Korte vragen
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
De vuurwerkdiscussie die de laatste jaren opsteekt lijkt mij ook een voorbode naar het massaler vieren van O&N. Wat mij overigens een prima zaak lijkt, het zal een hoop verperste ogen en ledematen schelen als vuurwerk niet meer door jan en alleman op straat afgestoken wordt.
Maar ja, om die mensen bij het evenement te krijgen is een werkend ov-systeem noodzakelijk.
Maar ja, om die mensen bij het evenement te krijgen is een werkend ov-systeem noodzakelijk.
Re: Korte vragen #21
Ik ben mijn OV-chipaart verloren, dus wil ik hem blokkeren en vervangen door een nieuwe kaart. Ik had deze echter nog niet zo lang, en heb ook niet het kaartnummer en de einddatum genoteerd. Nu kan ik de kaart dus niet blokkeren. Kan iemand mij verder helpen?
Re: Korte vragen #21
Was het een persoonlijke kaart? Dan moet ie in ieder geval bij TLS in het systeem staan lijkt me?
Of ze je ook gaan helpen hem daarin op te sporen en te blokkeren durf ik je niet te zeggen :')
Of ze je ook gaan helpen hem daarin op te sporen en te blokkeren durf ik je niet te zeggen :')
Re: Korte vragen #21
Had je geen account op ov-chipkaart.nl?
Re: Korte vragen #21
Heb ik wel, maar ik had die kaart er nog niet ingezet.
Het is een persoonlijke kaart met BrengVrij erop.
Het is een persoonlijke kaart met BrengVrij erop.
Re: Korte vragen #21
Misschien even bellen naar de klantenservice van Breng (026-2142140), je verhaal doen en vragen of ze de kaart kunnen blokkeren? Mocht het zijn dat je voor het blokkeren even langs het loket moet, vraag dan welke zaken je mee moet nemen naar het loket om je te kunnen legitimeren. Of als je mazzel hebt, ligt de kaart daar op je te wachten.BrengMe schreef:Heb ik wel, maar ik had die kaart er nog niet ingezet.
Het is een persoonlijke kaart met BrengVrij erop.
🍉
Re: Korte vragen #21
Trein 2225 combineert steeds in Rtd. Normaal gesproken combineren treinen uit [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]-serie in Roosendaal of Dordrecht, dacht ik. Weet iemand waarom in Rotterdam gecombineerd wordt? Tijd is er eigenlijk niet voor natuurlijk, dus het levert veelal een aantal minuten vertraging op.
Re: Korte vragen #21
Drukte vanaf Rotterdam?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Voor de drukte vanaf Rotterdam maakt het niet uit wáár er precies gecombineerd wordt.
Ik snap wel waarom ze het niet in Dordrecht doen: daar is de tussenstop nu maar 1 minuut. In Rotterdam is er (in theorie) net iets meer tijd voor.
Ik snap wel waarom ze het niet in Dordrecht doen: daar is de tussenstop nu maar 1 minuut. In Rotterdam is er (in theorie) net iets meer tijd voor.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #21
In Dordrecht is de tussenstop nu inderdaad heel kort. Voor zover ik kan zien, combineren eigenlijk alle treinen uit de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]-serie in Roosendaal. Daar is er ruimschoots de tijd voor. Maar dan weet ik nog steeds niet waarom 2225 de uitzondering is.
(Niet dat het heel belangrijk is natuurlijk, maar dat zijn veel dingen op dit forum niet! (A))
(Niet dat het heel belangrijk is natuurlijk, maar dat zijn veel dingen op dit forum niet! (A))
Re: Korte vragen #21
Het is wel apart, evengoed dat tegenwoordig de andere kant op, meer treinen van de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] worden gesplitst te Rotterdam Centraal in plaats van Roosendaal.
Re: Korte vragen #21
Ik heb in Dordrecht nog nooit gecombineerd of gesplitst zien worden. Wel in Roosendaal en Rotterdam
Re: Korte vragen #21
Het aantal treinstellen op een rangeerterrein is natuurlijk ook niet oneindig, dus zal er in dit geval voor gekozen zijn een enkele trein ergens anders te combineren of splitsen dan de andere treinen. In het specifieke geval van de 2225 is dat in Rotterdam, waar het aan de voorzijde bij te plaatsen treinstel uit trein 1417 komt, het Nachtnet vanuit Utrecht via Amsterdam naar Rotterdam. Door het treinstel in Rotterdam te houden bespaart NS zich een leeg mat-rit naar Dordrecht of Roosendaal.Hendrik schreef:Weet iemand waarom in Rotterdam gecombineerd wordt?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #21
Ik wil voor een dagje Limburg een daldagkaart Zuid- Limburg in Roermond aanschaffen (want ook geldig op de Arriva-trein Roermond- Maastricht). Is er op station Roermond een Arriva-kaartautomaat of Arriva- loket waar ik dit kaartje aan kan schaffen?
Re: Korte vragen #21
Dank voor die informatie! Dat had ik nog niet gevonden.Mikos schreef:Het aantal treinstellen op een rangeerterrein is natuurlijk ook niet oneindig, dus zal er in dit geval voor gekozen zijn een enkele trein ergens anders te combineren of splitsen dan de andere treinen. In het specifieke geval van de 2225 is dat in Rotterdam, waar het aan de voorzijde bij te plaatsen treinstel uit trein 1417 komt, het Nachtnet vanuit Utrecht via Amsterdam naar Rotterdam. Door het treinstel in Rotterdam te houden bespaart NS zich een leeg mat-rit naar Dordrecht of Roosendaal.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #21
Kan je dat kaartje niet bij de conducteur kopen dan?Ezra schreef:Ik wil voor een dagje Limburg een daldagkaart Zuid- Limburg in Roermond aanschaffen (want ook geldig op de Arriva-trein Roermond- Maastricht). Is er op station Roermond een Arriva-kaartautomaat of Arriva- loket waar ik dit kaartje aan kan schaffen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #21
Welke conducteur? Die heeft Arriva niet, buiten de vliegende controleploegen.
Arriva heeft op alle (grote in ieder geval) stations waar ze komen in Limburg een automaat staan. Daarnaast heeft ze in Heerlen, Roermond, Sittard, Venlo, Nijmegen, Maastricht en Weert een servicewinkel, zoals je kunt vinden op de Arriva Limburg-website
Arriva heeft op alle (grote in ieder geval) stations waar ze komen in Limburg een automaat staan. Daarnaast heeft ze in Heerlen, Roermond, Sittard, Venlo, Nijmegen, Maastricht en Weert een servicewinkel, zoals je kunt vinden op de Arriva Limburg-website
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen #21
In Roermond zit idd service punt deze zit in de NS Tickets & Service
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Het is in het verleden wel gebeurd in Dordrecht, maar dat zal hooguit voor gevallen zijn waarbij een stel van trein X af gaat en later weer bij trein Y erbij komt. Station Dordrecht kenmerkt zich immers door het niet bepaald hebben van veel opstelruimte en daarnaast moet een stel vanaf die opstelsporen altijd via een kopspoortje op het emplacement waarbij je minstens één keer het hele emplacement mag oversteken. Da's ook niet zo heel handig op een emplacement waar sinds de nieuwe dienstregeling al nogal wat kruisende bewegingen plaatsvinden door de talrijke kerende treinen.Michael schreef:Ik heb in Dordrecht nog nooit gecombineerd of gesplitst zien worden. Wel in Roosendaal en Rotterdam
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #21
cassie127 schreef:In Roermond zit idd service punt deze zit in de NS Tickets & Service
Dank jullie wel.Mikos schreef:Welke conducteur? Die heeft Arriva niet, buiten de vliegende controleploegen.
Arriva heeft op alle (grote in ieder geval) stations waar ze komen in Limburg een automaat staan. Daarnaast heeft ze in Heerlen, Roermond, Sittard, Venlo, Nijmegen, Maastricht en Weert een servicewinkel, zoals je kunt vinden op de Arriva Limburg-website
Re: Korte vragen #21
Waarom heet een conducteur eigenlijk een conducteur in het Nederlands? In het Frans is een conducteur van een trein namelijk de machinist. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen #21
Omdat we in Nederland slecht zijn in Frans?
Re: Korte vragen #21
aldus Wikipedia.Conducteur is via het Frans uit het Latijnontleend. In het huidige Frans betekentconducteur bestuurder, de functie die in Nederland machinist heet. De oudste vermeldingen in het Nederlands dateren uit 1567, waar het begeleiders, toezichthoudersbetekende, en 1570, waar het stond voorleidsman, gids. In het openbaar vervoer is de term sinds 1829 bekend voor alle het vervoer begeleidende beambten, later in de negentiende eeuw werd de betekenis beperkter, ging het staan voor slechts een van de beambten.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen #21
Zou men daarom in Vlaanderen ook van 'treinbegeleider' spreken, om verwarring met Nederlands- en Franstalige conducteurs te voorkomen? En hoe heet onze conducteur dan wél in het Frans?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #21
In het Vlaams is men toch niet zo happig op Franse leenwoorden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten