Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Naast het meest noordelijke spoor bij Schiedam Centrum ligt er nog een stuk spoor wat helemaal vergroeid is en niet tot het station komt, waar ging dit spoor eerst heen?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Naar de VAM (rechtsonder op de kaart).
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Thanks! Valt verrassend weinig over te vinden. Valt me ook op dat er een extra stukje spoor naast de Hoekse Lijn was.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef:
Aking schreef:Het lijkt mij toch op zijn minst vrij sterk dat NS daar nog plan U's heeft staan :')
Toch is het zo, er staan ergens op het emplacement Amersfoort nog twee Plan U's die verkocht waren naar Roemenië maar daar nooit heen gegaan zijn.
Dat zijn er minstens drie (waarschijnlijk de 116, 117, 191, 195)

De 113 staat er ook nog, geen idee van wie die is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Zoveel Plan U's zijn echt niet meer op emplacement Amersfoort. Die rode 113 staat er ook nog wel ja, die is van een stichting meen ik maar daar gebeurt al tijden nog maar weinig aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen

Bericht door Anne »

luka23 schreef:Thanks! Valt verrassend weinig over te vinden. Valt me ook op dat er een extra stukje spoor naast de Hoekse Lijn was.
Dat liep naar het onderstation (stroomvoorziening).
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef:Zoveel Plan U's zijn echt niet meer op emplacement Amersfoort. Die rode 113 staat er ook nog wel ja, die is van een stichting meen ik maar daar gebeurt al tijden nog maar weinig aan.
Er staan er toch echt mintens drie in de loods :P

De 113 zou verkocht zijn aan het buitenland. Hij is voor zover ik weet niet ondergebracht bij een stichting.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Stel ik reis met een retourtje Nijmegen - Emmen. Op de terugweg bedenk ik dat ik eigenlijk naar Apeldoorn wil. Je reist dan eigenlijk illegaal op Deventer - Apeldoorn, maar ik heb wel voor meer betaald. Gaat de conducteur moeilijk doen tussen Apeldoorn en Deventer?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Antwoord: Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Korte vragen

Bericht door Hageneis »

Waarom halteren de treinen te Wk op het linkerspoor?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

In verband met de seininrichting, zie Sporenplan. Waarom dat zo is ingericht? Geen idee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Heeft waarschijnlijk te maken met de ligging van het overpad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Wat voor type buslijn is een lijn die als nummer 8xx heeft (meestal)?
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Bij Connexxion/Arriva vaak een zomerbus/touristenlijn
Bij Keolis treinvervangend vervoer/evenementenvervoer
Laatst gewijzigd door cassie127 op za 05 mei 2018, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Bij Keolis zijn het "speciale" lijnen. Inderdaad (tegenwoordig iig) TVV, maar ook bijvoorbeeld de pendel voor de Military en P+R bus op Duitse feestdagen in Enschede zijn in de 8xx genummerd.
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Keolis heeft ook de 802 (P+R in Enschede op Duitse feestdagen) en 801 en 803 (military Boekelo)

Is ie mij weer voor :X
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Veel Arriva nachtbussen zijn ook 8xx.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen

Bericht door microshit »

Ferdinand schreef:Wat voor type buslijn is een lijn die als nummer 8xx heeft (meestal)?
Pak http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_800_t/m_899 erbij en trek je conclusies :p
TLDR: Afhankelijk van vervoerder en concessie, maar hoofdzakelijk nacht- en belbussen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Bij een treindagkaart van Kruidvat of de Albert Heijn is inchecken in de spitsuren niet mogelijk, eenmaal ingecheckt mag je wel je reis afmaken in de spitsuren mits je niet overstapt naar een andere vervoerder, want dat kan niet. Nu vraag ik mij het volgende af: ik reis met de trein van Apeldoorn naar Almere. In Apeldoorn is het nog voor 16:00 uur dus ik mag mijn reis met NS afmaken tot Almere. In Hilversum moet ik overstappen en daar blijkt het vertrekspoor van de trein naar Almere gewijzigd te zijn van spoor 4 naar spoor 1! Om hier te komen moet ik uit- en inchecken. Kan dit? Ik check namelijk opnieuw in tijdens de spitsuren, of zit er ook bij de dagkaarten een bepaalde overstaptijd in?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Ik denk niet dat dat mag. Kun je niet de sprinter richting Amsterdam nemen op station Amersfoort en dan in Naarden-Bussum of Weesp overstappen op de sprinter naar Almere?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Je kunt in de spits niet met die kaart inchecken, maar daarnaast is 't ook wel uiterst onwaarschijnlijk dat de Sprinter naar Almere in Hilversum van spoor 1 vertrekt :wink:

@Ferdinand: dat levert 'm een half uur extra reistijd op want de Sprinter richting Amsterdam zit vlak achter die naar Almere in Hilversum, de aansluiting is er vanuit de [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie].
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:Je kunt in de spits niet met die kaart inchecken, maar daarnaast is 't ook wel uiterst onwaarschijnlijk dat de Sprinter naar Almere in Hilversum van spoor 1 vertrekt :wink:

@Ferdinand: dat levert 'm een half uur extra reistijd op want de Sprinter richting Amsterdam zit vlak achter die naar Almere in Hilversum, de aansluiting is er vanuit de [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie].
Volgens mij kan je gewoon met dat kaartje uitchecken en vervolgens weer inchecken. Als dit maar binnen de tijd gebeurt die voor een overstap staat (35 minuten dus max.)

Overigens kon ik laatst met een vorige actie in de spits wel inchecken bij NS ondanks dat ik uit een Arriva Trein kwam (was rond 16:15 uur)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Halfuurtje extra is niks. Ik heb eens 55 minuten zitten wachten op een stomme buurtbus in een klein gehuchtje :')
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

cassie127 schreef:
Overigens kon ik laatst met een vorige actie in de spits wel inchecken bij NS ondanks dat ik uit een Arriva Trein kwam (was rond 16:15 uur)
Meestal zeggen ze toch dat jeniet kunt omchecken in de spits?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Maar omchecken is niet hetzelfde als in- en uitchecken bij dezelfde vervoerder. Overigens viel het mij ook al op met die Primera dagkaart van eerder dit jaar. Ik kon toen in de spits gewoon uitchecken bij NS en inchecken bij Keolis Almere. Nu heb ik het met de huidige dagkaartjes nog niet geprobeerd, maar volgens mij is die regel gewoon om te voorkomen dat er in de spits alsnog treinladingen aan reizigers gebruik gaan maken van deze kaartjes.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten