Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door WALUIGI96 »

In treinstel 8632, bij deur 1 en 2, bovenste verdieping (2e klas) zijn de rubbers aan de rand van het scherm wat meer naar het midden gegaan (loslaten).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Doorgeefluik

Bericht door tjitte19 »

Op station Delft staan er al borden naar sporen 3 en 4, maar die bestaan (nog) niet. Niet dat het erg is want je kan daar niet heen maar staat wel slordig.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Tot die tijd gaat daar niks aan veranderen, men is klaar voor de toekomst.
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Doorgeefluik

Bericht door tjitte19 »

dat duurt nog wel een paar jaartjes, eerst het spoor verdubbelen tot en met Delft Zuid.Maar nogmaals, ik stoor mij er niet aan.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Sinds 13 december 2016 bestaat dit topic, bedoeld om jullie de mogelijkheid te geven iets rechtstreeks door te geven. Na alle 53 pagina's met posts nog eens doorgelopen te hebben en met de hand geturfd, kom ik tot de conclusie dat er 245 posts zijn geplaatst met storingen die ik vervolgens door heb kunnen geven. Niet alles is opgelost, sommige dingen lopen nog en sommige zaken zullen ook blijven lopen. Het is een enorme lijst geworden met heel veel verschillende gebruikers die één of een handvol meldingen hebben gemaakt. Het is natuurlijk geen wedstrijd om hier iets te melden (integendeel: Wanneer jullie niks melden, heb ik er geen werk aan), maar toch wil ik jullie allemaal bedanken en eenmalig de Top Vijf van Vervelende Storingenmelders een kleine tegemoetkoming toesturen.
Suus schreef:37 posts
Daniel schreef:27 posts
Wubbo schreef:19 posts
Aking schreef:17 posts
VIRM schreef:11 posts
Willen de hierboven genoemde gebruikers mij een PB'tje sturen met naam- en adresgegevens? Dan stuur ik jullie een kleinigheidje toe, indien gewenst.

Het Doorgeefluik blijft bestaan, jullie kunnen nog altijd blijven melden en ik blijf -wanneer noodzakelijk- de meldingen intern doorspelen. Ik verdien er geen cent aan, ik word er ook niet beter van. Het is geen wedstrijd. Maar iedereen tot nu toe bedankt voor zijn/haar/de inzet!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

*O* Ondanks dat ik sinds de oprichting voornamelijk in het buitenland heb gezeten, toch nog een 4e plaats. Ik ben content :mrgreen:

Maar wat mij betreft goeie zaak dat je er mee door gaat. Ik dump namelijk graag dingen op je bordje, en heb ook het idee dat het vrij snel opgepakt wordt :pos:

Uiteraard ontvang ik graag een kleinigheidje van Meneer NS en Ome Mikos, maar staat er wel in de voorwaarden dat mijn adresgegevens niet gebruikt zullen worden voor het nasturen van UvB's? Ik heb namelijk verhalen gehoord dat Ome Mikos daar nogal dol op is (A) :mrgreen:
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Ach, NS kennende duurt het toch 3 maanden voordat je uberhaupt iets ontvangt. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Dat hangt er een beetje vanaf wat het is: Ik heb ook wel eens een bloemetje van het management gehad, en die was er ook een paar dagen later. Juist dat soort "out of the box" dingen zijn vaak behoorlijk snel.

Daarnaast zit Ome Mikos hier natuurlijk bovenop, zijn hele reputatie gaat naar de knoppen als dit niet binnen no-time geregeld is natuurlijk :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Jeetje, zoveel klachten van mijn kant. :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Dat zijn natuurlijk alle vastgelopen schermen op Amsterdam Centraal _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Niks over de ICD? Of was dat in andere topics?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:Dat zijn natuurlijk alle vastgelopen schermen op Amsterdam Centraal _O-
En dat voor een Rotterdamse! Ze moeten gewoon eens hun zaakjes op orde krijgen daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Naar aanleiding van het 9292-topic, kan ik hier ook klagen over de reisplanner?

De NS Reisplanner laat altijd een route per trein zien tussen stations, ook als de route per bus een stuk korter is. Emmen - Groningen en Alkmaar - Leeuwarden zijn extreme voorbeelden, maar ook tussen bijvoorbeeld Breda en Zevenbergen wordt je via Lage Zwaluwe gestuurd terwijl de bus goedkoper en sneller is.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Aking schreef:Uiteraard ontvang ik graag een kleinigheidje van Meneer NS en Ome Mikos, maar staat er wel in de voorwaarden dat mijn adresgegevens niet gebruikt zullen worden voor het nasturen van UvB's? Ik heb namelijk verhalen gehoord dat Ome Mikos daar nogal dol op is (A) :mrgreen:
Je weet dat dit topic Doorgeefluik heet? (A)

Voor wat het Reisplannerverhaal betreft: het is de NS Reisplanner natuurlijk, die in eerste instantie op treinen is gericht. Wellicht dat er een instelling voor te vinden is waarbij je een ander transportmiddel voorrang zou kunnen geven? Vroeger wist Webguy dat soort dingen, maar die zit tegenwoordig tussen de rijstboeren in Afrika...
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Mikos schreef: (..)eenmalig de Top Vijf van Vervelende Storingenmelders
(..)
Hm, het zal ongetwijfeld positief bedoeld zijn.. al lees ik eigenlijk dat er een top van 5 van vervelende personen is samengesteld, die veel storingen hebben doorgegeven. :) :wink:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

:Y Dat is om de rest tevreden te houden dat zij niets krijgen. Niet alles verklappen, joh!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Mikos schreef: Voor wat het Reisplannerverhaal betreft: het is de NS Reisplanner natuurlijk, die in eerste instantie op treinen is gericht.
Tja... Maar voor een reisplanner verwacht ik dat ik de beste reis eruit krijg, niet per sé eentje met een trein erin omdat het erg misleidend kan zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Nou, om je tevreden te maken dan maar: 2067 met ICM-7 en voorin al staanplaatsen op het balkon. Achterkant heb ik niet gezien maar op Den Haag Centraal durf ik wel aan dat het daar niet rustiger was, dat moet gangpadwerk zijn.

2054 met een losse ICM-4 is vandaag opgeheven, maar die kan het op een normale dag net aan. Op een niet-normale dag (zoals vandaag met de 50+beurs) niet. Ik heb niet gezien hoe druk het was, ik plan mijn reis al om die trein heen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Blije Mikos *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Dit is meer een vraag, maar zit er een logica in de borden bij stations/perronoverwegen?

Ik was laatst namelijk in Dieren, en daar was alleen een schrikhek, in Wolvega hangen, in mijn herinnering, borden met "pas op trein" en ook wacht tot het rode licht gedoofd is hangt volgens mij nog wel ergens...
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Chrysa schreef:Naar aanleiding van het 9292-topic, kan ik hier ook klagen over de reisplanner?

De NS Reisplanner laat altijd een route per trein zien tussen stations, ook als de route per bus een stuk korter is. Emmen - Groningen en Alkmaar - Leeuwarden zijn extreme voorbeelden, maar ook tussen bijvoorbeeld Breda en Zevenbergen wordt je via Lage Zwaluwe gestuurd terwijl de bus goedkoper en sneller is.
Ik heb dit onlangs zelf wel eens bij de NS aangekaart. Mij viel het op dat bij het plannen van een reis tussen Amsterdam Centraal en Zaandam 's nachts in het weekend er geen nachtbussen uitkomen. Ik begreep dat van station naar station de NS reisplanner wordt gebruikt, en dat als er een adres wordt ingevoerd 9292 wordt gebruikt. Wellicht helpt het dus om minimaal één adres in te vullen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Ik weet niet of Mikos hier iets mee kan maar ik plaats het tocht even hier:

Op het perron van spoor 2 / 3 op station Hilversum is het bereik van 4G telefonie netwerken van diverse providers zeer zeer slecht.

Zelf bel ik met het 4G netwerk van KPN Maar in Hilversum schakelt mijn toestel automatisch over naar het 3G netwerk.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos gaat ook over telefoonproviders tegenwoordig? :o

Ik denk dat je beter KPN kunt contacten hiermee :')
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Ik kocht laatst een zakje haribo uit de automaat op spoor 6 van station Leiden. Er zaten maar 2 aardbeien in en een overvloed aan smurfen terwijl het normaal altijd veel beter verdeeld is. Kan jij hier iets mee Mikos?
Laatst gewijzigd door JWM op do 21 sep 2017, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten