Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

In de Lint trek je nog "gewoon" een gat in de treinleiding...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

^^^^ en dan een plakkertje erop om weer verder te kunnen?

:)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Neuh, gewoon terugdraaien met een vierkantsleutel volgens mij.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Behalve als ie al teruggedraaid is... (A)

Want dan activeer je hem dus alsnog :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Schakelaar is voor noodremoverbrugging, zodat je niet midden op de brug stilstaat enzo...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ik snap waar het voor is, mijn vraag was Welk materieel heeft het (nog niet)? :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

DD-AR, DDM1, SGM.

Niet geheel toevallig het materieel dat als eerste aan de kant gaat de komende jaren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Niet alle DDM-1's en DD-AR's zijn/worden dus omgebouwd naar DDZ?
PSA: Links gaan, rechts staan
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Volgens mij red je dat niet qua motorrijtuigen, al moet ik gelijk toegeven dat dat een gok is. Ik heb geen idee wat de exacte nummers zijn (A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

luka23 schreef:Niet alle DDM-1's en DD-AR's zijn/worden dus omgebouwd naar DDZ?
Er zijn alleen stammen met motorrijtuigen verbouwd. De ongereviseerde stammen die nu rijden waren bedoeld voor het materieeltekort in 2016/2017. DDM1 heeft nooit een modernisering van het interieur ondergaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Er zijn 50 motorwagens. In de revisie naar DDZ zijn buiten de motorwagens 190 rijtuigen gereviseerd, terwijl er 258 rijtuigen waren. Er is dus een groot restant overgebleven, daar zijn nog 19 driedelige stammen uit samengesteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Weer een kort vraagje:
De RNET bussen die rond Schiphol rijden, horen die tijdens de dag dienstregelijk ook alle deuren te openen, net zoals de Schiphol lijnen dat doen? (bij reizigers bij iedere deur)
Heb wat issues met een chauffeur die de 4e deur van de bus dichtlaat (Mercedes C2 G Capacity) als ik wil uitstappen. 3 dagen op rij :(
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Korte vragen

Bericht door Frank93 »

Ken de situatie in die bus niet maar is het niet zo dat je de deur zelf moet openen? Heb een keer in een gelede wagen gereden waarbij ik de derde deur alleen kon ontgrendelen en de passagiers zelf op een knop moesten drukken om de deur te openen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Sommige reizigers zien inderdaad die OPEN knop niet.
Maar ik heb recent meegemaakt dat die knop niet oplichtte zodat je kon drukken wat je wou maar de deur toch niet open ging. Ik weet niet of dat een defect dan wel een bedieningsfout is.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Korte vragen

Bericht door Mdk »

Ik zat net een beetje op google rond te snuffelen, en las me een beetje in op business Line 14 (Apeldoorn station - Apeldoorn zuid). Voordat deze bus reed had Achmea haar eigen pendelbussen. Hier kan ik geen foto's van vinden, heeft iemand daar toevallig nog wat van?
Bij twijfel altijd klagen
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen

Bericht door MdJ »

Geen foto, maar het werd gereden door Connexxion Tours. Volgens mij met een verhoogde 20p sprinter met een A4tje voor de ruit. Niet heel herkenbaar als pendelbus waardoor het niet heel erg bekend was om te fotograferen natuurlijk.
Bij twijfel: gebruik beton.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Frank93 schreef:Ken de situatie in die bus niet maar is het niet zo dat je de deur zelf moet openen? Heb een keer in een gelede wagen gereden waarbij ik de derde deur alleen kon ontgrendelen en de passagiers zelf op een knop moesten drukken om de deur te openen.
In de oude geledes wel, in de nieuwe is de knop niet aanwezig.
diederickx schreef:Sommige reizigers zien inderdaad die OPEN knop niet.
Maar ik heb recent meegemaakt dat die knop niet oplichtte zodat je kon drukken wat je wou maar de deur toch niet open ging. Ik weet niet of dat een defect dan wel een bedieningsfout is.
De knop zit er helemaal niet.

De chauffeuse zei dat ze er geen camera had, dus ook niet wist of er iemand stond (lijkt me sterk, 3 bussen 3x geen camera) en ze stopte ruim voor de blinde geleide tegel, waardoor de laatste deur sowieso niet aan de stoeprand kwam maar op de weg.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Toen we in Twente nog geledes hadden met Connexxion gooide ik gewoon altijd deur 2 en 3 los.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Er zijn 50 motorwagens. In de revisie naar DDZ zijn buiten de motorwagens 190 rijtuigen gereviseerd, terwijl er 258 rijtuigen waren. Er is dus een groot restant overgebleven, daar zijn nog 19 driedelige stammen uit samengesteld.
..en de rest ligt op z'n kant richting afvoer. :)
Spoiler: show
Afbeelding
bron: https://www.chauffeursforum.nl/topic/45 ... /?page=142
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

gliderfighter schreef: (..)
De chauffeuse zei dat ze er geen camera had, dus ook niet wist of er iemand stond (lijkt me sterk, 3 bussen 3x geen camera) en ze stopte ruim voor de blinde geleide tegel, waardoor de laatste deur sowieso niet aan de stoeprand kwam maar op de weg.
Wat zei je tegen d'r: zal ik het zelf even voordoen?

:D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Bij het Kruidvat kun je nu dagkaartjes kopen die in het weekend de gehele dag en op werkdagen tijdens de daluren geldig zijn.
Maar mag je wel met die kaartjes reizen als je voor de spitsuren incheckt en je reis tijdens de spitsuren afmaakt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Durashift schreef:
gliderfighter schreef: (..)
De chauffeuse zei dat ze er geen camera had, dus ook niet wist of er iemand stond (lijkt me sterk, 3 bussen 3x geen camera) en ze stopte ruim voor de blinde geleide tegel, waardoor de laatste deur sowieso niet aan de stoeprand kwam maar op de weg.
Wat zei je tegen d'r: zal ik het zelf even voordoen?

:D
Ik overwoog om die grote rode knop in te drukken om te laten zien hoe hij open en dichtmoet haha
Maargoed, wel zullen zien wat CXX gaat vertellen
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Meltrain schreef:Bij het Kruidvat kun je nu dagkaartjes kopen die in het weekend de gehele dag en op werkdagen tijdens de daluren geldig zijn.
Maar mag je wel met die kaartjes reizen als je voor de spitsuren incheckt en je reis tijdens de spitsuren afmaakt?
Volgens dit bericht mag je als je voor de spits bij NS incheckt je reis in de spits wel afmaken, maar niet overstappen. Volgens mij geldt er daarnaast nog een standaard regel dat je maximaal een half uur voor de aanvang van de treinreis in mag checken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Eenmaal ingecheckt voor de spits mag je je reis gewoon tijdens de spitsuren afmaken. Overstappen op een andere vervoerder is dan in de spits niet mogelijk omdat je in de spits niet kan inchecken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de antwoorden. :pos:
Dan heb ik maandag wel profijt van dat kaartje, omdat ik om 14:00 uur in Amsterdam moet zijn en vermoedelijk rond 15:30 weer terug ga (en dus uitsluitend met de NS reis).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten