevallig een beetje hoe het zit om met de trein vanaf Nederland naar België te reizen als je een studenten OV abonnement hebt?
Ik heb zitten googlen, maar ik kom er nog niet helemaal uit wat nou het handigst is. Ik overweeg het om een Go Pass 10 te kopen zodat ik dit jaar nog een aantal keer goedkoop naar België kan reizen. Maar kan ik met een Go Pass en Studenten OV de grens over? De Go Pass gaat tenslotte dan pas in bij station Essen en dat zou betekenen dat ik geen kaartje heb voor het stuk Essen - Grens NL/BE. Dit is echter maar 150 meter. Moet ik daar dan nog een los kaartje voor kopen? Of weet iemand een ander kaartje wat handiger is om te gebruiken als je maar een paar keer per jaar vanuit Nederland naar België reist?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Ik zou een Go pass 1 kopen dan. Echter heb je dan niet de vrijheid als bij een go pass 10. Maar anders moet je naast je go pass altijd een los ticket kopen voor het stukje Roosendaal-essen. Maar in de vakanties heb je ook een go pass unlimited waarmee je een hele week voor 12 euro door heel België kan. Echter moet je ook daar apart voor de grenstrajecten betalen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

We gaan even rekenen.

Een Go Pass 10 is € 52, dus € 5,20 per rit.

Een enkele reis Roosendaal - Essen met 100% korting is in de spits € 2,60 en in de daluren volgens tarief Benelux Youth € 1,70.

Dat maakt dus in de spits € 7,80 voor een enkele reis en in de daluren € 6,90 voor een enkele reis.

Een Go Pass 1 Roosendaal is € 7,90. Als je dus 5 keer in een jaar een retourtje België maakt, is het combineren met een Go Pass 10 dus € 1 tot € 10 goedkoper dan tien keer een Go Pass 1 Roosendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Bedankt voor jullie reacties! :D Het is helemaal duidelijk nu. Een kaartje voor die 150 meter tussen de grens en Essen is dus wel nodig. Ik neem aan dat de Go Pass Roosendaal en Go Pass 10 wel gewoon geldig zijn op de Beneluxtrein als ik er een enkele reis Roosendaal - Essen met 100% korting bijkoop?
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ja, je mag met de Benelux.

Voor de Go Pass Roosendaal heb je geen extra ticket meer nodig voor Roosendaal - Essen. :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Helder! Hartstikke bedankt! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Ik zag vanmiddag vanuit de trein een MAN Lion's City DD in de kleuren van de BVG in de polder tussen Stroe en Barneveld Noord. Weet iemand meer over deze bus?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Ik weet alleen dat de BVG zijn MAN DD's laat voorzien van nieuwe roetfilters. Misschien gebeurt dat (deels) in Nederland?

https://omnibus.news/gelbe-werden-gruener
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Stroe en Barneveld Noord zit Afvalverwerker Vink, zou dus ook kunnen gaan om een bus die gesloopt moet worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Het lijkt mij alleen niet logisch dat een bus wordt gesloopt bij een afvalverwerker. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Die bus smelt gewoon in die oven hoor. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Waar heb je 'm precies gezien dan?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Op de site van de Westerschelde Ferry wordt het volgende vermeld over reizen met de OV-Chipkaart:

-Check in bij het toegangspoortje wanneer uw reis begint.
-Check direct uit achter het toegangspoortje.

Kent iemand nog een locatie waar reizen met de OV-chipkaart op deze manier werkt?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Volgens mij is dat de enige plek waar het op die manier werkt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Inmiddels vast niet meer zo maar Lijn 247 naar Walibi met Smit Reizen in een oude CXX bus werkte ooit ook zo. Daar hadden ze twee handhelds, en werd je eerst bij de een ingecheckt en dan bij de ander uitgecheckt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Op lijn 19 van de Waterbus kún je direct na het inchecken ook weer uitchecken, maar je kunt ook wachten totdat de veerboot is overgevaren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

In de ovinfo-app en de actuele vertrektijden op http://www.ns.nl worden treinen weergegeven bij Zwolle Stadshagen en wel als "extra trein". Stopt de [serie=Sprinter|2018|Kampen - Zwolle8500[/serie] daar sinds vandaag of betreft het foutieve informatie?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Korte vragen

Bericht door Selivio »

Foutieve informatie en wordt aan gewerkt :roll:(station is dan ook nog afgesloten en aardedonker én de treinen racen er nog steeds met 100km/h langs :wink: )

Trouwens, even een aanvullend vraagje over stadshagen, wat is het beleid van NS Staions wat betreft de CTA-borden(heten die nog zo?), waarom heeft bijvoorbeeld stadshagen wel zo'n ding, maar bijvoorbeeld Borne niet?
Grt. Stefan
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Volgens mij alleen de grotere stations, en anders alleen als er voor betaald wordt. Dat laatste zal hier wel het geval zijn, want Stadshagen is wel zo'n prestigestation van de Provincie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De provincie Groningen heeft toen met subsidie alle stations van die dingen laten voorzien, maar meestal hangen ze alleen op stations waar treinen meerdere bestemmingen en/of bedieningspatronen kunnen hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Waar is de rode stang voor aan de tweede voordeur van een RET Citaro? Op de foto kun je bij de deur een kort zilveren streepje zien. Dat is die stang.
Afbeelding
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Om de mensen een beetje van de vooruit te houden. Ander vervoerders gebruiken daarvoor een gele streep. Niet alle Citaro's hebben die stang meer overigens.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Trebor
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 06 sep 2017, 08:30

Re: Korte vragen

Bericht door Trebor »

Is het oude station van Delft (binnen/buiten waar het spoortracé lag) vrij toegankelijk? Of is dat onbegaanbaar gebied?
Binnenkort trip down memory lane in Delft, en wil weten of ik het station aan de route kan toevoegen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten