Korte vragen
Re: Korte vragen
De link heeft het over een defecte bovenleiding, vermoedelijk op een van de IC-sporen dan (A)
En qua ruimte en dienstregeling en opvolgtijden en #veiligheidsjihad zullen die IC's wel niet op de sprintersporen mogen :Y
En qua ruimte en dienstregeling en opvolgtijden en #veiligheidsjihad zullen die IC's wel niet op de sprintersporen mogen :Y
Re: Korte vragen
Tieten?
waarbij ik uiteraard doel op treinen in een tegendraads energetisch netwerk
waarbij ik uiteraard doel op treinen in een tegendraads energetisch netwerk
Re: Korte vragen
Op de NS site staat het volgende: "Door een brand op zaterdag 14 juli is het transformatorhuis bij station Hilversum beschadigd, waardoor er onvoldoende stroom geleverd kan worden aan de bovenleiding."
Aangezien voor optrekken het meeste vermogen (en daardoor stroom) nodig is, denk ik dat ze minder treinen willen laten optrekken om zodoende de beperkte stroomvoorraad zo optimaal mogelijk te gebruiken.
(Het stoppen is dus niet zo'n probleem, maar wel dat de treinen ook weer weg moeten. ;) )
Aangezien voor optrekken het meeste vermogen (en daardoor stroom) nodig is, denk ik dat ze minder treinen willen laten optrekken om zodoende de beperkte stroomvoorraad zo optimaal mogelijk te gebruiken.
(Het stoppen is dus niet zo'n probleem, maar wel dat de treinen ook weer weg moeten. ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Bijna.Aking schreef:Tieten?
Er is brand geweest in een transformatorhuis, waardoor er onvoldoende stroom geleverd kan worden aan de bovenleiding (bron: NS.nl). De rest van de rekensom is simpel: Alleen Sprinters kunnen stoppen op Hilversum, omdat wanneer de IC's er ook stoppen (en weer optrekken) er onvoldoende spanning is en er uiteindelijk geen enkele trein meer kan rijden. Een doorrijdende trein verbruikt niet half zo veel stroom als een optrekkende, door de IC's door te laten rijden heb je de helft van het aantal optrekkende treinen. Door de IC's niet te laten stoppen maar de Sprinters wel, is er rondom Hilversum toch treinverkeer mogelijk én blijft Hilversum voor alle omringende stations bereikbaar.
Re: Korte vragen
Ik zag vanmiddag rond 14.00 een Intercity door Baarn rijden. Kwam vanuit Hilversum, stond stil vlak voor Baarn en reed daarna heel langzaam langs spoor 2 richting Amersfoort. Bestond uit twee koplopers. Kort ervoor reed een sprinter luid toeterend en ook heel langzaam richting Amersfoort.Suus schreef:Nu vandaag al bekend is dat morgen de hele dag geen intercity’s rondom Hilversum kunnen rijden, kan de bijsturing dan nu nog regelen dat morgen 2x/uur Den Haag - Enschede wordt gereden als klantvriendelijke maatregel, of zijn er belemmeringen die dat tegenhouden?
Re: Korte vragen
Ik ben een trip naar België aan het plannen en wil daarbij ook een dagje Brussel doen. Nu ben ik van plan om daarvoor een MOBIB kaart te gaan halen, en als ik het goed begrijp werkt dit ongeveer hetzelfde als een OV-chipkaart, dus geld op de kaart zetten en in-/uitchecken in de bus/tram? En kan ik deze ook kopen bij het MIVB verkooppunt op Brussel Centraal?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Over het Hilversum-verhaal: kunnen er dan wel twee Sprinters tegelijk uit het station vertrekken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Nee, MOBIB werkt met ritten (van een uur, overstap mogelijk) of dagen. Je kan een contactloos ticket kopen (wegwerpchipkaart) of een MOBIB Basic van 5 euro en daarop een product zetten. Het contactloos ticket kan je ook bij een automaat (GO) krijgen, de MOBIB Basic kan je alleen bij een Kiosk of BOOTIK, maar daarna kan je wel bij een GO producten laden.
Je valideert bij het instappen bij het valideertoestel, maar niet bij het uitstappen tenzij het een station met poortjes is. Ook bij overstappen moet je valideren, het valideertoestel geeft dan aan dat je een overstap maakt of niet. Reis je met een MOBIB Basic, dan kan je met meerdere personen op één kaart reizen. Bij het instappen valideer je de kaart voor elke persoon van je groep. Bij een overstap worden bij de validering alle personen automatisch meegenomen. Bij een poortje geef je na de validering de kaart door naar de volgende persoon in je groep en loop je daarna naar binnen/buiten.
Je valideert bij het instappen bij het valideertoestel, maar niet bij het uitstappen tenzij het een station met poortjes is. Ook bij overstappen moet je valideren, het valideertoestel geeft dan aan dat je een overstap maakt of niet. Reis je met een MOBIB Basic, dan kan je met meerdere personen op één kaart reizen. Bij het instappen valideer je de kaart voor elke persoon van je groep. Bij een overstap worden bij de validering alle personen automatisch meegenomen. Bij een poortje geef je na de validering de kaart door naar de volgende persoon in je groep en loop je daarna naar binnen/buiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Is het NRW tarief ook geldig op het Nederlandse deel van de bus SB58 Nijmegen - Kleve? Zo ja, kan ik hier dan ook tickets volgens het NRW tarief kopen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Op de wikipagina van deze buslijn staat je antwoord onder het kopje "Geldigheid OV-chipkaart". ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Blijft lastig hé, een linkje invoegen (A)
Re: Korte vragen
En dat voor een beheerder :? .
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Gelukkig zijn beheerders ook gewoon mensen. ;)
Maar vooruit: Lijn SB58 Emmerich Bahnhof - Nijmegen Centraal Station
Maar vooruit: Lijn SB58 Emmerich Bahnhof - Nijmegen Centraal Station
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Dan is vraag 1 beantwoord... Nu de tweede vraag nog, zijn deze kaartjes (zoals Schöneferienticket à €60,-) ook te koop in de bus? Of alleen via de automaten op de treinstations?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Frank93 schreef:Ik ben een trip naar België aan het plannen en wil daarbij ook een dagje Brussel doen. Nu ben ik van plan om daarvoor een MOBIB kaart te gaan halen, en als ik het goed begrijp werkt dit ongeveer hetzelfde als een OV-chipkaart, dus geld op de kaart zetten en in-/uitchecken in de bus/tram? En kan ik deze ook kopen bij het MIVB verkooppunt op Brussel Centraal?
In aanvulling hierop: mocht je nog een Go unlimited-abonnement van de NMBS aan willen schaffen (weekabonnement heb je er met 3 ritten uit, maandabonnement met 5), dan heb je een persoonlijke Mobib-kaart nodig. Persoonlijke Mobib-kaarten kun je aan laten maken bij het loket, je krijgt 'm dan gelijk mee. Kost ook €5.-. Als je dat op Brussel-Centraal doet mag je ook naar het internationale loket, uit eigen ervaring weet ik dat de rij daar korter is.Suus schreef:Nee, MOBIB werkt met ritten (van een uur, overstap mogelijk) of dagen. Je kan een contactloos ticket kopen (wegwerpchipkaart) of een MOBIB Basic van 5 euro en daarop een product zetten. Het contactloos ticket kan je ook bij een automaat (GO) krijgen, de MOBIB Basic kan je alleen bij een Kiosk of BOOTIK, maar daarna kan je wel bij een GO producten laden.
Je valideert bij het instappen bij het valideertoestel, maar niet bij het uitstappen tenzij het een station met poortjes is. Ook bij overstappen moet je valideren, het valideertoestel geeft dan aan dat je een overstap maakt of niet. Reis je met een MOBIB Basic, dan kan je met meerdere personen op één kaart reizen. Bij het instappen valideer je de kaart voor elke persoon van je groep. Bij een overstap worden bij de validering alle personen automatisch meegenomen. Bij een poortje geef je na de validering de kaart door naar de volgende persoon in je groep en loop je daarna naar binnen/buiten.
Over die poortjes: ik dacht me te herinneren dat je aan de perronzijde überhaupt niet uit kán checken.. Als je het poortje in loopt gaat 'ie automatisch open volgens mij.
Re: Korte vragen
Heb twee keer een NRW Schöne Tag Ticket gekocht bij de chauffeur in de bus van Nijmegen naar Emmerich. Via automaat zal niet lukken want die staan niet in Nijmegen. Geen idee of je de Schöneferienticket ook bij de buschauffeur kan krijgen.cassie127 schreef:Dan is vraag 1 beantwoord... Nu de tweede vraag nog, zijn deze kaartjes (zoals Schöneferienticket à €60,-) ook te koop in de bus? Of alleen via de automaten op de treinstations?
Re: Korte vragen
Nou... (A)Milco schreef:Gelukkig zijn beheerders ook gewoon mensen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik weet wel dat het aanbod in de bus beperkt is. Schöne wochenende ticket en schöne tag ticket worden wel verkocht, maar dagkaarten van preisstufe D van het VRR gebied bijvoorbeeld niet. Ik koop mijn kaartjes tegenwoordig altijd in Arnhem bij de Abellio automaat, omdat ik daar toch langs kom.cassie127 schreef:Dan is vraag 1 beantwoord... Nu de tweede vraag nog, zijn deze kaartjes (zoals Schöneferienticket à €60,-) ook te koop in de bus? Of alleen via de automaten op de treinstations?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Tickets zijn ook online te koop via www.ots-nrw.de.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Als een trein meer dan een minuut te vroeg vertrekt en ik die dus mis, de eerstvolgende trein (richting mijn bestemming) een half uur later gaat, heb ik dan gewoon recht op GTBV?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Behoorlijke ravage daar trouwens, op deze pagina kwam ik wat foto's van een hoop gesmolten plastic tegen. Naar het schijnt was dat ooit een verdeelkast voor de 1800 V bovenleidingsspanning.Mikos schreef:Er is brand geweest in een transformatorhuis, waardoor er onvoldoende stroom geleverd kan worden aan de bovenleiding (bron: NS.nl). De rest van de rekensom is simpel: Alleen Sprinters kunnen stoppen op Hilversum, omdat wanneer de IC's er ook stoppen (en weer optrekken) er onvoldoende spanning is en er uiteindelijk geen enkele trein meer kan rijden. Een doorrijdende trein verbruikt niet half zo veel stroom als een optrekkende, door de IC's door te laten rijden heb je de helft van het aantal optrekkende treinen. Door de IC's niet te laten stoppen maar de Sprinters wel, is er rondom Hilversum toch treinverkeer mogelijk én blijft Hilversum voor alle omringende stations bereikbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Iemand die toevallig weet of virm 9548 nog steeds bestickering heeft aan de binnenkant voor 175 jaar spoor? Ik kan het zelf niet zo snel vinden.
Alvast bedankt ;)
Alvast bedankt ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten