Korte vragen
-
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Belletje
Heeft volgens mij iets te maken met het feit dat de snelheid moet worden aangepast. Ik weet echter niet precies hoe dat werkt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Belletje
Het lijkt me wel onlogisch dat een geluid van bijvoorbeeld de ATB buiten de cab te horen is, je hoort het echt heel duidelijk
Re: Belletje
Verschilt heel erg per materieel soort. Bij de LINT kan je ze door bijna de complete trein horen en bij GTW en SLT als je de stoelen hebt in de coupé die tegen de cabine aan zjt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Belletje
Dat is inderdaad van de ATB, maar dat zit in al het materieel. Alleen bij SGM hoor je het vrij makkelijk door de cabinedeur heen, in ander materieel nog wel eens als de HC omroept vanuit een onbemande cabine. Als het drie belletjes achter elkaar zijn betekent dat dat de remopdracht ‘voltooid’ is.
Re: Korte vragen
Welke perronsporen in Nederland worden planmatig niet of heel weinig gebruikt?
Re: Korte vragen
Spoor 20 in Dordrecht wordt amper gebruikt volgens mij.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Die wordt nog dagelijks gebruikt door een opstartende trein, maar verder vrijwel niet inderdaad.
Ook worden de perrons aan de buitensporen in Zwijndrecht, Barendrecht, Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Zuid en Rotterdam Blaak eigenlijk helemaal niet gebruikt. In Barendrecht en Lombardijen rijdt geloof ik alleen de Benelux nog over de buitenste sporen.
Ook worden de perrons aan de buitensporen in Zwijndrecht, Barendrecht, Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Zuid en Rotterdam Blaak eigenlijk helemaal niet gebruikt. In Barendrecht en Lombardijen rijdt geloof ik alleen de Benelux nog over de buitenste sporen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
4 en 9 in Gouda, 5 in Enschede, spoor 1 in Breda...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
5b in Amersfoort is ook zo'n zelden gebruikte. Net als 4a, al komen daar planmatig nog wel een paar treinen aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Die bestaat niet toch?Mikos schreef: spoor 1 in Breda...
Er is wel een perron aan spoor 2, maar er is geen trap naartoe dus je kan er niet komen zonder te spoorlopen. :')
Re: Korte vragen
Dan wordt spoor 1 in Breda toch planmatig niet gebruikt? (A)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Ik denk dat spoor 1 in Baarn wint.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Spoor 1a in Nijmegen: planmatig door slechts enkele treinen gebruikt
Spoor 3 in Cuijck en Boxmeer: planmatig door slechts enkele treinen gebruikt
Spoor 11 in Hengelo: tot 13 januari niet gebruikt.
Spoor 3 in Cuijck en Boxmeer: planmatig door slechts enkele treinen gebruikt
Spoor 11 in Hengelo: tot 13 januari niet gebruikt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
In Zwolle worden perronsporen 4 en 13 over het alleen niet gebruikt voor de normale treindienst hooguit rangeerbewegingen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Gepland niet, nee, maar de 4 wordt toch minstens eens per week ingezet om de 5600 te laten vertrekken. :Y
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
De 3 in Hoogeveen? En Beverwijk heeft een dubbel eilandperron, daar zal ook wel iets amper gebruikt worden.
Re: Korte vragen
Spoor 1 in Den Helder.
Re: Korte vragen
Daar ligt niet eens meer (aangesloten) spoor voor het grootste deel, en voor de rest staat er een hekwerk. Nogal wiedes dat die niet gebruikt wordt :')Mikos schreef:5 in Enschede
In Oldenzaal wordt spoor 2 niet planmatig gebruikt, maar in de praktijk wel meermaals per dag als de [serie=Stoptrein|2018|Oldenzaal - Zutphen31200[/serie] weer eens mag uitwijken voor een vertraagde [serie=Internationale trein|2018|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] naar Amsterdam.
Re: Korte vragen
In Vlissingen vertrekt vrijwel alles van spoor 3. Dus spoor 1 en 2 zullen ook wel nauwelijks gebruikt worden voor vertrekkende treinen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Als het goed eens zou de RB61 naar Osnabrück van spoor 2 gebruik maken, dus vanaf 14 januari wordt als het goed is, spoor 2 in Oldenzaal wel planmatig gebruikt.dennistd schreef:Daar ligt niet eens meer (aangesloten) spoor voor het grootste deel, en voor de rest staat er een hekwerk. Nogal wiedes dat die niet gebruikt wordt :')Mikos schreef:5 in Enschede
In Oldenzaal wordt spoor 2 niet planmatig gebruikt, maar in de praktijk wel meermaals per dag als de [serie=Stoptrein|2018|Oldenzaal - Zutphen31200[/serie] weer eens mag uitwijken voor een vertraagde [serie=Internationale trein|2018|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] naar Amsterdam.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
In Beverwijk worden alleen de sporen 3 en 5 gebruikt. De sporen 2 en 4 liggen er voor spek en bonen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Spoor 1 en 2 te Schiedam Centrum worden planmatig ook niet meer gebruikt.
Andere, enigszins gerelateerde, vraag:
Waar kan ik op de site van de NS de vertrekstaten vinden?
Andere, enigszins gerelateerde, vraag:
Waar kan ik op de site van de NS de vertrekstaten vinden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Deze stonden altijd op de stations pagina. Maar ik zie dat die pagina's een andere link hebben dan dat ze een maand geleden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Niet om treinen te stoppen en reizigers in/uit te laden, maar wel tijdens de onderhoudsroosters in de nachten maandag/dinsdag, dinsdag/woensdag en zondag/maandag door het nachtnet en goederentreinen.Meltrain schreef:Spoor 1 en 2 te Schiedam Centrum worden planmatig ook niet meer gebruikt.
Andere, enigszins gerelateerde, vraag:
Waar kan ik op de site van de NS de vertrekstaten vinden?
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten