Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Kijk, het gaat niet altijd perfect, maar met deze melding heeft V&S ooit een bedelaar uit een trein getrokken:
"@NS_online bedelaar in treinstel 4225, nu onderweg van Ut naar A'foort aankomst 14:34. Ze draagt zwarte sportkleding."

Deze ging bijna goed, V&S liep het perron op toen de trein aankwam maar ging daarna de verkeerde kant op, dader is gevlucht:
"@NS_online bedelaar in ICD aankomst A'dam 11:35 zwarte kleding, grijze capuchon, zwarte rugtas en muts"

Overigens vroegen ze toen toch een vertrektijd en treinstelnummer. Dan krijg je dit soort vrij nutteloze antwoorden:
"@NS_online om 11:22 vertrokken uit Schiphol, rijtuig 10 317."

Daar heb je in de ICD dus niet zo veel aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

VIRM 9588 lijkt een vierkant wiel te hebben.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat is ook een prachtige melding waar ik niks mee kan. :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:VIRM 9588 lijkt een vierkant wiel te hebben.
Materieeltechnische zaken moeten hieraan voldoen: Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Afgezien daarvan :wink: Er ligt een heel systeem langs het spoor dat op vaste plekken kijkt naar de wielen van een passerende trein. Wanneer deze afwijkt van de rest, gaat er automatisch een melding naar NedTrain die de trein inregelt voor een afspraak bij de kuilwielenbank. :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Trein 2067 zag ik uit Den Haag Centraal vertrekken met ICM-7 en de gangpaden van voor tot achter vol. Een paar mensen liet hem maar gaan.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Staat op de lijst :pos:
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Doorgeefluik

Bericht door lint41 »

Zakdoekjeslegger zojuist in 8837 tussen Wd in Ut, gebeurde pas voor het inrijsein van Ut dus mijn tweet zal geen effect meer hebben ;-)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Ik weet niet of je er iets mee kan, maar de spreiding van reizigers in trein 11720 is bij vertrek uit Utrecht naar Den Haag structureel heel slecht op maandag t/m donderdag. Bij vertrek uit Utrecht staan de gangpaden van de voorste 2 bakken helemaal vol, terwijl er achterin genoeg ruimte is. Treinlengte maakt niet uit; deze trein had in het vorige wijzigingsblad verschillende lengtes, maar of de trein nu uit 10,11 of zoals vandaag uit 12 bakken bestaat; iedereen wil in de voorste 2 bakken. Ik zie dat er heel veel meldingen zijn gedaan over deze trein, maar het zit hem hier dus niet in de capaciteit van de trein.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb het doorgezet, geen idee in hoeverre daar vanaf die afdeling wat mee te doen valt. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Zakdoekjeslegger in de 846, kwam net na Ut voorbij.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Reiziger Delft schreef:Ik weet niet of je er iets mee kan, maar de spreiding van reizigers in trein 11720 is bij vertrek uit Utrecht naar Den Haag structureel heel slecht op maandag t/m donderdag. Bij vertrek uit Utrecht staan de gangpaden van de voorste 2 bakken helemaal vol, terwijl er achterin genoeg ruimte is.
Ik ben in het achterste stel terechtgekomen op het balkon, maar er waren hier en daar nog zitplaatsen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Aking schreef:Zakdoekjeslegger in de 846, kwam net na Ut voorbij.
Staat op de lijst :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Ik had zondag 12 februari twee bedelaars in de 2424 tussen Ledn en Shl en één in de 2457 tussen Asd en Ass.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Net een bedelaar voor de Albert Heijn die zogenaamd krantjes verkocht. Kan ik dat hier ook kwijt?
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Doorgeefluik

Bericht door baladid »

winkelnummer, schapnummer, vertrek- en eindpunt van de winkel, tijd?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mr-W »

Was het voor een AH to Go? Anders zijn het gewoon daklozenkrant verkopers herkenbaar aan identificatiepasje om hun nek.

Bedelaar in 2244 tussen Gs en Mbg
En vanmorgen tussen Kbd en Rb in 2237
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Reiziger Delft schreef:Ik weet niet of je er iets mee kan, maar de spreiding van reizigers in trein 11720 is bij vertrek uit Utrecht naar Den Haag structureel heel slecht op maandag t/m donderdag. Bij vertrek uit Utrecht staan de gangpaden van de voorste 2 bakken helemaal vol, terwijl er achterin genoeg ruimte is. Treinlengte maakt niet uit; deze trein had in het vorige wijzigingsblad verschillende lengtes, maar of de trein nu uit 10,11 of zoals vandaag uit 12 bakken bestaat; iedereen wil in de voorste 2 bakken. Ik zie dat er heel veel meldingen zijn gedaan over deze trein, maar het zit hem hier dus niet in de capaciteit van de trein.
Heel simpele oorzaak: ook op spoor 8 in Utrecht stoppen de treinen relatief ver naar de oostzijde. Dat geeft hoe langer de trein is een steeds schevere verdeling.

Deze had ik dan weer niet verwacht: na de verlenging naar 9 bakken is de 1759 heel keurig op capaciteit qua 2e klasse zo te zien. Echter vertrok deze uit Amersfoort met staanplaatsen in uitsluitend de 1e klasse (in elk geval van het voorste stel) richting Apeldoorn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Trein 757 was vandaag absoluut geen succes tussen Alm en Gn met de tegenwoordig geplande ICM6.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Al het bovenstaande doorgegeven, met uitzondering van de bedelaar voor de AH bij gebrek aan meer informatie :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

De 1718 blijkt hetzelfde "probleem" te hebben als de 1759 van gisteren: 2e klas op redelijke capaciteit (wel een aantal staanplaatsen maar niet uitzonderlijk veel) terwijl de 1e klasse van voor tot achter vol stond met staande reizigers. Dit in elk geval tussen Amersfoort en Utrecht.
Nu gaat het in de 1e klas capaciteit natuurlijk ook wel hard omlaag met een drietje minder op woensdag sinds het laatste wijzigingsblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Het viel me inderdaad op dat er maar 6 bakken zaten in de 1718. In de tweede klas was nog voldoende plaats ten westen van Ut.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

De TBP op spoor 1 op Schiphol tussen de roltraphellingbaan en de lift toont geen informatie. Er loopt alleen een streep over het beeld.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

1759 op donderdag is met een verlenging van 1 bak nog altijd geen succes (goh, wat raar gezien hoe vol hij op die dag altijd al stond). Vandaag dus ook weer overvol en zelfs naar achteren lopen hielp hier niet meer. Sterker nog, het was in de achterste bak van de trein echt propvol terwijl de bakken daar net voor gewoon normaal vol waren.
Drukte ook in zowel 1e als 2e klasse, waarbij de trein ook nog met balkon en 1e-klasse staanplaatsen uit Amersfoort verder naar Apeldoorn ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten