Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik wou zojuist een scherm op station Zaandam melden, maar voordat ik de kans had er iets over te typen kwam er al een man met een ladder aanlopen om het bord open te schroeven. Telepatische gaven Mikos?

Edit: Nog wel een ander dingetje, op Schiphol hangt op spoor 5-6 een nare lucht, beetje de geur van botgruis zoals in de catacomben van Parijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Krachtstroom voedt mijn telefoon bij het spoor, sus dingen zijn eerder bjj mij binnen dan je zou vermoeden. :Y

Met Schiphol kan ik op dit moment niet zoveel wanneer het een 'enkele' melding is, tenzij het er langer hangt...
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Trein 1779 (ICM 3 bakken) vertrok uit Utrecht (21:36) met de gangpaden vol, in Amersfoort (21:52) bleven er mensen achter op het perron. Ook vertrok de trein daar met een vertraging, omdat de conducteur de deuren 1 voor 1 langs moest gaan om ze te sluiten. Dit alles op zaterdag 29 juli.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Wees gerust; de 1677 had hetzelfde. :X Ik heb van beide treinen melding gemaakt. Men heeft de plank bij de planning helaas weer misgeslagen.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Doorgeefluik

Bericht door jelmerrr »

10147 op station Wierden is al sinds maandag blanco en was dat gisteravond ook
10126 deed het gister wel weer naar behoren
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Is een bekend probleem, heeft te maken met een update van de bakken die niet overkapt zijn opgehangen. Ook in Beilen hangt er een die weigert en er zijn nog meer plekken waar ze blanco tonen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Bedankt voor je uitleg. Op Rotterdam Alexander staat er ook twee buiten de overkapping (spoor 1 en 2) met blanco schermen. Wilde ze al doorgeven hier.

Ik mag aannemen dat het een algemeen (bekend) probleem is.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

In Apeldoorn op 3/4 leken ze ook blanco gistermorgen.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Doorgeefluik

Bericht door jelmerrr »

Mikos schreef:Is een bekend probleem, heeft te maken met een update van de bakken die niet overkapt zijn opgehangen. Ook in Beilen hangt er een die weigert en er zijn nog meer plekken waar ze blanco tonen.
Hoe komt het dat die van spoor 1 (10126)/2 het dan wel doet?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Omdat er een technisch probleem is. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

De schermen 15337 - 15338 - 15339 op Amsterdam Centraal in de IJhal tegenover de Westtunnel en de Ap to Go vertonen aan beide kanten op het meest linker scherm rare dingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Die is mooi :mrgreen: Geef ik door :pos:
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Doorgeefluik

Bericht door MarkNL »

CTA 15486 te Ut is kapotstuk.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Graag de precieze locatie erbij, wat er precies mee is en bij voorkeur een foto :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Jij bent ook niet snel tevreden hè :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Uiteraard niet, Mikos wil entertainment in de vorm van foto's met daarop bizarre InfoPlus-schermen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

:Y Heb ik ook wat te lachen!
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Doorgeefluik

Bericht door MarkNL »

Mikos schreef:Graag de precieze locatie erbij, wat er precies mee is en bij voorkeur een foto :)
Bij de trap naar spoor 8/9, in de centrale hal van Utrecht CS. Het scherm stond op zwart, waar zijn broertjes aan dezelfde mast de correcte info toonde. Een foto heb ik helaas niet voor je ;).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
PHS

Re: Doorgeefluik

Bericht door PHS »

Ik heb een aantal meldingen voor je Mikos. In de 7541 doet de wifi het niet. In de m2508 doen alle reisinformatieschermen het niet, evenals de automatische treinomroep en de wifi.

Daarnaast viel het mij op dat op Den Bosch de TBP's de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] (versterkingssprinters naar Oss) niet de tussengelegen stations vermelden. De CTA's op spoor 1 tonen dit wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

TBPs zonder tussenstations lijken me wel heel exotisch (CTA's bestaan overigens niet meer), bedoel je niet de schermen in de hal? Dat zijn de perronverwijzers en die tonen altijd al een selectie van tussenstations, zelfs bij een Sprinter op een kort trajectje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Reisinformatie in de Flirt is een bekend probleem en allemaal garantiewerk waar voorlopig geen verbetering in verwacht hoeft te worden. Daar is men mee bezig.

De PV's waar je het over hebt op de passerelle geven wel vaker geen tussenstops weer, zeker wanneer er zoals op het genoemde traject geen belangrijke tussenstop gemaakt wordt. Oost, Rosmalen en West zijn niet echt noemenswaardige stops, dus zal de PV boven geen tussenstop tonen.

De wifi geef ik wel door :pos:
PHS

Re: Doorgeefluik

Bericht door PHS »

Daniel schreef:TBPs zonder tussenstations lijken me wel heel exotisch (CTA's bestaan overigens niet meer), bedoel je niet de schermen in de hal? Dat zijn de perronverwijzers en die tonen altijd al een selectie van tussenstations, zelfs bij een Sprinter op een kort trajectje.
Pfff ik zit weer lekker te slapen :oops:
Maar een TBP is toch een CTA van de tweede generatie?

Ik bedoelde inderdaad de perronverwijzers op Den Bosch. Volgens mij toont de sprinter naar Arnhem wel tussenstations tussen Den Bosch en Oss.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

olof schreef:Maar een TBP is toch een CTA van de tweede generatie?
TBP is de digitale vervanging van de CTA's ja, die laatsten komen niet meer voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Hoeveel kun je met gescheurde stoelen (achterkant/bovenkant van de rugleuning) in een VIRM?

Ik heb er in de 8656 in ieder geval 3 voor je onder deur 11, als je lief bent wil ik misschien nog wel een feauteautje d'r bij doen voor je :) :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten