Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Is doorgegeven. Ik ben bekend met je zichtbeperking, maar zou je de volgende keer ook het nummer van de dichtstbijzijnde buitendeur willen vermelden? Die is te vinden op een sticker boven of naast de deur :pos:

In de nieuwe VIRM zit de knop op de deur. Men heeft geleerd van de DDZ.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Als je bij de kaartautomaat toeslag 2-1 kiest moet je een datum selecteren dat je het wil gebruiken. Opties zijn Vandaag of Datum selecteren. Maar wat je ook doet, ik krijg altijd een product van 6 euro voor een weekenddag aangeboden.
Okay. Dus, je koopt voor 6 euro die toeslag met datum 20 februari a.s. ? Als dat kan, lijkt het mij gewoon geldig. Ik bedoel, dan gaat het dus eigenlijk nog om een productnaam (weekend) bij het product. Leidend, lijkt mij, de geldigheid op basis van de reisdatum.

(maar goed, daar denkt het controlerend personeel bij NS soms dus anders over..)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doorgeefluik

Bericht door Ardan »

Mikos schreef:In de nieuwe VIRM zit de knop op de deur. Men heeft geleerd van de DDZ.
Ah fijn :) Wel alle aandacht voor kunstige deurgrepen en jashaken maar zoiets basaals als een begrijpbare toiletdeur.. hoe moet een rolstoelrijder daar überhaupt bij kunnen komen?
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Mikos schreef:(..) zou je de volgende keer ook het nummer van de dichtstbijzijnde buitendeur willen vermelden? Die is te vinden op een sticker boven of naast de deur :pos:
Misschien heeft Suus dat genoteerd? :wink:
Mikos schreef: In de nieuwe VIRM zit de knop op de deur. Men heeft geleerd van de DDZ.
DDZ wordt aangepast op dat punt?
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Ardan schreef:
Mikos schreef:In de nieuwe VIRM zit de knop op de deur. Men heeft geleerd van de DDZ.
Ah fijn :) Wel alle aandacht voor kunstige deurgrepen en jashaken maar zoiets basaals als een begrijpbare toiletdeur.. hoe moet een rolstoelrijder daar überhaupt bij kunnen komen?
Misschien was de rolstoelrijder verhindert tijdens de praktijkschouw van het reizigerspanel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

De knop aan de buitenkant van het toilet bij VIRMm zit niet op de deur. Hoe de binnenkant eruit ziet, geen idee, als je op die knop drukt vond de deur het na 3 centimeter openen wel genoeg en ging weer dicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Suus schreef:De knop aan de buitenkant van het toilet bij VIRMm zit niet op de deur. Hoe de binnenkant eruit ziet, geen idee, als je op die knop drukt vond de deur het na 3 centimeter openen wel genoeg en ging weer dicht.
Misschien de knop ingedrukt houden?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tochjo »

Mikos schreef:De melding van de verlichting is te algemeen, om dat door te kunnen geven heb ik een locatie nodig.
Station Utrecht Terwijde bestaat uit twee zijperrons. Iedereen die op zo'n perron gaat staan als de verlichting aan is, ziet precies om welke lampen het gaat. De locatie "station Utrecht Terwijde" lijkt me daarmee duidelijk genoeg.

Mocht dit toch niet voldoende zijn, laat dan maar zitten. Ik heb betere dingen te doen met mijn tijd dan te proberen een specifiekere locatie te geven van de 36 defecte lampen - ja, ik heb ze vanochtend geteld en het zijn er echt 36: 6 lantaarnpalen en 30 lampen onder de overkappingen. En geen enkele had een nummertje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Trein 1767 uit Den Haag Centraal met ICM-7 en ongeveer 100 man die maar alvast naar de net binnengekomen 2069 liepen. Dat was dus gangpadenwerk in die 1767.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Tochjo schreef:
Mikos schreef:De melding van de verlichting is te algemeen, om dat door te kunnen geven heb ik een locatie nodig.
Station Utrecht Terwijde bestaat uit twee zijperrons. Iedereen die op zo'n perron gaat staan als de verlichting aan is, ziet precies om welke lampen het gaat.
Je snapt zelf toch ook wel dat dat niet zo werkt? -o-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Tochjo schreef:Mocht dit toch niet voldoende zijn, laat dan maar zitten.
Je mag er van alles van vinden, maar om een melding door te kunnen zetten wordt mij gevraagd naar een locatie. 'Station Utrecht Terwijde' is te algemeen. (Wanneer je 36 lampen uit kunt tellen lijkt een post met "Spoor 1, ter hoogte van de abri" mij trouwens ook niet al te veel gevraagd.)

Trein 1767 geef ik door. :pos:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Aking schreef: Je snapt zelf toch ook wel dat dat niet zo werkt? -o-
Je kan hier nu wel heel cynisch over doen maar elke melding die niet aan een aantal standaarden voldoet kost extra verwerkingstijd en is dus niet efficiënt. Mikos zet zijn meldingen ongetwijfeld via een intern kanaal door en ik kan mij voorstellen dat daar geëist wordt dat deze volledig zijn. Lukt dat niet en je wil iets wel graag doorgeven, NS zelf heeft mogelijkheden genoeg.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Trein 528 met het tegenwoordig tussen Gn en Zl geplande drietje op vrijdag leverde daar nogal wat staanplaatsen op.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Staat op de lijst :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Pim-AllianceB95 schreef:Trein 528 met het tegenwoordig tussen Gn en Zl geplande drietje op vrijdag leverde daar nogal wat staanplaatsen op.
Daarover krijg ik trouwens terug dat het gepland een viertje moet zijn, dus in dit geval is het ander materieel geweest dan gepland.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

Als iemand nog zin heeft om UvB's te schrijven, nu even de 3581 controleren in de 1e klas :p Kun je lachen!
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Dan mag je ook wel even zeggen waarom hoor.

Iets anders dan: Op Geldermalsen mag wel eens naar de treinlengtes gekeken worden. De sprinter Tiel - Den Haag op spoor 3a was met SLT-6 niet heel lang, maar toch stond het staartstuk al voorbij de borden van spoor 3b, die uit stonden. Ik denk dat er beter gewoon geheel spoor 3 ingepland kan worden voor die treinen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik gok dat KM46 weer stiekem in de eerste klas was gaan zitten :Y
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

JWM schreef:
Aking schreef: Je snapt zelf toch ook wel dat dat niet zo werkt? -o-
Je kan hier nu wel heel cynisch over doen (..).
Toch nog ff mijn 'plasje' erover doen.. :D

Ik lees Aking zijn reactie als die op van Tochjo en niet op die van Mikos.

Dus, Aking helpt Mikos eens een keer, toch.. Aking?


~~~~

Chrysa.. dat met die SLT6 in Geldermalsen.. heeft dat niet iets met bakboorden icm SLT te maken?
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Doorgeefluik

Bericht door en-es »

Zakdoekjeslegger tussen Utrecht en Gouda, IC van 10.00 Utrecht-Den Haag.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Durashift schreef:
Chrysa.. dat met die SLT6 in Geldermalsen.. heeft dat niet iets met bakboorden icm SLT te maken?
Zou best kunnen, behalve dat ik geen idee heb wat je bedoeld. :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zakdoekjeslegger doorgegeven. :pos:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

Chrysa schreef:Dan mag je ook wel even zeggen waarom hoor.

Iets anders dan: Op Geldermalsen mag wel eens naar de treinlengtes gekeken worden. De sprinter Tiel - Den Haag op spoor 3a was met SLT-6 niet heel lang, maar toch stond het staartstuk al voorbij de borden van spoor 3b, die uit stonden. Ik denk dat er beter gewoon geheel spoor 3 ingepland kan worden voor die treinen.
Dat was de combinatie van afvoer Huishoudbeurs + aanvoer carnaval richting het zuiden :p Dus men vond die VIRM-6 een beetje kort en ging dus maar 1e klas zitten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Ik gok dat KM46 weer stiekem in de eerste klas was gaan zitten :Y
Nee dat was ik niet. Gisteren was ik gewoon in Rotterdam Nesselande :wink: .
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Op Amsterdam Centraal zijn er twee speakers van de omroepinstallatie die haperen. Omroepberichten worden niet helemaal omgeroepen: zo vallen er aan het begin of eind hele woorden tot zelfs driekwart van het bericht weg.
Het gaat om de speakers:
- In de Ijhal, tussen de AH to Go en de Wagamama's.
- Vlak na de poortjes als je de Westtunnel uitloopt richting de Ijhal.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten