Korte vragen
Re: Korte vragen
Aangezien jullie heel veel weten en ik minder vraag ik het hier maar even:
Ik kwam over een dagkaart voor Groningen dit tegen: Deze Dagkaart is geldig op alle bussen binnen de stad Groningen, inclusief P+R Hoogkerk en P+R Haren/A28
geld die dan ook op QBuzz lijn 1? Ik heb 0,0 verstand van bussen en Groningen dus vandaar die vraag
Ik kwam over een dagkaart voor Groningen dit tegen: Deze Dagkaart is geldig op alle bussen binnen de stad Groningen, inclusief P+R Hoogkerk en P+R Haren/A28
geld die dan ook op QBuzz lijn 1? Ik heb 0,0 verstand van bussen en Groningen dus vandaar die vraag
Re: Korte vragen
Als die lijn 1 binnen de stad rijdt, lijkt me dat wel
Waarom zou dat niet het geval zijn?
Waarom zou dat niet het geval zijn?
Re: Korte vragen
Ik weet dus niet in hoeverre hij in de stad rijdt en of de hele lijn in de stad moeten rijden.
Re: Korte vragen
Dat laatste lijkt me niet, alleen is je dagkaart toch geldig tot de zonegrens/stadsgrens of welke grens precies dan ook. En dat eerste weet de wiki vast
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Korte vragen
Waarom laat DDZ/FLIRT/1700loc/ eigenlijk altijd de pantograaf zakken bij aankomst eindbestemming en doen ICM/VIRM/SGM/SLT dat nooit?
Re: RE: Re: Korte vragen
Omdat die zo ontworpen zijn (ja, dooddoener, ik weet het).
De DDZ/1700 en de Flirt volgen beiden een bepaald stramien bij het uit dienst nemen van de cabine. Voor je de sleutel uit kan nemen, moet eerst alles uit staan en de stroomafnemers naar beneden.
De DDZ/1700 hebben daarvoor het Faiveleyblok (vernoemd naar de fabrikant). Om die te kunnen gebruiken moet deze fysiek ontgrendeld worden en bij uit dienst nemen van de cabine ook weer fysiek vergrendeld worden. Op dat blok zitten de knoppen voor de stroomafnemers, voor de snelschakelaar en andere elektrische zaken. Kortom, je ontkomt er dus niet aan om daar de stroomafnemers te laten zakken als je van cabine wilt wisselen.
De Flirt is net iets anders. Hier heb je één hendeltje voor het inzetten van de snelschakelaar en het opzetten van de stroomafnemer, maar ook hiervoor geldt: wil je de cabine uit dienst nemen, dan moet je die dus uitschakelen.
De andere treinen hebben dat niet en blijft alles 'in' staan bij het wisselen van de cabine.
Waarom de ene wel en de andere niet? Geen idee, dat zijn ontwerpkeuzes van de fabrikant.
De DDZ/1700 en de Flirt volgen beiden een bepaald stramien bij het uit dienst nemen van de cabine. Voor je de sleutel uit kan nemen, moet eerst alles uit staan en de stroomafnemers naar beneden.
De DDZ/1700 hebben daarvoor het Faiveleyblok (vernoemd naar de fabrikant). Om die te kunnen gebruiken moet deze fysiek ontgrendeld worden en bij uit dienst nemen van de cabine ook weer fysiek vergrendeld worden. Op dat blok zitten de knoppen voor de stroomafnemers, voor de snelschakelaar en andere elektrische zaken. Kortom, je ontkomt er dus niet aan om daar de stroomafnemers te laten zakken als je van cabine wilt wisselen.
De Flirt is net iets anders. Hier heb je één hendeltje voor het inzetten van de snelschakelaar en het opzetten van de stroomafnemer, maar ook hiervoor geldt: wil je de cabine uit dienst nemen, dan moet je die dus uitschakelen.
De andere treinen hebben dat niet en blijft alles 'in' staan bij het wisselen van de cabine.
Waarom de ene wel en de andere niet? Geen idee, dat zijn ontwerpkeuzes van de fabrikant.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 22 okt 2017, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Weet iemand of er bus en/of treindagkaarten voor het gebied rondom Leer beschikbaar zijn?
Re: Korte vragen
Een beetje late reactie maar ik zie dit bericht nu pas.Michael schreef:Dat lijstje is allesbehalve actueel. Er staat bijvoorbeeld dat de stalling in Oosterhout aan de Leijsenhoek gevestigd is. Maar dat is nooit het geval geweest. Die heeft altijd aan de Europaweg gezeten en is sinds de nieuwe dienstregeling die afgelopen December in is gegaan verhuisd naar de Havenweg.
Een stukje geschiedenis is wel aardig in deze: de stalling Oosterhout is ooit begonnen aan de Leijsenhoek als een openluchtstalling, dat was voordat er een echte stalling gebouwd werd aan de Meerpaal.
Inmiddels is ook de Meerpaal verlaten en zit de stalling aan de Havenweg in Oosterhout.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja, zie hier.Ezra schreef:Weet iemand of er bus en/of treindagkaarten voor het gebied rondom Leer beschikbaar zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Voordat de RSG3's volledig op het metronetwerk in Rotterdam reden kon je in de metrorit (uitgevoerd door een type B of S) tussen Beurs en Wilhelminaplein een constante Plan V-optrekgeluid horen bij optrekken, afremmen en tijdens de normale rit. Hoe komt dat?
Re: Korte vragen
Ik weet precies wat voor geluid je bedoeld, maar geen idee waar het vandaan kwam. Weet wel dat het is gekomen na de werkzaamheden aan het spoor die toen geweest zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Korte vragen
Op het NS-forum staat dit:
Reiziger:
Reiziger:
Reactie moderator van NS:Vanochtend was het instappen nog in volle gang toen er werd gefloten, midden in de stroom reizigers uit de intercity werden plotsklaps de deuren gesloten. Ik was stomverbaasd, ik kon niet geloven dat de deuren gesloten werden terwijl er ruim honderd mensen nog buiten stonden en er plek genoeg was in de trein.
Is het nu echt beleid om dwars door reizigers heen de deuren te sluiten? :neg: Zie het namelijk soms zelf ook gebeuren.Jammer om te lezen dat je ervaringen niet optimaal zijn. Soms is het helaas nodig om al te fluiten wanneer nog niet iedereen ingestapt is zodat de trein op tijd rijdt en geen sneeuwbaleffect creëert.
Re: Korte vragen
Ze moeten op tijd vertrekken ja, al is het eigenlijk wel een hele slechte zaak naar mijn mening
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Op Fluiten = niet meer instappen staat dit:
Tja, dat is een regel die uitgaat van de ideale situatie. In de praktijk werkt dat dus niet zo.Stapt er niemand meer in of uit? Kort voor de aangegeven vertrektijd op het bord geeft de conducteur het fluitsignaal. Zo kan de trein op tijd vertrekken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Weet iemand of Tsjerk Hiddes nog steeds met de BH-FS-83 parkeerpendel van en naar Harlingen Haven rijdt?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Heeft iemand ervaring met de bewaakte fietsenstalling op Rotterdam centraal of een soortgelijke? Hoe moet ik daar betalen? Ik heb stallen op rekening op mijn OV chipkaart gezet en ik had verwacht dat er een paaltje of poortje zou zijn maar ik ben naar binnen en buiten gelopen maar kon nergens betalen?
Re: Korte vragen
Je moet in- en uitchecken bij de medewerker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Weet iemand wat een R-Net bus gister deed op de A1 bij Rijssen richting Deventer?
Re: Korte vragen
Rijden vermoed ik (A)
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Korte vragen
Was dat geen nieuwe AML bus?
Re: Korte vragen
Een domme vraag misschien maar wat is AML?
Re: Korte vragen
Amstelland-Meerlanden.
Re: Korte vragen
Dit jaar reden ze met 2 bussen, de BH-FS-83 en de BN-HH-91. Of de BH-FS-83 ook nu nog rijdt weet ik niet (Dat die nu in de winterstalling staat), het kon ook zijn dat die toen reed i.v.m. topdrukte aangezien het toen begin augustus was, vakantie.Ezra schreef:Weet iemand of Tsjerk Hiddes nog steeds met de BH-FS-83 parkeerpendel van en naar Harlingen Haven rijdt?
-
- Berichten: 3547
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Mag je trouwens met een 9Uhr-TagesTicket 7-zones (€23,30)
http://www.westfalentarif.de/de/fahrt-t ... icket--TT1
Van Dinxperlo naar Münster reizen en dan terug van Münster naar Winterswijk?
http://www.westfalentarif.de/de/fahrt-t ... icket--TT1
Van Dinxperlo naar Münster reizen en dan terug van Münster naar Winterswijk?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nee dat mag niet. Als je een dagkaart Münster - Bocholt koopt, mag je niet via Ahaus of Stadtlohn terug. Je hebt dan immers een dagkaart voor die ene corridor.
Prijsstufe 9 geeft je het recht volledig vrij in Münsterland te reizen.
Prijsstufe 9 geeft je het recht volledig vrij in Münsterland te reizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten