Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Is de hoogteopgave van het spoorviaduct over de Ijssellaan in Arnhem in- of exclusief trolley draden?

https://www.google.nl/maps/@51.9814593, ... 312!8i6656

Edit: het lijkt mij dat de de bovenleiding van het trolley netwerk op minimaal 4 meter gehangen is.. anders kan het vrachtverkeer op vele wegen in de stad niet rijden..
Laatst gewijzigd door Durashift op za 21 jul 2018, 02:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ik gok dat dat bord betrekking heeft op het viaduct, en dus niet de eventuele rommel die er nog onder hangt. Maar daar heb ik verder absoluut geen onderbouwing voor *O*
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Er staat een onderbord onder het grote bord... Meestal vermelden die borden ook de reden/uitzondering van het bord daarboven
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Ja, hoogspanning staat daarop.

Bedankt voor het snelle meedenken, mannen. Zo diep in de nacht. :pos:

Zal het morgen (ehm.. dadelijk over een paar uur..) wel laten weten..
Indien er een spoorstremming is vanaf start dienst ten oosten van Arnhem..wegens een 'aanrijding met een viaduct' weet dan dat het niet goed gegaan is.. :D :wink: (A)
Aking schreef:k gok dat dat bord betrekking heeft op het viaduct, en dus niet de eventuele rommel die er nog onder hangt(..)
Tja, dan zal ik maar ff door het midden van de rijbaan moeten rijden.. 8-)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Joekendoeit gurrrrlll! :Y *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

In Amsterdam worden bovenleidingen van de tram meegenomen bij hoogtebeperkingen van viaducten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Dat bord geeft niet de hoogte van het viaduct aan, maar de doorrijdhoogte. Da's net niet helemaal hetzelfde, en betekent dat er tenminste vier meter onder de trolleyleidingen zou moeten zitten. Hier meer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Joekendoeit gurrrrlll! :Y *O*
Zeker. Het was de officiële omleiding :pos:

Was het fout gegaan.. de politie reed al achter mij.. :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Wat was ook alweer de reden dat de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] vorig jaar (op papier) geknipt werden te Asd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Reisinformatie, nu staat zowel op de schermen als de treinen Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gebruikersnaam »

Op Drehscheibe Online zag ik een topic voorbij komen met daarin een afbeelding van NS ICE treinstel 4653 welke zich in Stuttgart bevindt. Eerder kwam ik nog een spotmelding tegen dat dit treinstel in München Hbf was. Wat doet dat treinstel daar? Lijkt me namelijk aardig uit de buurt en volgens mij zijn de ICE's hard nodig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Volgens mij zitten "onze" ICE's gewoon in een Duitse pool, en kunnen ze dus overal waar dit type ICE nodig is ingezet worden ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Volgens mij zijn er op dit moment minder oplopen voor de 406 benodigd dan er in actieve dienst zijn, dus een deel van de 406 doen dienst in een omloop van een 403. Dit komt omdat de dienst naar Frankrijk nu wordt uitgevoerd door de 407.

403: ICE3 geschikt voor inzet in Duitsland.
406: ICE3M geschikt voor inzet in Duitsland, Nederland en België.
407: Velaro D geschikt voor inzet in Duitsland, Frankrijk en in de toekomst België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Ik zag net op Schiphol een Setra 415 LE als Corendon pendelbus. Weet iemand welke bus dit betreft?

Het interieur leek op een ex-Syntus bus.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:Volgens mij zitten "onze" ICE's gewoon in een Duitse pool, en kunnen ze dus overal waar dit type ICE nodig is ingezet worden ;)
Vorig jaar had ik een omgeleide ICE via Saarbrücken naar Paris met ook een NS ICE (door die ene verzakking van het spoor) maar die reed dacht ik ook niet verder dan Saarbrücken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Zoals Suus hierboven aangeeft mogen niet alle ICE's overal komen, dus dat ie maar tot Saarbrücken ging kan zomaar kloppen ;)
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Lijn 45 schreef:Ik zag net op Schiphol een Setra 415 LE als Corendon pendelbus. Weet iemand welke bus dit betreft?

Het interieur leek op een ex-Syntus bus.
Dat zou zomaar de TCR 566 kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Die zag ik een seconde eerder nog op de andere rijbaan, dus waarschijnlijk is het een andere bus. :wink:
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Je hebt je eigen vraag al beantwoord :lol: :wink:

viewtopic.php?f=34&t=9365&start=3100#p584097
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:
Aking schreef:Volgens mij zitten "onze" ICE's gewoon in een Duitse pool, en kunnen ze dus overal waar dit type ICE nodig is ingezet worden ;)
Vorig jaar had ik een omgeleide ICE via Saarbrücken naar Paris met ook een NS ICE (door die ene verzakking van het spoor) maar die reed dacht ik ook niet verder dan Saarbrücken
Ik weet niet precies wanneer men gestopt is met het inzetten van de ICE3MF (406) naar Frankrijk, en ik weet ook niet of een van de NS-stellen een Frankrijk-pakket had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

De 407 rijdt sinds 1 juni 2015 naar Paris Est. En er zijn geen NS-stellen met een Frankrijk-pakket, de 5 406-stellen met Frankrijk-pakket zijn allen van DB.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gebruikersnaam »

Dank allen voor de antwoorden. Weer wat wijzer geworden op deze dag :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Reisinformatie, nu staat zowel op de schermen als de treinen Amsterdam Centraal.
Maar de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie] heeft onderweg ook steeds een andere eindbestemming* en die hoefde niet geknipt te worden. :?

*In Amsterdam: Beverwijk
In Haarlem: Heerhugowaard (wat ik best raar vind)
Daarna: Hoorn
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Haarlem - Hoorn is 20 minuten sneller via Sloterdijk, dua vandaar. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Waarom zet je er dan niet Alkmaar op?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten