Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Aking schreef:Kan ik ergens (Geert, Webguy?) terugzien of en hoeveel vertraging een trein had?

Ik ben vooral geïnteresseerd in het spul richting Duitsland, dus de IC Berlijn en de ICE's
Zugfinder.de

Je kan standaard 30 dagen terugkijken op basisniveau, voor meer gedetailleerde historische gegevens moet je voor betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Korte vragen

Bericht door lee-yawn »

en-es schreef:Ik zie af en toe een commercial van autoverhuurder Sixt voorbijkomen waarin een gezin op een station staat en in de trein stapt. Vraag me altijd af waar het filmpje is opgenomen.
Dan is het wel handig als je het filmpje ook opneemt in je bericht.

Waarschijnlijk bedoel je deze?
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ja deze. Heb niet goed gezocht naar een link maar ik dacht dat een aantal van jullie het al op tv hadden gezien.
Ik heb zelf het vermoeden dat het ergens in Oost Europa is.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb zo'n gevoel dat die trein de Alex is tussen München en Praag, dus het station zou dan Praha Hlavni Nadrazi zijn. Pin me er niet op vast.

Veel reclames zijn opgenomen op station Budapest Keleti, maar ik dacht dat de treinen van de MAV wat donkerder blauwgroen zijn, dan de trein op deze reclame.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Afbeelding
De Alex-trein München-Praag

Afbeelding
De blauwe pilaren die waarschijnlijk ook in de video te zien zijn, op Praha Hlavni Nadrazi.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Alleen die rijtuigen die ik in het filmpje zie lijken me geen Alex rijtuigen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

De rijtuigen ogen meer Sloveens, en het station kan ik ook niet helemaal plaatsen, Praag is een stuk minder licht/gerenoveerd, en die posters in de tunnel heb ik vanmorgen niet gezien...
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ik zat ook te denken aan Slovenie en dat het station Ljubljana is. Of Kroatie/Zagreb?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ook Zagreb is volgens mij niet zo sjiek, al is het ergens het afgelopen decennium wel flink gemoderniseerd volgens mij, en ik garandeer niet dat ik daar elk gangetje ken.

Met Sloveense rijtuigen lijkt Ljubljana me het meest logisch, maar daar ben ik twee keer kort geweest en durf ik helemaal weinig over te zeggen.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Afbeelding
Aking kan wel gelijk hebben. Hier zie je dit soort rijtuigen en rechts de karakteristieke pilaren.

Dit is overigens station Ljubjana

Bron: (geen eigen foto namelijk)
https://www.google.nl/search?client=tab ... hE_u71IAM:
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

In welke periode zijn de kaartlezers in de ex-Velios gebruikt? Laatst een reisje naar Limburg gemaakt en mij verbaasd over een kaartlezer in een trein.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De kaartlezers in de trein zijn nooit ingebouwd, dit na zachte dwang van NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Qbuzzie »

Wat is er gebeurd met de Mercedes-Benz Sprinter City 77 bussen van Qbuzz die eerst in de concessie GD reden? Ik zie wat voorbij komen bij Syntus Utrecht (weet niet of ze daar nog rijden?), U-OV en Pouw Vervoer (sinds wanneer rijden ze daar?). Zijn dat allemaal ex Qbuzz GD'tjes?
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

De bussen hebben van december 2016 tot 1 juli 2017 bij Syntus gereden. De ex 3881, 3884 en 3885 rijden sindsdien voor U-OV. De ex 3883 rijdt tegenwoordig bij Pouw. De 3880 en 3882 (die inmiddels wit is) staan bij Evobus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Het trio bij U-OV rijdt daar pas sinds 21 augustus, ze zijn ook pas kort daarvoor in Utrecht aangekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Is er een manier om businzet uit het verleden te bekijken? (dus welke bus op welke omloop reed.)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

In Nederland geen idee. Weet wel dat bij het vervoersbedrijf van kosice wel kan. De vloot staat daar keurig op nummer vermeld en als je dan op de betreffende tram of bus klikt krijg je het te zien welke lijn en dienstwagen op die dag was.
Laatst gewijzigd door ZO6176 op do 07 sep 2017, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Lijn 45 schreef:Is er een manier om businzet uit het verleden te bekijken? (dus welke bus op welke omloop reed.)
Helaas niet, in ieder geval niet openbaar. Misschien dat een website zoals OVzoeker een database bijhoudt achter de schermen, aangezien daar ook de omloop wordt weergegeven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Bij het plannen van een reis Rotterdam Lombardijen - Venray krijg ik de melding "Prijs onbekend". :?
Bij een reis vanaf Rotterdam Centraal krijg ik wel gewoon een prijs te zien.
Weet iemand hoe dat komt en wat de prijs dan is?
(De reis in twee delen bekijken, werkt niet i.v.m. opstaptarief en langeafstandskorting.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

Lombardijen - Venray is:
€23,36 voltarief 2e klas
€14,04 40% korting 2e klas

Dat is €21,80 bij NS en €1,56 bij Arriva of €13,10 bij NS en €0,94 bij Arriva.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Waar heb je dit gevonden?
En maakt het qua prijs nog uit of je via Nijmegen of via Blerick reist?
Edit: Autocorrect op telefoon.... :X
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 11 sep 2017, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Alleen de prijs via Blerick kan gegeven worden, dat is in kilometers de kortste afstand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Maar als je via Nijmegen reist zul je ook via Nijmegen betalen, omdat je daar overcheckt van NS op Arriva.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

De reis met de minste tariefeenheden loopt via Gorinchem. Zie hier voor prijsinformatie.
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Korte vragen

Bericht door lee-yawn »

De herfst komt er weer aan, en dat betekent dat veel reizigers weer beginnen te vloeken op treinvervoerders die door "een paar blaadjes op het spoor" en "een paar sneeuwvlokjes uit de lucht" te maken zullen krijgen met vertraging en/of uitval.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende; Kan iemand mij de voornaamste redenen uiteenzetten voor de - volgens reizigers - compleet onbegrijpelijke "slechte" prestaties van Nederlandse treinvervoerders in de herfst en winter? Zeker met het volgende gedachtengoed daarbij: "Maar in Scandinavië hebben ze veel meer sneeuw, en als ze daar met de weersomstandigheden kunnen omgaan, waarom wij hier dan niet?"

In het kort vraag ik mij af: Hebben Nederlandse reizigers terecht te klagen, en waarom wel of niet? Waarmee kunnen hun klachten eventueel worden gerelativeerd?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten