Korte vragen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 5142
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » Di 10 Jul 2018, 00:45

Aking schreef:Officieel moet je via die grensovergang, maar als je je verhaal aan het loket in Utrecht uitlegt heb je kans op een blauwe sticker en mag je via Arnhem of Herzogenrath :wink:

Als op het kaartje een trein staat die die dag niet gereden wordt is de treinbinding niet geldig. :wink:
Watch a sunrise at least once a day.

Flickr!

en-es
Berichten: 584
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Berichtdoor en-es » Di 10 Jul 2018, 01:12

Alleen staat zo'n trein er niet op denk ik :x

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 5142
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » Di 10 Jul 2018, 05:07

Op een sparpreis Europa? Lijkt me wel eigenlijk... (A)
Watch a sunrise at least once a day.

Flickr!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37122
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » Di 10 Jul 2018, 06:22

Er staat een route op, geen specifieke trein. En in principe kan er ook via die route gereisd worden, er wordt een busdienst aangeboden.
Rame à l'approche

en-es
Berichten: 584
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Berichtdoor en-es » Di 10 Jul 2018, 09:54

Z2N schreef:Op een sparpreis Europa? Lijkt me wel eigenlijk... (A)

Verplichte treinen die er op staan zijn alleen van DB Fernverkehr. Dus op dat ticket naar Bingen staan geen verplichte treinen binnen Nederland en ook niet op Venlo-Düsseldorf. De treinnummers van verplichte treinen staan achter Via. Dus vervelend van die werkzaamheden maar Zugführer zal echt via Venlo moeten reizen. Uiteraard kan Zugführer het advies van Aking opvolgen en aan het loket smeken of er via Emmerich gereist mag worden maar ik denk dat dit verzoek geweigerd wordt. Op eigen gelegenheid een andere route kiezen is geen optie.

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 2890
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Korte vragen

Berichtdoor Zugführer » Di 10 Jul 2018, 10:01

Op het ticket zelf staat inderdaad alleen die ene IC in Duitsland naast de grensovergang bij Venlo. Ik vind het niet zo'n probleem om via Venlo te reizen hoor, vroeg me gewoon af of via Emmerich zou mogen. Ik neem aan dat op eigen gelegenheid via Nijmegen naar Venlo reizen wel toegestaan is, dat komt ook zo uit de planner nu.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km
2018 (12-8): Trein 18.530 km - Bus 1713 km - Tram 182 km - Veer 58 km - Metro 41 km

en-es
Berichten: 584
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Berichtdoor en-es » Di 10 Jul 2018, 10:02

Tot Düsseldorf mag je elke trein nemen, zolang je maar via Venlo naar Duitsland reist.

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 2890
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Korte vragen

Berichtdoor Zugführer » Di 10 Jul 2018, 20:02

Dus ik mag ook via Roermond naar Venlo? Want dat komt ook uit de NS planner als ik Utrecht - Venlo plan, is zelfs beduidend sneller dan met het Schienenersatzverkehr :')
Dank voor alle antwoorden verder overigens :)
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km
2018 (12-8): Trein 18.530 km - Bus 1713 km - Tram 182 km - Veer 58 km - Metro 41 km

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 7846
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Aking » Di 10 Jul 2018, 20:49

Als het uit de planner komt mag het *O*

Utrecht - Visé met de ICE en Thalys via Keulen bijvoorbeeld :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3011
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor cassie127 » Di 10 Jul 2018, 20:53

Of dat wat ik laatst had voor €2,80 1e klas... Utrecht - Kaldenkirchen heen via Duisburg en Düsseldorf terug via Herzogenrath
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13297
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » Wo 11 Jul 2018, 07:08

Waarom rijden de 500 / 600 en 5600 nu, met de werkzaamheden bij Zwolle, eigenlijk maar tot en met 't Harde en niet naar Wezep?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 5142
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » Wo 11 Jul 2018, 07:12

In Wezep kan seintechnisch niet worden gekeerd, 't Harde ligt bovendien direct aan de snelweg en heeft dankzij Defensie een groot terrein dat als busstation gebruikt wordt. Door het tijdelijke perron 4, parallel aan het tijdelijke busstation, zitten bovendien praktisch alle doorgaande reizigers nog geen vijf minuten na aankomst al in de bus.
Watch a sunrise at least once a day.

Flickr!

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 564
Lid geworden op: Ma 06 Mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Berichtdoor MarkHul » Wo 11 Jul 2018, 07:15

In 't Harde is een keer mogelijkheid. Er is daar zelfs een extra perron aangelegd aan spoor 4 voor de intercities. De sprinters keren op spoor 2. Op Wezep is hier gewoon geen ruimte voor, net zoals genoeg ruimte voor de grote hoeveelheid bussen die ook de mensen uit de intercity moet opvangen.

Edit, Z2N was me voor.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13297
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » Wo 11 Jul 2018, 10:48

Oké, voor de Intercity’s begrijp ik het nu.
Maar de Sprinters kunnen toch net na ‘t Harde al linkerspoor gaan rijden en dan in Wezep keren?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5458
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 11 Jul 2018, 10:59

Dat kan seintechnisch niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13297
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » Wo 11 Jul 2018, 17:32

Maar er staat gewoon een seinpaal in Wezep. Waarom zou het dan niet kunnen?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)

waldo79
Berichten: 4263
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen

Berichtdoor waldo79 » Wo 11 Jul 2018, 17:46

Wezep is een halte langs de vrije baan. Daar kan zonder wijziging van het seinstelsel ter plaatse niet gekeerd worden. Bovendien ligt het station onhandig ten opzichte van uitvalswegen.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13297
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » Do 12 Jul 2018, 07:23

Dat laatste punt doet er niet toe, want er moeten nu ook bussen bij het station stoppen. Voor doorgaande reizigers heb je een punt, maar ik had al gezegd dat ik het er mee eens ben dat die in 't Harde overstappen. Het gaat nu over de reizigers van en naar Wezep.
Maar ik snap nu nog steeds niet wat er qua seinen dan niet kan. De treindienstleider kan toch zien welke blokken bezet zijn en aan de hand daarvan de seinen bedienen?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4640
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor reisthijs » Do 12 Jul 2018, 07:54

Dat er een seinpaal in de buurt staat zegt niks. Niet alle seinen kunnen worden bediend.
Langs de vrije baan staan alleen automatische seinen (P-seinen), die kan de treindienstleider niet bedienen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29862
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Daniel » Do 12 Jul 2018, 07:55

De treindienstleider kan alleen bediende seinen bedienen. Als er dus in Wezep alleen P-seinen (die zijn automatisch) dan kan hij daar niks mee. Ook om de rijweg om te keren heb je bediende seinen nodig.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2000
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Berichtdoor marvinkok » Do 12 Jul 2018, 09:11

En P-seinen ziet de trdl niet eens op de post..
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8239
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor webguy » Do 12 Jul 2018, 09:33

Heb even het voorbeeld niet paraat maar dat kost dus tonnen om 'even' de beveiliging aan te passen voor een extra bediend sein.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2000
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Berichtdoor marvinkok » Do 12 Jul 2018, 09:45

Overigens hebben ze dat tijdens de ombouw van Enschede wel gedaan bij Drienerlo om daar te kunnen keren. Dat duurde dan ook 6 weken...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

dennistd
Berichten: 2653
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor dennistd » Do 12 Jul 2018, 10:22

En dat spaarde ook weer bussen uit, je komt er immers praktisch langs halverwege Hengelo. Plus dat je daarmee tussentijdse rangeerbewegingen uitspaarde, die in Hengelo wel nodig zouden zijn vanwege de krappe perronruimte in combinatie met Zutphen-Oldenzaal en Amsterdam-Berlijn. En je kon er makkelijker bussen kwijt dan in Hengelo natuurlijk.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13297
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » Do 12 Jul 2018, 11:30

Bedankt voor de antwoorden.
Ik dacht dat de treindienstleider gewoon alle seinen kon bedienen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. dat is eigenlijk wel onhandig, want zo is het treinverkeer veel minder flexibel te regelen.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten