Doorgeefluik
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Op zich is elke vooruitgang toe te juichen natuurlijk, maar dit moet wat mij betreft gewoon opgelost worden. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook vreemd dat de borden op de stations nog steeds geen treinvervangende bussen laten zien terwijl die data er gewoon is (zie de verschillende apps). Als je dat oplost is het probleem met de Duitse trein waarschijnlijk ook opgelost.
Re: Doorgeefluik
Op de reisinfoschermen van de Intercity's zie je regelmatig 'speciale berichten' voorbij komen:
Werkzaamheden 25 - 26 Juli werkzaamheden Boerendorp West - Big city Centraal.
Prima, vervolgens alterneren er dingen onder in beeld zoals:
Wanneer: 25-26 Juli (joh)
Oorzaak: Door werkzaamheden (verrassend)
Advies: Maak gebruik van de overige treinen.
Dit zou zoveel beter kunnen. :Y
Werkzaamheden 25 - 26 Juli werkzaamheden Boerendorp West - Big city Centraal.
Prima, vervolgens alterneren er dingen onder in beeld zoals:
Wanneer: 25-26 Juli (joh)
Oorzaak: Door werkzaamheden (verrassend)
Advies: Maak gebruik van de overige treinen.
Dit zou zoveel beter kunnen. :Y
Re: Doorgeefluik
Het kan allemaal veel beter en duidelijker, maar tegenwoordig is het mode om mensen naar de reisplanner te wijzen. De gemiddelde omroep over werkzaamheden is ook al om te janken tegenwoordig. Dit werd te Utrecht Centraal omgeroepen over de werkzaamheden naar Hilversum:
Daar heb je als gemiddelde reiziger die geen topografische knobbel heeft bijzonder weinig aan. Die weet dan niet hoeveel langer hij/zij erover doet of hoe er omgereisd kan worden.Hier volgt een bericht voor reizigers naar Hilversum. Door werkzaamheden rijden er geen treinen tussen Utrecht Centraal en Hilversum. U kunt omreizen. Houd rekening met een extra reistijd. Ook rijden er bussen, deze vertrekken van de bushalte aan de Croeselaan, Jaarbeurszijde.
Re: Doorgeefluik
Dat is een proef om de omroepberichten korter te krijgen, waarbij gekeken wordt welk effect dat heeft op de klanttevredenheid en die van de omroep. Wordt na de zomer geëvalueerd.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Doorgeefluik
Vrijdag 14-07-2017 trein 531 Rotterdam (09:05) -> Groningen (11:43). In Amersfoort (10:02) bleek de machinistencabine van de voorste Koploper te lekken (het hoosregende) , deze werd afgekoppeld en met heel veel mensen in het resterende drietje naar Zwolle. Dat kan allemaal gebeuren. Maar de vrouwelijke Hc hield iedereen keurig op de hoogte, legde uit wat er aan de hand was, waardoor we vertraging hadden, etc. In Zwolle nog een keer duidelijke uitleg; overstappers voor de trein naar Leeuwarden hoefden niet te stressen want deze stond achter ons:-) Nog een uitleg dat we in Zwolle eerst gingen koppelen en dat daarna de deuren open gingen voor de uitstappers. Opvallend goede communicatie van deze Hc, en fijn dat de machinist er lekker de vertraging uit reed. @Mikos; kun jij aan deze collega's van je doorgeven dat ik bijzonder tevreden ben over de gang van zaken? En ook wel fijn dat er dan in Zwolle gewoon een extra treinstel klaar kan staan!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Op Utrecht Vaartsche Rijn heeft de TB7 nummer 15560 vandaag een zwart scherm (de andere op dit station doen het wel).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Doorgeefluik
Toevallig nog een precieze locatie?reisthijs schreef:Op Utrecht Vaartsche Rijn heeft de TB7 nummer 15560 vandaag een zwart scherm (de andere op dit station doen het wel).
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Als ze de omroepberichten korter willen hebben, maar wel informatief (want dat zijn ze nu juist niet meer, ze zijn alleen kort) dan kunnen ze beter even langs gaan bij één bepaalde omroeper op post Utrecht.Mikos schreef:Dat is een proef om de omroepberichten korter te krijgen, waarbij gekeken wordt welk effect dat heeft op de klanttevredenheid en die van de omroep. Wordt na de zomer geëvalueerd.
Heb die man ooit gehoord tijdens een zwaar verstoorde situatie aldaar en die blonk er echt in uit om alle reizigers op de hoogte te houden zonder dat het onduidelijk werd door een enorme hoeveelheid omroepberichten en herhalingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Onderaan de trap van Oosterkade naar spoor 3/4.Mikos schreef:Toevallig nog een precieze locatie?reisthijs schreef:Op Utrecht Vaartsche Rijn heeft de TB7 nummer 15560 vandaag een zwart scherm (de andere op dit station doen het wel).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Problemen op Zwolle met IC Leeuwarden
Er lijkt op station Zwolle een probleem te zijn met de configuratie van InfoPlus. In Zwolle wordt de IC naar Leeuwarden gesplitst, het voorste deel rijdt door het achterste deel wordt afgerangeerd. Nu is het probleem dat op alle InfoPlus borden boven de perrons "Niet Instappen - Do not board". Wil je dus vanuit de IC Groningen naar de IC Leeuwarden overstappen, dan is de informatie op z'n zachts gezegd belabberd. Ik heb begrepen van locals dat het al veel langer mis gaat, ik ben het zelf in april gaan melden, in juni nogmaals, waar begin juli wordt gesteld dat er "do not board rear part" zou staan. Vanmorgen constateerde ik echter wederom dat er op alle schermen geen reisinformatie wordt getoond.
...wie gaat dit probleem echt oplossen?
...wie gaat dit probleem echt oplossen?
Re: Doorgeefluik
Mikos Natuurlijk! :Y
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
'tis ook niet iets wat consequent mis gaat trouwens. Ik heb zelf vorige week maandag nog zo'n in Zwolle splitsende IC gehad (twee zelfs, zowel de trein waar ik uit kwam als waar ik op overstapte werd er gesplitst) en beide stonden er gewoon netjes met bestemming en "achterste treindeel blijft achter" op de borden.
Wordt er niet gewoon te vroeg "Niet instappen" ingesteld, oftewel, al voor de doorrijdende trein weg is in plaats van wanneer het afgesplitste deel nog langs het perron staat in afwachting van de rangeerbeweging?
Wordt er niet gewoon te vroeg "Niet instappen" ingesteld, oftewel, al voor de doorrijdende trein weg is in plaats van wanneer het afgesplitste deel nog langs het perron staat in afwachting van de rangeerbeweging?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Nee, beide delen staan er nog gewoon. En het blijft op het bord staan.Daniel schreef:Wordt er niet gewoon te vroeg "Niet instappen" ingesteld, oftewel, al voor de doorrijdende trein weg is in plaats van wanneer het afgesplitste deel nog langs het perron staat in afwachting van de rangeerbeweging?
Re: Doorgeefluik
Meestal vertrekken het treindeel naar leeuwarden en het deel dat naar rangeer moet tegelijkertijd.
Kan het overigens ook niet zijn omdat enkele vertrektijden van de IC leeuwarden in de ochtend afwijken van de standaard?
Ik denk dat er inderdaad te vroeg niet instappen is neergezet. Ben bijna dagelijks rond die tijd in Zwolle en zo vaak zie ik dat niet staan
Kan het overigens ook niet zijn omdat enkele vertrektijden van de IC leeuwarden in de ochtend afwijken van de standaard?
Ik denk dat er inderdaad te vroeg niet instappen is neergezet. Ben bijna dagelijks rond die tijd in Zwolle en zo vaak zie ik dat niet staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Problemen op Zwolle met IC Leeuwarden
Het is niet zo zeer een configuratiefout, het zit hem erin dat er geen perronfases zijn op spoor 7.Skinkie schreef:Er lijkt op station Zwolle een probleem te zijn met de configuratie van InfoPlus.
Stel, dit speelt zich af op spoor 6 in Zwolle, dat bestaat uit een A en een B-zijde. Wanneer er dan een trein gaat splitsen (achterste treindeel blijft achter), zal dat aan de A-zijde zijn. De borden aan de A-zijde tonen dan Niet Instappen. De borden op de B-zijde tonen dan Intercity Leeuwarden.
Terug naar spoor 7, daar is geen opdeling in perronfases, dus tonen alle borden Niet Instappen of alle borden tonen Intercity Leeuwarden. Er is een trucje voor om dat te omzeilen, maar daarvoor moet er iedere keer dat er een trein splitst op spoor 7 handmatig een instelling gedaan worden door de MRI (Medewerker ReisInformatie). Die is niet altijd op de hoogte van het rangeerplan en behandelt -tig stations tegelijkertijd en wordt vaak door de Procesleider Perron getriggerd met dergelijke informatie. Je kunt je voorstellen dat zoiets dan ondergesneeuwd raakt. Nu zit deze MRI nog in Zwolle, na de zomer wordt het centraal geregeld vanuit Utrecht, dus tel uit je winst.
Ik kan de bouwers van InfoPlus er nog een keer op wijzen, maar ik denk dat bovenstaande op een lijst staat met verbeteringen die in de toekomst nog eens uitgevoerd zullen gaan worden.
"Klopt deze treinen zijn inderdaad niet bekend binnen heel InfoPlus. Dat deze tegenwoordig wel in de Railpocket beschikbaar is, komt omdat deze treinen later in het proces 'bijgemengd' worden. Zelfde geldt voor PPV afnemers zoals o.a. rijdendetreinen.nl Die tonen deze treinen ook, omdat ze in PPV bijgemengd worden. InfoPlus kent ze echter niet, omdat ze zowel in het jaarplan alsook in de actualiteit (VOS/VKL) niet worden meegeleverd. Pas als ze in één van beide wel zouden zitten, kan InfoPlus ze gaan tonen."Geert schreef:Als je dat oplost is het probleem met de Duitse trein waarschijnlijk ook opgelost.
:pos: Geef ik door.reisthijs schreef:Onderaan de trap van Oosterkade naar spoor 3/4.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Ik denk vast veel te pragmatisch. Waarom worden dan op spoor 7 dan niet twee fases, al was het maar virtueel, geïntroduceerd? Het is niet alsof het nu niet al zo in gebruik is.Het is niet zo zeer een configuratiefout, het zit hem erin dat er geen perronfases zijn op spoor 7.
Re: Doorgeefluik
Dat is precies wat ze dan in InfoPlus in gaan bouwen, zodat borden volledig afzonderlijk van elkaar bedient kunnen worden.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Daar is de bug weer. Scherm 15158-15159 spoor 13/14 tussen West- en Middentunnel Amsterdam Centraal. Bug zit alleen aan de A-zijde van de schermen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Nieuwe uitvraag:
Ik ben op zoek naar stations waar het volume van de omroep niet juist staat afgesteld. Na een bepaald tijdstip is er op een aantal stations de regel dat het volume van de omroep wordt bijgesteld, om 's morgens vroeg en 's avonds laat de omwonenden niet te veel te hinderen met een kakofonie aan geluiden. Dat hoort maatwerk te zijn, maar is niet op ieder station even subtiel uitgevoerd.
Als voorbeeld neem ik Tilburg, alwaar de omroep dusdanig zacht staat, dat deze 's avonds laat onhoorbaar is. Zeker in combinatie met de gebruikelijke stationsgeluiden. Daartegenover staat de omroep in de hal van Utrecht Centraal, waar ter hoogte van de servicebalie de omroep wel zo vreemd hard staat afgesteld, dat je jezelf niet meer kunt horen denken.
Graag uw bevindingen in volgend formaat: Stationsnaam, locatie op het station, tijdstip en wat er aan de omroep mankeert. :pos:
Ik ben op zoek naar stations waar het volume van de omroep niet juist staat afgesteld. Na een bepaald tijdstip is er op een aantal stations de regel dat het volume van de omroep wordt bijgesteld, om 's morgens vroeg en 's avonds laat de omwonenden niet te veel te hinderen met een kakofonie aan geluiden. Dat hoort maatwerk te zijn, maar is niet op ieder station even subtiel uitgevoerd.
Als voorbeeld neem ik Tilburg, alwaar de omroep dusdanig zacht staat, dat deze 's avonds laat onhoorbaar is. Zeker in combinatie met de gebruikelijke stationsgeluiden. Daartegenover staat de omroep in de hal van Utrecht Centraal, waar ter hoogte van de servicebalie de omroep wel zo vreemd hard staat afgesteld, dat je jezelf niet meer kunt horen denken.
Graag uw bevindingen in volgend formaat: Stationsnaam, locatie op het station, tijdstip en wat er aan de omroep mankeert. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Speel ik direct door. :pos:Suus schreef:Daar is de bug weer.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Vast, maar ik heb ze niet nodig in dit geval De locatie is genoeg.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Jammer, ik zat me al te verheugen op nummertjes van de speakers -o-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten