Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Weet iemand of er nu een actie voor abonnementhouders is (zoals deze van een maand geleden: https://www.ns.nl/producten/producten/p ... ri_1212003)?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Er is vast wel iemand die dat weet :Y

alleen ik helaas niet...
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Daniel schreef:Sinds wanneer het is weet ik niet, wel waarom: sinds men emplacement Alkmaar heeft aangepast aan de normen (met looppaden tussen de sporen e.d.) is er daar te weinig capaciteit om al het materieel op te stellen wat in Noord-Holland overnacht. Vandaar dat een deel van het materieel sindsdien in Zaandam gestald wordt.
Ik dacht al zoiets. Voor die aanpassingen door die normen was er al te weinig ruimte, maar als je zelfs twee sporen in Zaandam gaat gebruiken moet de nood wel heel hoog zijn.

Ik las overigens ergens dat ProRail opstelsporen in Heerhygowaard wil aanleggen, zodat er wel genoeg ruimte is. In ruil daarvoor wilde Heerhhugowaard ook een graantje meepikken van PHS.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Heerhugowaard was een optie ja, maar Uitgeest ook nog geloof ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Het lijkt er op dat het beide wordt.
Heerhugowaard is een optie om intercity's op te stellen, bij Uitgeest komt een opstelterrein voor sprinters.

https://www.prorail.nl/projecten/alkmaar-amsterdam
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Gewoon wat meer lucht naar Den Helder sporen kan ook.. is nog wel wat ruimte d8 ik zo.

Denk dat de betreffende VIRMS in Zaandam vooral vanwege het weekend daar staan.. doordeweeks is het materieel wel gewoon nodig op de dienst en kunnen die paar uurtjes in de nacht ook wel ergens anders op het traject af... denk.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen

Bericht door Klaasje »

NS gaat nu (tijdelijk) weer treinen op stations opstellen doordat er een accuut tekort aan opstelruimte is. Op diezelfde wijze gaat men in Flevoland treinen opstellen bij stations. Deze treinen worden eerst schoongemaakt voor ze naar Zaandam en de andere stekjes gaan.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Durashift schreef:Gewoon wat meer lucht naar Den Helder sporen kan ook.. is nog wel wat ruimte d8 ik zo.
Er zal niet onbeperkt ruimte zijn, zowel in Den Helder zelf (50 rijtuigen erbij is best nog wel veel) als op het enkelspoor daar naar toe.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Klopt, dat is de eindsituatie. Ik doel vooral op dat wat nu in Zaandam 'gemaakt' is t.v.v. de arbo / veiligheidsnormen op Alkmaar emplacement.
Zaandam is ook niet genoemd in de eindsituatie als opstelcapaciteit.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Als ik zo even tel starten er 's ochtend al 48 bakken VIRM (6xIV, 4xVI) vanuit Den Helder. Ik denk dat je het station dan al wel aardig vol hebt staan :X
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Er zijn 5 sporen (uit mijn hoofd geteld) waarvan 2 perronsporen.

Er is wel wat lengte daar.. vroeger stond er weleens materieel tot vlak voor het tunneltje, d8 ik.

Enfin, maakt niet uit.. ProRail heeft in december 2014 al een informatiedocument gepubliceerd waarin een tabel met opstelcapaciteit tekorten na invoering PHS is opgenomen.
infodocument ProRail schreef:
Knelpunt opstelcapaciteit Uitgeest
Een opstelterrein voor treinen van een specifieke treindienst dient logischerwijs in de buurt
van het station van het begin- en eindpunt van de dienstregeling te liggen. Na de invoering
van het PHS is er behoefte aan een opstelcapaciteit voor in totaal 75 bakeenheden in de
buurt van Uitgeest. Dat is inclusief de huidige opstelbehoefte van 51 bakeenheden. In de
tabel van figuur 1.3 staan de opstellocaties in Nederland met capaciteitstekorten na invoe-
ring PHS. Het capaciteitstekort bedraagt, oplopend van 13 bakeenheden in Den Helder, tot
125 in Amsterdam. De behoefte aan opstelcapaciteit in de buurt van Uitgeest kan daardoor
niet op een reeds bestaande locatie worden ingevuld.

figuur 1.3 Opsteltekorten bij bestaande opstelterreinen in Nederland na PHS
opstellocatie | opsteltekort in bakeenheden
Den Helder 13
Alkmaar 50
Uitgeest 75
Amsterdam 125
Woerden/Veenendaal 43
Rotterdam 32
Dordrecht 43
Breda 54
s-Hertogenbosch 46
Eindhoven 27
Arnhem 48

Bron:
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... lkmaar.pdf
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Volgens mij kun je in Amsterdam op en rond de Dijksgracht die 125 bakken prima kwijt, maarja. Daar moeten natuurlijk eerst een ziljoen hekjes/trapjes/lijntjes/paadjes/roostertjes/lampjes en weet ik het wat nog komen voordat je op een stukkie rails een trein neer kunt zetten
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Is er een reden waarom het merk Intercity Direct niet meer weergeven wordt op 9292 en in de NS-reisplanner? De reisplanning wordt netjes weergeven maar de ICD heeft een rebranding ondergaan en gaat nu verder als gewoon 'intercity'.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Voor de volledigheid, je weet dat de IC Eindhoven - Den Haag géén ICD is? De ICD Breda - Schiphol wordt bij mij gewoon als dusdanig weergeven in ieder geval.
🍉
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Korte vragen

Bericht door YSH »

Is volgens mij een foutje bij het aanpassen voor de werkzaamheden voor deze week. De 900 is ingekort tot Rtd en die staat er nu inderdaad als 'gewone' IC in de reisplanner. In de reisinformatie op het station is wel het gewoon (correct) een ICD. Wel stom, want in de spits moet je uiteraard toeslag betalen en dat staat er nu niet bij.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Weet iemand hier de tarieven die CXX in Amstelland gebruikt voor de reguliere streekbussen en de nachtbussen?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Dat staat gewoon op onze wiki: [wiki]OV-chipkaart#Noord-Holland[/wiki]
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Wordt het perron van Oberhausen-Sterkrade en Oberhausen-Holten nog verlengd zodat alle deuren van de RE 19 open kunnen?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Ander vraagje dat waarschijnlijk allang beantwoord is: Waarom wordt deze website als 'niet veilig' bestempeld door mijn anti-virussoftware?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Omdat Wubbo en Co stiekem je creditcardgegevens onderscheppen :Y
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

OV fan Utrecht schreef:Ander vraagje dat waarschijnlijk allang beantwoord is: Waarom wordt deze website als 'niet veilig' bestempeld door mijn anti-virussoftware?
Hierrr staat waarschijnlijk de reden.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op do 01 mar 2018, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Gaan we aan werken, maar dat wordt na 1-1-2017.
Gelukkig is 2018 ook nog na 1-1-2017 (A)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

In de internetbrowser verschijnt hij als 'niet veilig' en ik heb geen Apple-troep met IOS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Volgens mij is het niet exclusief bij appeltroep, ook peren hebben er last van :Y
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

dat klopt want OVIN heeft een HTTP adres en geen HTPPS.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten