Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Inderdaad, wat een verschil kunnen twee simpele lettertjes maken hé?! :o
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ja, wat moet ik hier nu eigenlijk mee? Uit het oorspronkelijke bericht kwam echt naar voren dat het scherm besmeurd was. Een foto heeft op zo'n moment weinig zin, want de melding die je maakt is iets heel anders dan wat er gaande is :X Het werkelijke probleem is geen probleem en zal ook niet aangepakt worden; dat wat er getoond moet worden is gewoon zichtbaar, men ondervindt er geen hinder van. Zodra dát het geval is, zie ik graag een melding voorbij komen :pos:
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

^^^nou ja, het scherm is niet 100% in orde natuurlijk. Die vlek lijkt mij toch op een bepaalde vorm van 'overmatige pixels' o.i.d. te duiden.

Het zit niet in de weg, dat klopt. Maar ja.. voor je 't weet staan er misschien wel tientallen schermpjes met een vlek erin in den lande... ziet er toch ook niet uit?

:)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Scherm 11101 op spoor 12 te Utrecht Centraal staat al ruim twee weken op zwart.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Doorgeefluik

Bericht door albertjan96 »

Durashift schreef: Maar ja.. voor je 't weet staan er misschien wel tientallen schermpjes met een vlek erin in den lande... ziet er toch ook niet uit?

:)
Staan er ook. Ik heb dit soort “vlekken” wel vaker op NS-cico’s gezien. In de meeste gevallen niet storend, maar het valt wel op dat het precies dit soort vlekken zijn.. alsof er iemand met zn vinger op gedrukt heeft
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Scherm te Utrecht geef ik door. :pos:
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Doorgeefluik

Bericht door ov'tje »

De kaartautomaat in De Westereen (geloof dat er nummer 0201 op staat) springt constant op de Engelse taal. Letterlijk na bijna iedere handeling op het scherm. Om er zeker van te zijn dat ik het juiste product gekozen had heb ik denk ik wel tien keer de knop Nederlands in moeten drukken :mrgreen:
Spoiler: show
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

KM46 schreef:Scherm 11101 op spoor 12 te Utrecht Centraal staat al ruim twee weken op zwart.
Wachten is op onderdelen, dat duurt al een maandje of twee...

De automaat in De Westereen geef ik door, ik denk dat die standaard op het Fries terug wil vallen :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet of dit hier hoort, maar er mag wel eens gekeken worden naar de melders die aangeven hoeveel fietsplekken er nog vrij zijn in de fietsenstalling van Rotterdam Centraal.
Afgelopen vrijdag werd bij meerdere rijen aangegeven dat er nog ongeveer 15 plekken (per rij) vrij waren, terwijl alle plekken bezet waren. Wel is het zo dat in elke rij 2 à 3 plekken kapot zijn en dat die daardoor mogelijk ook als "vrij" worden geteld.

(Sowieso mag de gratis fietsenstalling wel flink uitgebreid worden. :shock: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Toevallig is Rotterdam Centraal een beetje een vreemde eend in de bijt. De ondergrondse voorzieningen van Rotterdam Centraal en het dak van de stationshal zijn in het beheer bij Gemeentewerken en niet bij ProRail.

Ik denk dat je voor de fietsenstalling het beste contact kan opnemen met Fietsfan010, die hebben de juiste ingangen bij de ambtenaren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat vermoed ik ook, want ik kan hem niet wegzetten.
Hainje schreef:Afbeelding
Het blijkt dat de CICO-paaltjes niet allemaal zijn ingeënt en er dus een vlekkenvirus rondwaart (ze zijn allemaal wat vatbaarder vanwege de herfst, sommige paaltjes zijn dan snotverkouden). Deze schermdefecten worden door de leverancier opgelost na melding hiervan. Mocht je dit door willen geven, dan is zowel de locatie (station en perron of andere locatie) én het nummer van de CICO nodig (die staat er met een sticker onder het scherm op).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

De roemruchte 11765 reed vandaag met ICM-8 en liet mensen achter op Den Haag Centraal (al stonden de gangpaden nog niet vol). Ik vermoed dat ie niet gepland was met dit materieel maar dat dit het gevolg van de storing eerder was, maar voor de zekerheid meld ik hem toch maar even hier.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Uit mijn informatie maak ik op dat er VIRM-10 in zou moeten zitten, dus dan heeft hij eenmalig te klein gereden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:
KM46 schreef:Scherm 11101 op spoor 12 te Utrecht Centraal staat al ruim twee weken op zwart.
Wachten is op onderdelen, dat duurt al een maandje of twee...
Bedankt voor de terugkoppeling :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Nou ken ik die nummers niet uit m'n hoofd, maar als dit inderdaad de TBP van 12B is dan zit er al een tijdje een sticker op dat het defect bekend is. Volgens mij had Mikos al eens aangegeven hoe die eruit ziet.

Wilde bijna een defecte TBP in Amersfoort melden, maar toen viel me op dat de TBP aan de overkant van het perron open stond en er een monteur over het perron liep. Dus we zien morgen wel of dat inderdaad een relatie met elkaar had, lijkt me wel :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Die sticker is me niet opgevallen ... sorry.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Doorgeefluik

Bericht door MdJ »

De TBP op spoor 4B (degene die door de Duitse informatie gevoed wordt) te Enschede had als informatie 'Er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar', en inmiddels zou deze zwart zijn.

Als ik het de TBP opzoek in dit topic, zou dit de 11926 zijn (Of het moet de VT7 zijn, dan heb ik geen nummertje).
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Hebben we geen enkele invloed op, de reisinformatie aan die zijde is in handen van de Duitse verkeersleiding.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Bericht door ovVeluwe »

Scherm 10176 in Apeldoorn geeft momenteel nog steeds de ic naar amsterdam van 9.30 aan.

Daarnaast zit er bij cico C9 ook zo'n vlekje op het scherm. (Thv de lift, tegenover de AH to go)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Cico doorgegeven, scherm ook (volgende keer graag het spoornummer en locatie erbij, alsjeblieft, nu heb ik spoor 1 zelf weten te filteren). :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

In treinstel 2638 bij deur zeven zit een tafeltje los. Het is aan de kant waar de mindervalide logo's zitten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

8858 met ICM-7 en zowel voorin als halverwege mensen die in het gangpad stonden bij vertrek uit Utrecht. Wat ik kan zien was het geen spreidingsprobleem, ook achterin stonden ze op het balkon en de trein stond vrij netjes langs spoor 11.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

De leunband van de roltrap van spoor 7/8 naar de centrale hal op Amsterdam Sloterdijk is weer in een opstandige bui en 'trekt' behoorlijk naar achteren.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Tafeltje in 2638 doorgegeven, leunband Sloterdijk doorgegeven, 8858 wel doorgezet, maar ik zie ook dat de trein ervoor niet verder heeft gereden dan Alphen, dus mogelijk dat dat nog invloed heeft gehad. :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Mikos schreef:Hebben we geen enkele invloed op, de reisinformatie aan die zijde is in handen van de Duitse verkeersleiding.
Dat is toch een Nederlandse TBP die daar hangt? Dan gaat het in ieder geval door een Nederlands systeem dat de Duitse treinen erbij 'mengt', dat kan ook kapot zijn :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten