Korte vragen
Re: Korte vragen
Klopt het nou dat er een VIRMm rijdt op de sprinterdienst tussen Zwolle en Utrecht???
Re: Korte vragen
Sprinter 5620 rijdt volgens digitale bronnen inderdaad met 8 bakken VIRM, waarvan het voorste stel een VIRMm is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Weet iemand wat die pijltjes betekenen die op onderstaande lijnstickers achter "Rotterdam Nesselande", "Waddinxveen" en "Gouda" staan?
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 19 jan 2018, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Even logisch nadenkend. Overstappunt?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen
Op veel stations in nederland hebben de perrons een duidelijke a en b-zijde. Zo is bijvoorbeeld te amsterdam centraal de zijde richting sloterdijk de a-zijde en muiderpoort b-zijde. En op meer stations is dat zo. Maar te roermond ligt spoor 2a naast 3b en 3a naast 2b. Waarom is dat hier afwijkend?
Re: Korte vragen
Volgens mij is in Roermond alleen spoor 3 gesplitst in een a-zijde en b-zijde. De trein naar Nijmegen vertrekt van 3b en de trein naar Maastricht van 3a.
-
- Donateur
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Er is ten tijde van de splitsende ICs naar Maastricht/Heerlen wel (door het stationspersoneel? ) extra aanduidingen met A en B op spoor 1 gehangen. Iets met informatie over 'A-zijde naar Maastricht' die niet lekker werkt als je geen A en B zijde op de borden hebt staan
Re: Korte vragen
Gisteravond was er in ieder geval een 2a en een 2b.olof schreef:Volgens mij is in Roermond alleen spoor 3 gesplitst in een a-zijde en b-zijde. De trein naar Nijmegen vertrekt van 3b en de trein naar Maastricht van 3a.
Re: Korte vragen
Even het sporenplan bekeken... Spoor 3 wordt inderdaad door wissels gescheiden in een a- en b-fase. Op spoor 2 zal dat dan enkel gedaan zijn voor de reisinformatie (zo zijn er ook een aantal op oa Utrecht CS te vinden).
Wat me wel opvalt, is dat typisch gezien de a-kant het meest richting Amsterdam ligt. Op Roermond is dat echter de b-kant op spoor 3.
Theorie zou dus op kunnen gaan dat dat voor 2 wel 'correct' gedaan is?
Wat me wel opvalt, is dat typisch gezien de a-kant het meest richting Amsterdam ligt. Op Roermond is dat echter de b-kant op spoor 3.
Theorie zou dus op kunnen gaan dat dat voor 2 wel 'correct' gedaan is?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De A-zijde van een perron ligt niet aan de kant van Amsterdam persé (al is dat vaak toevallig wel zo), maar aan de kant met de laagste kilometrering. Aangezien km 0 van Staatslijn E (Maastricht - Venlo - Breda) in Maastricht ligt is de fasering zoals op spoor 3 in Roermond dus de juiste.
Toen men in InfoPlus met "a-zijde" en "b-zijde" ging werken i.p.v. voor en achter is men er echter vanuit gegaan dat die fasen op alle stations aan dezelfde kant liggen, wat in dit geval dus niet het geval is. Daarom is het systeem ook jaren van slag geweest met de splitsende [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] in het weekend bijvoorbeeld, die stond tussen Enschede en Amersfoort consequent verkeerdom op de borden omdat het systeem niet overweg kon met een trein die kopmaakte voordat 'ie splitste.
Toen men in InfoPlus met "a-zijde" en "b-zijde" ging werken i.p.v. voor en achter is men er echter vanuit gegaan dat die fasen op alle stations aan dezelfde kant liggen, wat in dit geval dus niet het geval is. Daarom is het systeem ook jaren van slag geweest met de splitsende [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] in het weekend bijvoorbeeld, die stond tussen Enschede en Amersfoort consequent verkeerdom op de borden omdat het systeem niet overweg kon met een trein die kopmaakte voordat 'ie splitste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen
Misschien wat laat, maar ik heb die vrijdag tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort Schothorst zien rijden en hij reed inderdaad met 8 bakken VIRM.ArrivaBas schreef:Sprinter 5620 rijdt volgens digitale bronnen inderdaad met 8 bakken VIRM, waarvan het voorste stel een VIRMm is.
Re: Korte vragen
Bedankt voor de info. Al blijft het vreemd dat een perron de a en b zijde voor dit station afwijkend is.
Re: Korte vragen
Wat is de reden dat de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] deze week slechts 1x/uur tussen Zlw en Ddr rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Maandelijks onderhoud aan de Moerdijkbrug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Vanochtend was ik op Lelystad Centrum en natuurlijk is het station flink verbouwd door de lijn naar Zwolle. Een van de twee perrons was eerder toch een fietspad? Welk perron is later bijgebouwd (dit is niet te zien als je in de hal of op het perron staat)?
Re: Korte vragen
Het westelijke perron, huidig spoor 1 & 2, is nieuw.
Re: Korte vragen
Bedankt. Blijkt dat men de spoornummering ook heeft gewijzigd.
Re: Korte vragen
Nee, extra goederenvervoer over de Moerdijkbrug ivm werkzaamheden bij Emmerich.Suus schreef:Maandelijks onderhoud aan de Moerdijkbrug.
Re: Korte vragen
Aha, bedankt voor het antwoord.
Dat is dan zeker één goederenpad per uur, aangezien de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] 1x/uur wel gewoon kan rijden?
Dat is dan zeker één goederenpad per uur, aangezien de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] 1x/uur wel gewoon kan rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Het is er eentje extra, bovenop de normale paden (dat zijn er geloof ik 5).
Re: Korte vragen
Wat is de kortste passagierstrein van Nederland die regulier rijdt?
Re: Korte vragen
Ligt eraan wat je met kort bedoeld, de lengte van het ding zelf, of de afstand van begin tot eind.
Van begin tot eind:
Qua afstand (Hemelsbreed): Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan
Qua reistijd: Zwolle - Kampen.
Allemaal flutstukjes.
Qua materieellengte zou ik het verder niet weten, we hadden natuurlijk de DH1tjes, maar nu zou ik een LINT of een FLIRT-II een goede kans geven.
Van begin tot eind:
Qua afstand (Hemelsbreed): Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan
Qua reistijd: Zwolle - Kampen.
Allemaal flutstukjes.
Qua materieellengte zou ik het verder niet weten, we hadden natuurlijk de DH1tjes, maar nu zou ik een LINT of een FLIRT-II een goede kans geven.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen
En de GTW met twee rijtuigen of maakt dat motorstel hem te lang?
Re: Korte vragen
Kan ook, het stelt allemaal geen ruk voor.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten