Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef: (En Bern is ook Duitstalig, zo ver ik weet.)
Bern is geen hoofdstad, dus telt het niet als hoofdstedelijk vervoer. Het is wel erg goed, hoge frequenties en erg goed onderhouden.

Van de hoofdsteden waar ik ben geweest viel Vaduz (Lichtenstein) het meest tegen, dat de Railjet niet in het land stopt is erg zonde, je moet nu per bus de grens over. Monte Carlo (Monaco) is dan wel weer goed geregeld, frequent, niet te duur en met goede aansluiting naar het station van de SNCF.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

MarkHul schreef:Is de kans groot om morgen op de Keukenhof nog extra bijzondere bussen te spotten? (Zoals ex-GVU Citaro of HTM gelede)
Vanmiddag daar nog even wezen kijken, toen was 't vrij rustig qua bussen. Naast veel R-net wagens en de Amba's in bloemenjasje reden er een Citaro G in Bravo-kleuren, een volledig witte en de Arriva 227.
Voor de bussen in de bloemenvelden hoef je het niet meer te doen, die zijn ondertussen allemaal gekopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Bedankt! Ga toch maar een poging wagen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: RE: Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Z2N schreef:
Meltrain schreef: (En Bern is ook Duitstalig, zo ver ik weet.)
Bern is geen hoofdstad, dus telt het niet als hoofdstedelijk vervoer. Het is wel erg goed, hoge frequenties en erg goed onderhouden.
Sinds wanneer is Bern niet meer de hoofdstad van Zwitserland?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Nooit geweest, Zwitserland neemt hun neutraliteit zo serieus dat ze geen officiële hoofdstad hebben om andere steden niet achtergesteld te laten voelen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Interessant, heb ik nooit geweten. Op alle kaarten staat Bern altijd als hoofdstad en zo heb ik het op school ook geleerd.

Weer wat geleerd vandaag! ;)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

De regering zit dan wel weer in Bern, en onze regering zit in Den Haag. Den Haag is niet onze hoofdstad.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Niet? :shock:
Z2N schreef:Van de hoofdsteden waar ik ben geweest viel Vaduz (Lichtenstein) het meest tegen, dat de Railjet niet in het land stopt is erg zonde, je moet nu per bus de grens over.
Vaduz heeft toch Schaan-Vaduz ofzo als station? Of stopt dar überhaupt geen trein meer?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Dat ligt niet echt bij Vaduz, en hoewel daar treinen stoppen doen ze dat alleen in de spits en rond het middaguur. :')
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen

Bericht door JothamvW »

Dat ligt in Schaan. Dat station is een beetje te vergelijken met Veenendaal-De Klomp. Ligt in een kleine plaats, is vooral bedoeld voor een grotere (in dit geval Vaduz). Op zich zou er waarschijnlijk trouwens nog best vervoerswaarde zijn voor Schaan-Vaduz-Triesen-Balzers-Maienfeld. Als onderdeel van een doorgaande verbinding Feldkirch-Chur uiteraard.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Mag beveiligingspersoneel (zonder directe supervisie van Veiligheid en Service) vervoersbewijzen controleren?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Ja, ten behoeve van ingangscontrole. Zij voeren dan een toezichthoudersfunctie uit.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

JothamvW schreef:Dat ligt in Schaan. Dat station is een beetje te vergelijken met Veenendaal-De Klomp. Ligt in een kleine plaats, is vooral bedoeld voor een grotere (in dit geval Vaduz). Op zich zou er waarschijnlijk trouwens nog best vervoerswaarde zijn voor Schaan-Vaduz-Triesen-Balzers-Maienfeld. Als onderdeel van een doorgaande verbinding Feldkirch-Chur uiteraard.
Dat is dan wel afhankelijk van capaciteitsuitbreiding op het spoor, Buchs SG - Feldkirch is enkelspoor met enkele passeersporen. De drie landen zijn bezig om een internationaal S-Bahnnet te creëren, met de benodigde verbouwingen (FL.A.CH). Momenteel rijden er 10 stoptreinen op weekdagen, en niets in het weekend.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Ja, ten behoeve van ingangscontrole. Zij voeren dan een toezichthoudersfunctie uit.
En dat hoeft dan niet onder begeleiding van een Mikos?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Nee, dat hoeft niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Deksels! Dus jij moet jaren in training om dat apparaat te bedienen en hunnie mogen het zo? :o
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

:Y De wereld is oneerlijk.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Ik heb een verdwaalde amba gevonden: http://phototrans.eu/14,801945,.html. Iemand enig idee waar hij vandaan kwam?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Deze komt uit de fabriek in Heerenveen. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Ik bedoel natuurlijk bij welke vervoerders heeft deze bus gereden voor zijn huidige eigenaar...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

dylanwild94 schreef:Deze komt uit de fabriek in Heerenveen. :Y
Hij kwam bij de fabriek vandaan, nu komt ie waarschijnlijk van een vorige vervoerder... Wel goed lezen jongentjen! :evil:
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

regenmaker schreef:Ik heb een verdwaalde amba gevonden: http://phototrans.eu/14,801945,.html. Iemand enig idee waar hij vandaan kwam?
Geel/blauw interieur doet mij neigen naar Syntus, maar daar kan ik het type hoofdsteun op deze foto weer niet bij plaatsen: http://phototrans.eu/images/photos/orig ... 801944.jpg

Edit: dezelfde site meldt het volgende: http://phototrans.eu/15,562708,886.html
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Van de zomer zou ik graag vanuit Oostenrijk een dagje naar München gaan. Ik wil vertrekken vanuit Kitzbühel in Oostenrijk en op de heenweg via Rosenheim en op de terugweg via Garmisch-Partenkirchen (of andersom), omdat dat een enorm mooi traject is. Als ik in de DB reisplanner een reis plan van Kitzbühel naar München via Garmisch-Partenkirchen voor 5 personen komen er bedragen uit die bijna de 300 euro aantikken. :') En dan heb je een enkele reis en reis je alleen maar met regionale treinen en niet met IC's, EC's, ICE's oid. Weet iemand waarom die prijs zo hoog is ondanks dat het een reis is die nog ver in de toekomst ligt? Zijn hier goedkopere kaartjes voor te krijgen?

Alvast enorm bedankt voor de hulp! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Heb je gezocht naar verbundtickets? Want met wat zoeken kom ik op het Regioticket Werdenfels+Innsbruck, voor 27 euro+6 euro per passagier van 15 of ouder. Daarmee heb je Munchen - Innsbruck al afgedekt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

regenmaker schreef:Ik bedoel natuurlijk bij welke vervoerders heeft deze bus gereden voor zijn huidige eigenaar...
In de hele exportlijst komt het chassisnummer in de volgende post, noch dit kenteken niet voor....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten