Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Meltrain schreef:
(En Bern is ook Duitstalig, zo ver ik weet.)
Bern is geen hoofdstad, dus telt het niet als hoofdstedelijk vervoer. Het is wel erg goed, hoge frequenties en erg goed onderhouden.
Van de hoofdsteden waar ik ben geweest viel Vaduz (Lichtenstein) het meest tegen, dat de Railjet niet in het land stopt is erg zonde, je moet nu per bus de grens over. Monte Carlo (Monaco) is dan wel weer goed geregeld, frequent, niet te duur en met goede aansluiting naar het station van de SNCF.
MarkHul schreef:Is de kans groot om morgen op de Keukenhof nog extra bijzondere bussen te spotten? (Zoals ex-GVU Citaro of HTM gelede)
Vanmiddag daar nog even wezen kijken, toen was 't vrij rustig qua bussen. Naast veel R-net wagens en de Amba's in bloemenjasje reden er een Citaro G in Bravo-kleuren, een volledig witte en de Arriva 227.
Voor de bussen in de bloemenvelden hoef je het niet meer te doen, die zijn ondertussen allemaal gekopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Nooit geweest, Zwitserland neemt hun neutraliteit zo serieus dat ze geen officiële hoofdstad hebben om andere steden niet achtergesteld te laten voelen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Z2N schreef:Van de hoofdsteden waar ik ben geweest viel Vaduz (Lichtenstein) het meest tegen, dat de Railjet niet in het land stopt is erg zonde, je moet nu per bus de grens over.
Vaduz heeft toch Schaan-Vaduz ofzo als station? Of stopt dar überhaupt geen trein meer?
Dat ligt in Schaan. Dat station is een beetje te vergelijken met Veenendaal-De Klomp. Ligt in een kleine plaats, is vooral bedoeld voor een grotere (in dit geval Vaduz). Op zich zou er waarschijnlijk trouwens nog best vervoerswaarde zijn voor Schaan-Vaduz-Triesen-Balzers-Maienfeld. Als onderdeel van een doorgaande verbinding Feldkirch-Chur uiteraard.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
JothamvW schreef:Dat ligt in Schaan. Dat station is een beetje te vergelijken met Veenendaal-De Klomp. Ligt in een kleine plaats, is vooral bedoeld voor een grotere (in dit geval Vaduz). Op zich zou er waarschijnlijk trouwens nog best vervoerswaarde zijn voor Schaan-Vaduz-Triesen-Balzers-Maienfeld. Als onderdeel van een doorgaande verbinding Feldkirch-Chur uiteraard.
Dat is dan wel afhankelijk van capaciteitsuitbreiding op het spoor, Buchs SG - Feldkirch is enkelspoor met enkele passeersporen. De drie landen zijn bezig om een internationaal S-Bahnnet te creëren, met de benodigde verbouwingen (FL.A.CH). Momenteel rijden er 10 stoptreinen op weekdagen, en niets in het weekend.
Van de zomer zou ik graag vanuit Oostenrijk een dagje naar München gaan. Ik wil vertrekken vanuit Kitzbühel in Oostenrijk en op de heenweg via Rosenheim en op de terugweg via Garmisch-Partenkirchen (of andersom), omdat dat een enorm mooi traject is. Als ik in de DB reisplanner een reis plan van Kitzbühel naar München via Garmisch-Partenkirchen voor 5 personen komen er bedragen uit die bijna de 300 euro aantikken. :') En dan heb je een enkele reis en reis je alleen maar met regionale treinen en niet met IC's, EC's, ICE's oid. Weet iemand waarom die prijs zo hoog is ondanks dat het een reis is die nog ver in de toekomst ligt? Zijn hier goedkopere kaartjes voor te krijgen?
Heb je gezocht naar verbundtickets? Want met wat zoeken kom ik op het Regioticket Werdenfels+Innsbruck, voor 27 euro+6 euro per passagier van 15 of ouder. Daarmee heb je Munchen - Innsbruck al afgedekt.