Korte vragen
Korte vragen #21
Iemand toevallig een idee waarom de 2483 niet op Schiedam Centrum stopt? En vervolgens wel lang in Dordrecht wacht om verder naar Breda te rijden.
Gister stopte een machinist bijna op Schiedam Centrum (uit gewoonte wss). Trein stond stil, maar trok daarna direct weer op (nee niet voor een rood sein).
Geen beklag, maar gewoon ff benieuwd of iemand de reden weet. ;)
Gister stopte een machinist bijna op Schiedam Centrum (uit gewoonte wss). Trein stond stil, maar trok daarna direct weer op (nee niet voor een rood sein).
Geen beklag, maar gewoon ff benieuwd of iemand de reden weet. ;)
Laatst gewijzigd door les7 op vr 03 feb 2017, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen #21
De gehele [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] stopt niet in Schiedam richting Dordrecht omdat dat niet past ivm de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie].
Dat ie doorrijdt vanuit Dordt naar Breda is tijdelijk, maar waarom ie na de werkzaamheden nog steeds rijdt weet ik niet, sorry.
Dat ie doorrijdt vanuit Dordt naar Breda is tijdelijk, maar waarom ie na de werkzaamheden nog steeds rijdt weet ik niet, sorry.
Korte vragen #21
Waar past het dan niet? Want de t1183 rijdt pas 10 min na de t2483. Lijkt me dat tussen Rotterdam en Delft niet het knelpunt zit?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Volgens mij was dat knelpunt er doordat de Sprinter die erachter zit vervroegt moest worden om de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] vroeger te kunnen laten rijden t.b.v. de aansluiting in Breda.
De [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] is tot wijzigingsblad april extra ingelegd als alternatief mocht de dienst via de HSL nog niet stabiel zijn.Chrysa schreef:Dat ie doorrijdt vanuit Dordt naar Breda is tijdelijk, maar waarom ie na de werkzaamheden nog steeds rijdt weet ik niet, sorry.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #21
De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] zit daar nog tussen. Om de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] op tijd in Rtd te laten zijn moet de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] ook iets eerder in Rtd zijn. En aannemelijk zit die dan weer te kort op de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] mocht die laatste stoppen op Sdm.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen #21
Ik vraag me af of die sprinter de reden is, want:
- vertrek van die sprinter te Schiedam Centrum (door schrappen stop op Delft Zuid) zou 4 minuten na die van de IC zijn. Dit is exact hetzelfde verschil als die IC en sprinter hebben op Delft. Dus waarom kan het op Delft wel en op Schiedam Centrum niet? (ik heb de tijden vergeleken met de IC naar Vlissingen om de tijd van Schiedam Centrum te bepalen)
Ik denk dat het probleem wellicht wel eens die IC zelf kan zijn. Die moet op Rotterdam C - Dordrecht het spoor met de IC Den Haag-Breda delen (omdat de sprinter op het andere spoor rijdt), die er slechts 6 minuten achter zit. Dit lijkt me i.v.m. de stop op Blaak de minimale afstand. Zou er ook gestopt worden op Schiedam, dan is dat verschil 5 minuten (de stop op R'dam C is 1 minuut langer dan IC-Vlissingen) en de stop op R'dam C inkorten zou waarschijnlijk te vertragingsgevoelig worden voor zo'n lange IC.
- vertrek van die sprinter te Schiedam Centrum (door schrappen stop op Delft Zuid) zou 4 minuten na die van de IC zijn. Dit is exact hetzelfde verschil als die IC en sprinter hebben op Delft. Dus waarom kan het op Delft wel en op Schiedam Centrum niet? (ik heb de tijden vergeleken met de IC naar Vlissingen om de tijd van Schiedam Centrum te bepalen)
Ik denk dat het probleem wellicht wel eens die IC zelf kan zijn. Die moet op Rotterdam C - Dordrecht het spoor met de IC Den Haag-Breda delen (omdat de sprinter op het andere spoor rijdt), die er slechts 6 minuten achter zit. Dit lijkt me i.v.m. de stop op Blaak de minimale afstand. Zou er ook gestopt worden op Schiedam, dan is dat verschil 5 minuten (de stop op R'dam C is 1 minuut langer dan IC-Vlissingen) en de stop op R'dam C inkorten zou waarschijnlijk te vertragingsgevoelig worden voor zo'n lange IC.
Re: Korte vragen #21
De [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] richting Breda rijdt tijdelijk 2-3 minuten vroeger om een overstap mogelijk te maken. Zowel de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] (Schiedam Centrum) als de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] (Delft Zuid) slaan daarom beide één station over om dat mogelijk te maken. De twee treinen ervoor moeten om die reden opgejaagd worden.
Zowel de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] als de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] rijden op de binnensporen tussen Rotterdam en Dordrecht, de buitensporen zijn gereserveerd voor treinen van/naar de HSL en goederentreinen (en de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]). Op Rotterdam Centraal kunnen de treinen naast elkaar binnenrijden op spoor 6/7.
Zowel de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] als de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] rijden op de binnensporen tussen Rotterdam en Dordrecht, de buitensporen zijn gereserveerd voor treinen van/naar de HSL en goederentreinen (en de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]). Op Rotterdam Centraal kunnen de treinen naast elkaar binnenrijden op spoor 6/7.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #21
Een hele korte vraag: Bestaat er ergens een online Duitse multimodale reisplanner (dus een soort 9292 voor Duitsland)?
Re: Korte vragen #21
Bijna al het Duitse OV staat in de reisplanner van DB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #21
En anders kan je altijd Google Maps gebruiken.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Korte vraag voor een kennis over de abonnementen van Arriva Brabant: is het "Brabant Altijd Vrij" product geldig op de Brabantliner tussen Breda en Utrecht? En vooral: is het geldig op het hele traject? Ik word nog niet echt wijs van de productvoorwaarden (en ik weet al helemaal niet hoe ze in de praktijk geïnterpreteerd worden).
Re: Korte vragen #21
Geert schreef:Korte vraag voor een kennis over de abonnementen van Arriva Brabant: is het "Brabant Altijd Vrij" product geldig op de Brabantliner tussen Breda en Utrecht? En vooral: is het geldig op het hele traject? Ik word nog niet echt wijs van de productvoorwaarden (en ik weet al helemaal niet hoe ze in de praktijk geïnterpreteerd worden).
Chrysa schreef:Ja.
Dit past beter in het topic "Lange vragen met een kort antwoord'.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen #21
Arriva zelf zegt dit:Geert schreef:Korte vraag voor een kennis over de abonnementen van Arriva Brabant: is het "Brabant Altijd Vrij" product geldig op de Brabantliner tussen Breda en Utrecht? En vooral: is het geldig op het hele traject? Ik word nog niet echt wijs van de productvoorwaarden (en ik weet al helemaal niet hoe ze in de praktijk geïnterpreteerd worden).
Onbeperkt reizen met de bus in Brabant
Geldig:
•In alle Arriva stads- en streekbussen in Noord-Brabant.
Niet geldig:
•Op lijn 165 (Den Bosch - Druten).
•In de bussen van Breng, Connexxion, Hermes, Qbuzz (U-OV) en De Lijn.
Re: Korte vragen #21
Zijn er überhaupt bussen van U-OV die in Brabant komen?
Re: Korte vragen #21
Nope... ze delen wel het stuk Utrecht CS - Vianen met de Brabantliners, daarom zal het wel toegevoegd zijn.
Re: Korte vragen #21
Stomme vraag, maar geldt die samenreiskorting wel voor studenten-ov? Heb geen zin in een boete namelijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Korte vragen #21
https://www.ns.nl/producten/overige-abo ... eisproduct
40% korting voor maximaal 3 medereizigers in de daluren
Re: Korte vragen #21
Maar de Brabantliner rijdt ook buiten Noord-Brabant, dus daarmee is de vraag niet beantwoord?Hendrik schreef:Arriva zelf zegt dit:Onbeperkt reizen met de bus in Brabant
Geldig:
•In alle Arriva stads- en streekbussen in Noord-Brabant.
Niet geldig:
•Op lijn 165 (Den Bosch - Druten).
•In de bussen van Breng, Connexxion, Hermes, Qbuzz (U-OV) en De Lijn.
Re: Korte vragen #21
Wat was er mis met mijn duidelijke en correcte antwoord?Wubbo schreef: Maar de Brabantliner rijdt ook buiten Noord-Brabant, dus daarmee is de vraag niet beantwoord?
Re: Korte vragen #21
Niks, denk ik, maar het antwoord van Hendrik (waarschijnlijk als aanvulling op jouw antwoord bedoeld) riep bij mij deze vraag op.
Re: Korte vragen #21
Chrysa schreef:Wat was er mis met mijn duidelijke en correcte antwoord?Wubbo schreef: Maar de Brabantliner rijdt ook buiten Noord-Brabant, dus daarmee is de vraag niet beantwoord?
Het door u ingevulde antwoord is ongeldig. Antwoorden moeten minimaal 5 karakters, waarvan één hoofdletter en één speciaal karakter bevatten :Y
Re: Korte vragen #21
Zo kun je het ook lezen... ;-)
Maar ik denk niet dat is bedoeld dat de geldigheid ophoudt als een bus Brabant verlaat. Al weet je het nooit natuurlijk...
Maar ik denk niet dat is bedoeld dat de geldigheid ophoudt als een bus Brabant verlaat. Al weet je het nooit natuurlijk...
Re: Korte vragen #21
Het woord 'concessie' toevoegen (+de) in de zin onder het eerste bullet maakt alles duidelijk, denk ik.Wubbo schreef:Maar de Brabantliner rijdt ook buiten Noord-Brabant, dus daarmee is de vraag niet beantwoord?Hendrik schreef:Arriva zelf zegt dit:Onbeperkt reizen met de bus in Brabant
Geldig:
•In alle Arriva stads- en streekbussen in Noord-Brabant.
Niet geldig:
•Op lijn 165 (Den Bosch - Druten).
•In de bussen van Breng, Connexxion, Hermes, Qbuzz (U-OV) en De Lijn.
Want dat zal Arriva wel bedoelen, dat het product niet geldig is in een Arriva bus welke een dienst start of eindigt in een andere concessie dan die in Noord-Brabant.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten