Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Harderwijk is ook geen logische, immers ben je een half uur sneller als je de IC van Amsterdam rechtstreeks naar Amersfoort neemt dus is die reis via Utrecht maken (als er geen werkzaamheden zijn) een beetje onhandig. Voor verder dan Den Dolder is die overstap zodoende gewoonweg niet logisch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Milco schreef:Bij aankomst op Almere Centrum met de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] of [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] worden alleen de aansluitende Intercity's [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] of [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] en Sprinter [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] weergegeven. De [serie=Sprinter|2017|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] wordt volledig genegeerd, terwijl deze eerder vertrekt dan de 14600.
"In de overstaptabel staat bij de 2600 in Alm de overstap op de 4300 genoemd. De reden waarom deze nu actueel niet werd gegeven heeft te maken met werkzaamheden. De 4300 was dit weekend nl. opgeheven.
Dit geldt natuurlijk ook voor de 4900, maar deze overstap ontbrak wel en heb ik nu opgenomen."
Suus schreef:Trein 576 rijdt tussen Utrecht en Rotterdam met een losse ICM3. De conducteur heeft een deel van de fietsen eruit gestuurd voor een invalide reiziger.
"Vanaf 4 september rijden in het weekend geen losse ICM stellen meer tot 22.00 uur 's avonds op basis van de prognoses. In dit geval gaat de 576 met 6 bakken rijden op zondag."
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Hainje schreef:Geen idee of dit al in het grote boek staat, echter van de week stond ik in een DDZ en kreeg ik de deurknop van zo'n glazen deur bij de trap in mijn rug. (...) In ieder geval is het denk ik wel verstandig om te kijken of die deuren in de DDZ wat strakker afgesteld kunnen worden zodat ze niet zo fanatiek open kunnen zwaaien bij het remmen.
"Het is een bekend probleem en er wordt gewerkt aan een oplossing. Bij VIRM heeft men op basis van de DDZ ervaringen een ander scharnier toegepast. Dit scharnier moet ook bij DDZ geïntegreerd worden. Mogelijk wordt ook de deur duwer bij DDZ aangepast."
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Gekko123 »

Mijn ervaring is overigens dat de deuren in de DDAR-tijd ook al last hadden van het open- en dichtklappen gedurende de rit. Bij VIRM heb ik dat eigenlijk noot gehad (behalve dan bij een snelremming, maar dat vind ik nog wel acceptabel).

Dus ook voor de verbouwing/revisie/modernisering naar DDZ hadden de deuren naar de coupé's al de neiging om constant heen en weer te swiepen.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

^^ Ja, dat kan ik mij ook nog wel herinneren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Klopt ja, hadden de DDAR-deuren ook al last van. Tas voor de tussendeur zetten hielp toen vaak wel, vooral praktisch als je een keer in de coupé naast de rookcoupé zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik geloof alleen niet dat er ook maar iets van het DD-AR-interieur is herbruikt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

De carrosserie!! :D

Edit: Al is dat natuurlijk niet echt interieur. :|
🍉
Trebor
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 06 sep 2017, 08:30

Re: Doorgeefluik

Bericht door Trebor »

In treinstel 9566, bij deur 20 is het klapstoeltje kapot. Dat wil zeggen, deze klapt te ver door als je er op wil zitten.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

Trein 6024 rijdt met een solo SLT-4. Stavol uit Houten vertrokken, normaal gaat t prima omdat er dan nog een stel achter hangt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorklapstoeltje doorgegeven, trein 6024 is gepland met 2x SLT-IV, zoals je kunt zien in de Reisplanner, dus dat is een eenmalig iets waar ik niks mee kan. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

In de 7530 mist boven deur 9 de deurklink aan de binnenkant van de Coupédeur.

(en nee, ik heb hem niet :wink: )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Staat in het grote boek :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

In treinstel 4091 is een van de OBIS-schermen vastgelopen, het toont half een VIRM in een bollenveld en half het blauw/witte reisinformatiescherm maar dan onleesbaar. Gaat in elk geval om het scherm in de kopbak aan de kant van het balkon waar het HC-hok zit, vergeten op het deurnummer te letten maar dat weet Mikos uit ervaring vast wel :P

Slechte foto ervan:
Afbeelding

Overigens leek het erop dat het complete OBIS-systeem eruit lag gezien het stel in het geheel niet zichtbaar is op OVtijden.com als voorste stel van de 1759 en ook geen werkende wifi had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

De roltrap aan de A-zijde van perron 9/10 te Zwolle kan wel een hele sloot olie gebruiken, dat ding piept zo hard dat je 'm zelfs in de trein langs dat perron nog hoort als 'ie in beweging is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Niet alleen die... Is garantiewerk/onderhoud. Komt binnenkort vanzelf weer iemand voor langs. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

De T7 aan de kant van spoor 1 te Dtz staat op zwart. Het nummer is 11281.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

En wat is er mis met zwart?! Geef ik door :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

#BlackScreensMatter
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

In stel 8621 mist ter hoogte van deur 5/6 het glas in de tussendeur naar de volgende bak. Ongewoon gezicht. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
iamthedutchdude
Berichten: 990
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Doorgeefluik

Bericht door iamthedutchdude »

Geen idee of ik dit hier kwijt kan, maar dit bordje trof ik op Zl aan de zijde van het Lübeckplein aan: http://alturl.com/rjhfi (linkt naar afbeelding in Drive)

Echter, op de vertrekstaat van Zl richting A'dam staat om 1.36 uur nog een trein gepland: http://www.ns.nl/vertrekstaten/zl1.pdf

Ligt het aan mij, of wordt die trein zo wel heel overbodig?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Misschien dat die trein elders begint? (A)

Sowieso rijdt dat ding maar een nacht per week, en op vrijdagavond plakt Mikos dat bordje altijd af :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat bordje hangt er enkel om naar verwezen te worden zodra men zich in het station ophoudt op het moment dat het niet geoorloofd is. Er houden zich wel vaker personen op het station op 's nachts, veelal dronken dropjes die hun laatste trein hebben gemist. En een enkele ongelukkige die de laatste trein heeft gemist en er voor kiest om op de eerstvolgende te wachten. Helemaal officieel zou dat bordje aangepast moeten worden naar 02.00 uur, omdat er om 01.45 uur op vrijdagavond nog een trein binnenkomt en naar Groningen rijdt, maar om daar een geheel nieuw bordje voor op te hangen... :wink:

Missende deur in de 8621 geef ik door :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
iamthedutchdude
Berichten: 990
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Doorgeefluik

Bericht door iamthedutchdude »

Bedankt voor de uiteg Mikos!

Tevens nog een mooie TBP op spoor 3 van Mp. Bovenste 1/3 deel van TBP 12043 geeft een cyaanblauwe kleur af. Ziet er mooi uit, maar zal wel niet de bedoeling zijn.

Edit: Daarnaast ligt op Hgv tussen spoor 1 en 2 het bakbord met nummer 2 omver in de richting Asn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten