Korte vragen
Re: Korte vragen
Mag je in de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] je fiets meenemen*?
*onder dezelfde voorwaarden als voor de overige treinen geldt
*onder dezelfde voorwaarden als voor de overige treinen geldt
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Op de HSL mochten geen fietsen mee toch? Of is da nie voor de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]?
Re: Korte vragen
Ook op de HSL mag je een fiets meenemen. Alleen buiten de spits, uiteraard in de speciale fietsafdeling en de fiets moet met de aanwezige riem bevestigd worden om ellende tijdens de stukken met verkanting zoveel mogelijk te voorkomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dat is nog niet heel lang overigens...
Re: Korte vragen
En de spits in de HSL duurt toch langer dan op de rest van het HRNSuus schreef:Ook op de HSL mag je een fiets meenemen. Alleen buiten de spits, uiteraard in de speciale fietsafdeling en de fiets moet met de aanwezige riem bevestigd worden om ellende tijdens de stukken met verkanting zoveel mogelijk te voorkomen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Officieel niet meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Heeft iemand nog aanbevelingen voor bus-, tram-, metro- en spoorlijnen binnen de Brusselse MTB-zone (BHG plus wat uitlopers)? Tram 39 en 44 staan al op het lijstje :)
Re: Korte vragen
Lijn 620 vond ik eigenlijk best leuk.
Re: Korte vragen
Is daar een overdag-variant van?
Re: Korte vragen
Tram 81, en dan het deel vanaf de overdekte straat bij Brussel-Zuid richting Montgomery. Hogevloerstrams op een klassiek en behoorlijk smal straattraject.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Op wikipedia heb ik gelezen dat station Zoetermeer twee perrons heeft. De perrons worden volgens wikipedia genummerd als spoor 3 en 4. Op onze wiki site staat, dat de stoptrein naar Den Haag vanaf Zoetermeer op perron 2 of 3 stopt en de treinen richting Gouda vanaf spoor 4. Dit betekend samengevat dat volgens onze wiki er 3 perrons in Zoetermeer staan en wikipedia spreekt over 2 perrons. Welke website heeft gelijk?
Re: Korte vragen
Dat is misschien nog een overblijfsel van de Zoetermeerstadslijn? (tegenwoordig Randstadrail)
Dat was toen naar alle waarschijnlijkheid spoor/perron 1-2
Dat was toen naar alle waarschijnlijkheid spoor/perron 1-2
Re: Korte vragen
Zoetermeer heeft twee perrons, spoor 3 en spoor 4. Spoor 1 en 2 waren ooit Driemanspolder, daar komt NS al meer dan tien jaar niet meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Vergelijkbaar vraagje trouwens: vanwaar heeft Duivendrecht geen spoor 1 en 2, of zijn dat de metrosporen in de boog onder het station? (net zoals 6 en 7 overgeslagen zijn omdat er twee metrosporen tussen treinsporen 5 en 8 liggen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Duivendrecht heeft geen spoor 2 en 3 en geen 6 en 7.
6 en 7 zijn de metrosporen. 2 en 3 zouden tussen 1 en 4 moeten komen als het station ooit viersporig zou worden.
6 en 7 zijn de metrosporen. 2 en 3 zouden tussen 1 en 4 moeten komen als het station ooit viersporig zou worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Is het station daar bouwtechnisch op voorbereid dan? :o
Re: Korte vragen
Zoetermeer was met driemanspolder een dubbelstation. In de spoorboekjes van toen stond ook aangegeven dat die 2 stations met een luchtbrug met elkaar verbonden waren. Ook werden beide stations genoemd in de lijst van overstapstations met bijbehorende overstaptijden. Dat was destijds 4 minuten.
Re: Korte vragen
Spoortechnisch blijkbaar wel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Gezien de loopafstand nog een beste uitdaging :)Dat was destijds 4 minuten.
Re: Korte vragen
Jep. Winkeltjes eruit slopen en karren maar :YAking schreef:Is het station daar bouwtechnisch op voorbereid dan? :o
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Is de dagkaart Gelderland-Overijssel-Flevoland ook geldig op de lijnen 160 (Amersfoort-Almere) en 102 (Amersfoort-Apeldoorn)?
Re: Korte vragen
Ja. Beide lijnen zijn onderdeel van een OV regio Oost concessie, de 160 van OV regio IJsselmond en de 102 van Veluwe.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen
Ik lees net dat 160 wordt gereden door Keolis, maar in de concessie OV regio IJsselmond zit. In de voorwaarden staat dat je niet met Keolis mag reizen. Is het dan niet mogelijk of is dit een uitzondering?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Op lijn 160 gelden de tarieven van de vervoerder OV Regio IJsselmond, aangezien de lijn tot de concessie IJsselmond behoort. Keolis voert de dienst echter uit, maar de chauffeur zou dus de kaartsoorten van IJsselmond moeten hebben.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Als je niet met Keolis mag reizen zou je Dat dus ook niet mogen in Midden-Overijssel, Veluwe en Twente...Ferdinand schreef:Ik lees net dat 160 wordt gereden door Keolis, maar in de concessie OV regio IJsselmond zit. In de voorwaarden staat dat je niet met Keolis mag reizen. Is het dan niet mogelijk of is dit een uitzondering?
Met andere woorden dagkaart Oost NL is geldig bij: Breng, Arriva Achterhoek-Rivierenland, OV Regio IJsselmond, Twents, Syntus/Keolis in Overijssel/Gelderland
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten