Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door omaylie »

Vandaag zijn er weer 5 Citea LE-122 bij het RDW geregistreerd (67-BXJ-9 t/m 71-BXJ-9). Alleen kan ik niet plaatsen bij welk bedrijf die kentekens horen. Ik heb het op de RDW site namelijk vergeleken met een kenteken van een Citea voor EBS, maar de gegevens bij de kentekens die er vandaag bij zijn gekomen kloppen niet met de Citea's voor EBS. Iemand van jullie een idee bij welk bedrijf ze wel horen? Ik gok namelijk dat ze bedoeld zijn voor Arriva, maar ik wil dit dus zeker weten.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door teun »

Hermes zou er volgens mij nog een paar van dat type krijgen. Arriva krijgt in Oost-Brabant volgens mij alleen maar LE-135 en LF-122.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door omaylie »

Oh ja, daar stond ik even niet bij stil.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door nvdw »

Waarom zouden ze niet voor EBS zijn? De gegevens zijn hetzelfde als van de bestaande M-netwagens, dat zijn ook LE-122’s.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door omaylie »

Ik had de kentekens van vandaag vergeleken met die van EBS (e.g. 67-BXJ-9 vs 22-BXJ-2) en daar zie ik toch wel kleine verschillen (zoals ander aantal zit- en staanplaatsen, andere gewichten, etc).
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door DPDelft »

Mijn ervaring is dat de data van RDW daarin volledig willekeurig kan zijn binnen een serie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5271
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Lijn 45 »

Van Kooten heeft sinds kort een Citaro LE in de vloot. Is het bekend in welke concessie ze die willen inzetten?
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Globetrotter »

Bedoel je de 95-BXH-6? Dan is hij al een bij het Van Lodensteincollege gespot en zag ik hem vorige week op lijn 206 rijden. Het lijkt dus tot op heden de concessie IJssel-Vecht te zijn.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door mb90 »

In Oosterhout (NB) stonden vanochtend op een bedrijventerrein een aantal ex-IJsselmondse Volvo’s in Door Zeeland kleuren, dus die zullen binnenkort wel naar Zeeland gaan. In ieder geval de 5739 en 5742 zag ik staan.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door JordiBrabant »

Bij Bluekens langs de Vijf Eikenweg? Daar staat wel vaker wat verschillends.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Michael »

Dat zal bij Bluekens zijn ja. Daar zag ik laatst al 4 van die Volvo's staan in de Ijsselmond huisstijl. Die waren afgelopen vrijdag in ieder geval weg. Dat waren de 5741, 5744 en 5747. Van de vierde kon ik het nummer niet zien.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door mb90 »

Het was niet bij Bluekens op het terrein, maar aan de overkant van de Vijf Eikenweg. Misschien dat daar wel bussen neergezet worden, een bedrijfsnaam kon ik in ieder geval zo snel niet zien.

Edit: Hier was het
https://maps.app.goo.gl/2GweGpebkundLP6q9?g_st=ic
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Michael »

Dat terrein word door Bluekens gebruikt als opslag voor onder andere nieuwe voertuigen heb ik het idee. Er staan daar altijd wel nieuwe Volvo's of BYD's. Ook de Ijsselmond Volvo's die ik zag stonden daar en toen de BYD's van toen nog Keolis voor verbetering naar Oosterhout moesten stonden die ook daar op dat terrein.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5271
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Lijn 45 »

Is het bekend wat er met de twee gelede Citaro's uit IJsselmond is gebeurd? Voor zover ik kan zien zijn ze nog van Transdev.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door IIVQ »

Die staan op de vestiging Amstelveen, opgelegd.
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Stadsbus »

Zojuist geimporteerd in Nederland: 5x VDL Citea SLFA-180 electric met 4 deuren uit 2019.
Geen idee uit welk land ze komen, in zowel Kopenhagen als Oslo rijden deze bussen rond.

Gaat om de NL kentekens 41-BXN-3 tm 45-BXN-3.

Edit:
Er staan een hoop elektrische bussen uit Oslo te koop, dus grote kans dat deze VDL Citea's daar ook vandaan komen.
Zie deze Mercedes-Benz eCitaro en Solaris Urbino Electric.
Bouwjaar is ook 2019 van deze twee bussen, dus er zal wel een concessietje zijn afgelopen daar.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5271
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Lijn 45 »

Op basis van de datum eerste registratie zou het inderdaad om Noorse wagens moeten gaan. De Deense zijn in november geregistreerd, de Noorse in het voorjaar. 41-BXN-3 heeft een eerste registratie in juli, en komt dus uit Noorwegen.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door omaylie »

En er zijn eerder dit jaar nog twee keer VDL Citea SLFA-180 electric geïmporteerd (08-BXL-7 en 09-BXL-7). Die hebben een eerste registratie in juni 2019.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Meltrain »

Maar veel belangrijker is de vraag: waar zullen deze bussen worden ingezet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Stadsbus »

Zaanstreek-Waterland?
busfanNL schreef: vr 10 nov 2023, 10:16
Lijn 45 schreef: do 09 nov 2023, 17:01 Pouw heeft aangekondigd dat ze een "flink deel" van de ritten in deze concessie gaan rijden.
BusiNext gaat ook mee rijden in samenwerking met Pouw.
linkje


Anders zou ik nog aan denken dat VDL ze heeft gekocht om ze te laten rijden door Arriva Brabant/GVB Amsterdam totdat de nieuwe elektrische gelede bussen zijn geleverd. Beetje het zelfde als nu is gedaan met de ex BVG citea's.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5271
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Lijn 45 »

Ik had van een van de bussen het kenteken bij Finnik gechecked en daar stond dat de eerste (en op dat moment enige) Nederlandse eigenaar een autobedrijf/handelaar is.

Een andere bestemming waar ik aan dacht is misschien EBS voor IJsselmond, daar zijn ze van 10 naar 0 geleed gegaan bij de concessieovergang en het kan zijn dat EBS op die beslissing terug komt.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door busfanNL »

Stadsbus schreef: za 09 mar 2024, 20:45 Zaanstreek-Waterland?
busfanNL schreef: vr 10 nov 2023, 10:16
Lijn 45 schreef: do 09 nov 2023, 17:01 Pouw heeft aangekondigd dat ze een "flink deel" van de ritten in deze concessie gaan rijden.
BusiNext gaat ook mee rijden in samenwerking met Pouw.
linkje


Anders zou ik nog aan denken dat VDL ze heeft gekocht om ze te laten rijden door Arriva Brabant/GVB Amsterdam totdat de nieuwe elektrische gelede bussen zijn geleverd. Beetje het zelfde als nu is gedaan met de ex BVG citea's.
Als het goed is zijn ze niet voor BusiNext, althans ik heb er niks over gehoord.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Michael »

De Arriva 7315 (Mercedes Intouro) heeft zijn Brabantse jasje ingeruild voor een blauw Qliner jasje en rijdt nu in Friesland.
Jelmer
Berichten: 548
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Jelmer »

zouden die Citea-e-geledes niet voor GVB Amsterdam kunnen zijn? Aangezien de levering van de nieuwe VDL's nog wel even duurt???
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Bericht door Milco »

BusiNext 816, een ex-Zweden Citea van 12,9 meter lengte, rijdt sinds vandaag op de ochtend-612 in Lelystad en lijn 150 tussen Almere en Zeewolde. Aldus foto's op Facebook rijdt de bus volledig in RRReis-outfit! *O*

Wanneer de overige vier BusiNext Citea's, maar dan voor Hermes Brabant, in dienst komen geen idee.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten