Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Wat isj problem preciesj dan?
🍉
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Doorgeefluik

Bericht door PatrickM »

Nee, lijkt iets met het scherm te zijn (de ene helft is donkerder dan de andere).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

RE13 nagevraagd, poortje doorgegeven :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Het zal wel een tip voor volgende werkzaamheden worden vermoed ik zo (maar ze waren meen ik nog wel meer dagen bezig bij Gouda): op Capelle Schollevaar staat het tijdelijke incheckpaaltje i.v.m. het gesloten station aan de verkeerde kant van de straat.
Het ding stond namelijk bij de bushalte aan de kant van het station (normale halte bus 30 naar Alexander), i.p.v. op de plek waar je 'm nodig hebt namelijk de NS-bushalte daar precies tegenover (bij de halte van bus 30 naar Schollevaar).

Volgens de bordjes bij de halte horen de NS-stopbussen in beide richtingen bij dezelfde halte te stoppen, dus 't was geen bezuiniging om maar één tijdelijk paaltje nodig te hebben.

Verder stond op station Woerden alleen een tijdelijk paaltje bij de instaphalte van de NS-bussen, maar niet bij de uitstaphalte. Vooral een omweg voor reizigers die niet met de trein verder hoefden, maargoed, da's tegelijk ook de enige groep waar je dat tijdelijke paaltje voor nodig zou hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb het doorgespeeld. :pos:
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

En hier stonden de laatste 4 maanden van de werkzaamheden ineens 2 tijdelijke paaltjes bij de dagelijkse werkzaamheden die hier in de avond waren. Was ook wel erg luxe maar ja (A).
Met wisselende werking de ene keer kon je er overdag wel in of uitchecken de andere keer weer niet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Daniel schreef:Het zal wel een tip voor volgende werkzaamheden worden vermoed ik zo (maar ze waren meen ik nog wel meer dagen bezig bij Gouda): op Capelle Schollevaar staat het tijdelijke incheckpaaltje i.v.m. het gesloten station aan de verkeerde kant van de straat.
"Op kleine stations zoals Capelle Schollevaar wordt er 1 mobiele incheckpaal geplaatst. Meestal op de looproute tussen de ingang station en bushaltes, daar waar de bushaltes per richting niet te ver uit elkaar liggen.
Ik ben vandaag op Capelle Schollevaar geweest en heb daar geconstateerd dat de bushalte niet goed is ingericht. De busdienst stopt per richting op een aparte halte. De busborden behoren dus per richting op een aparte bushalte te hangen. De bushalte richting Rotterdam Noord en de bushalte richting Gouda/Woerden.
De ‘handyman’ van de organisatie die onze stationsinrichting verzorgd gaat het busbordje van de stopbus richting Rotterdam Noord bij de juiste bushalte plaatsen."

"Woerden had ik (had vroege wacht) al geconstateerd en was in de middag aangepast. Staat er nu 1 bij de instappers en 1 bij de trapopgang vanaf de parkeerplaats. (Daar waar we ze beide hadden ingepland.)"
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Doorgeefluik

Bericht door OV-Hobbyist »

Afgelopen zaterdag was trein 3046 lekker gezellig met een losse VIRM-4. Vanaf Arnhem al wat staanplaatsen op de balkons en vanaf Utrecht naar Amsterdam volle balkons.

In treinstel 9434 (nabij deur 15) is bij het tafeltje bij de 2-zitter, aan de kant met enkele stoelen in de 1e klasse beneden, de "bekleding" foetsie. Nu zie je lijmresten zitten.

Tevens vind ik dat de geluidssignalen van het openen en sluiten van het toilet in treinstel 9411 wat aan de luide kant. Ook bleven de OBIS-schermen (erg) lang hangen op het scherm van het eerstvolgende station al dan niet met overstapinfo. Dit scherm bleef na vertrek zeker nog minimaal 5 minuten zichtbaar. Weet trouwens niet of je wat met de laatste 2 meldingen kan, maar wilde het toch even melden.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Raymond schreef:In Venlo wordt met geen woord gerept over de RE13 naar Hamm die nog tot eind augustus is ingekort tot Düsseldorf Hbf vanwege werkzaamheden, niet op de schermen en ook niet in de omroep. Zou je gezien de lange duur van deze werkzaamheden eens kunnen nagaan of dit nog aangepast kan worden?
"Zodra er een gewijzigde dienstregeling van toepassing is op het buurlandverkeer worden wij door onze collega vervoerders ingelicht. Van Keolis hebben mijn collega’s van Reisinformatie nog niets ontvangen. Ik heb een overzicht van de lijnen in Nordrheinwestfalen voor augustus (1 t/m 26) hieronder weergegeven maar ik kom RE 13 (Vl – Düs – Hamm) niet tegen. Ben benieuwd hoe jij aan deze info komt."

9434 tafeltje doorgegeven. Van de 9411 het toiletdeuralam. Met OBIS kan ik weinig; dat zijn vaak momentopnames met slecht bereik.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

Net ook eens bekeken in de bahn.de reisplanner: als je in juli/augustus een reis Venlo - Hamm plant, krijg je geen overstaploze verbindingen, wel met 1 overstap op Düsseldorf (ERB200 -> RE101). In september wel overstaploos, geheel met ERB200.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Düsseldorf Hbf - Wuppertal-Oberbarmen ligt er van 16 juli t/m 30 augustus uit, zie voor het kaartje http://www.eurobahn.de/fileadmin/redakt ... pertal.pdf (pagina 6). Dikke lijnen zijn treinen, dunne lijnen vervangbussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik zie het en zal het doorgeven, maar zoals hierboven al gezegd: Keolis voert de reisinformatie aan, wanneer die niet compleet is, weet NS er dus in principe niks van en zal er ook niks over worden vermeld.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Mikos: Vanwege de werkzaamheden in Brabant is vanaf morgen (dinsdag 25-07) de 3600 Zwolle - Roosendaal doorgetrokken naar Vlissingen v.v. Mooie klantvriendelijke oplossing. Dit staat echter niet zo in de reisplanner en waarschijnlijk morgen dus ook niet in de reisinformatie op de stations. Richting Vlissingen staat er een overstap van 3 minuten op Roosendaal spoor 4a, andere kant op een overstap van 3 minuten op spoor 3a. Oorzaak is dat de trein op het traject Zwolle - Roosendaal gewoon als 3600 is gepland, op Roosendaal - Vlissingen als 702200. Kan dit nog aangepast worden in de reisinformatie?

Dit gaat overigens bijna elk weekend fout; de planningsafdeling verzint creatieve reizigersvriendelijke doorkoppelingen, maar in de praktijk moeten reizigers alsnog uitstappen en weer instappen omdat de reisinformatie niet is aangepast. Zonde.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik geef het door. :pos: Er wordt gewerkt achter de schermen aan een systeem waarbij treinen hetzelfde treinnummer behouden over het gehele traject, waardoor dat in alle reisinformatie ook zo naar voren zal komen. Dat vergt echter de nodige doorlooptijd om alle systemen hetzelfde te laten tonen. Dus het komt. Maar nu nog even niet.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Reiziger Delft schreef:Mikos: Vanwege de werkzaamheden in Brabant is vanaf morgen (dinsdag 25-07) de 3600 Zwolle - Roosendaal doorgetrokken naar Vlissingen v.v. Mooie klantvriendelijke oplossing. Dit staat echter niet zo in de reisplanner en waarschijnlijk morgen dus ook niet in de reisinformatie op de stations. Richting Vlissingen staat er een overstap van 3 minuten op Roosendaal spoor 4a, andere kant op een overstap van 3 minuten op spoor 3a. Oorzaak is dat de trein op het traject Zwolle - Roosendaal gewoon als 3600 is gepland, op Roosendaal - Vlissingen als 702200. Kan dit nog aangepast worden in de reisinformatie?

Dit gaat overigens bijna elk weekend fout; de planningsafdeling verzint creatieve reizigersvriendelijke doorkoppelingen, maar in de praktijk moeten reizigers alsnog uitstappen en weer instappen omdat de reisinformatie niet is aangepast. Zonde.
Oh dan krijg je op station Breda ook weer die briljante omroep. "De intercity naar Etten-Leur, Roosendaal en Roosendaal rijdt door naar Vlissingen." :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

Nee als 't goed is was die bug al opgelost :lol:
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Mikos schreef:Ik geef het door. :pos: Er wordt gewerkt achter de schermen aan een systeem waarbij treinen hetzelfde treinnummer behouden over het gehele traject, waardoor dat in alle reisinformatie ook zo naar voren zal komen. Dat vergt echter de nodige doorlooptijd om alle systemen hetzelfde te laten tonen. Dus het komt. Maar nu nog even niet.
Ok :pos: Bedankt voor het doorgeven.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Suus verzocht mij door te geven dat scherm 15079 op spoor 13a/14a op Amsterdam Centraal heeft last van de bug.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Hier worden we niet blij van op een druilerige zaterdagmorgen:

Afbeelding

Het is de 10600, Amsterdam Zuid, spoor 1b.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

Poortje 3.3 op Ledn centrumzijde kraakt als deze open en dichtgaat.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven, maar zulke dingen worden met regulier onderhoud ook bijgehouden. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Is dat niet met alles zo? (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ja, maar de acuut gevaar opleverende situaties en die situaties die voor grove hinder zorgen kunnen beter actief gemeld worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten