Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Mikos schreef:Ik krijg hierop terug dat we momenteel werken met de AR-NU planner. Uitgangspunt is de eerste overstap-mogelijkheid te bieden (dat geeft de klant het snelste 'rust').
Volgens dat uitgangspunt zou de planner bij een reis van Den Haag HS naar Zaandam dan wel een overstap in Leiden moeten geven - maar ook dan krijg je een overstap in Sloterdijk.
Mikos schreef:Daarbij hebben ze een screenshot laten zien van exact dezelfde reis die om 12.57 uur in Zaandam begint en in de huidige Reisplanner een overstap van 6 minuten laat zien op Sloterdijk van spoor 10 naar spoor 7 en in de testversie van de HARP-planner in 9 minuten van spoor 9b in Leiden naar 8b. Exact dezelfde aankomsttijd met dezelfde trein; 13.57 uur te Den Haag HS.
Ik heb het eens uitgetest is de Hafas Reisplanner van NS International, die geeft met de huidige dienstregeling nog een overstap in Sloterdijk, in de nieuwe dienstregeling is het inderdaad wel Leiden.
De screenshots laten een reis zien van Zaandam naar Den Haag HS op zondag 29 oktober 2017. Achter de schermen kunnen ze veel meer dan met de huidige systemen.
VIRM schreef:Op Amsterdam Sloterdijk worden in het kader van het plaatsen van OV-chippoortjes de geleidelijnen ook aangepakt: afgelopen week zijn deze verwijderd en nu worden er nieuwe geplaatst. Het plaatsen van de geleidelijnen is echter nog niet afgerond, waardoor er nog flinke stukken ontbreken.
Kan ik via het doorgeefluik een suggestie doen voor een hele tijdelijke oplossing hiervoor? Bij de verbouwing van Den Haag Centraal had men tijdelijke geleidelijnen met plakband aan de grond bevestigd, die dus heel makkelijk aangebracht en verwijderd konden worden.
De reactie vanuit ProRail:
"In Utrecht gaat om een verbouwing van het complete station/stationsomgeving met vele bouwfaseringen die soms wel meer dan 6 maanden per fase duren. En in elke fase wijzigt de loopstroom. Wat ze bij project Utrecht erg goed inderdaad is elke keer de route mee wijzigen. Dat valt mij ook op.
Voor projecten waar we sec de geleidelijnen aanpassen zoals op Sloterdijk hebben we geen bouwfaseringen zoals Utrecht kent. Het gaat veelal om werkzaamheden die binnen een week weer zijn afgerond. Vaak is er ook geen sprake van het verwijderen van bestaande geleidelijnroutes, maar veeleer het aanpassen ervan zoals je ook op de Sloterdijk kunt zien. Tijdelijke geleidelijnen voor 1 of twee dagen brengen we niet aan, want dat loont de moeite niet. De aannemers die de werkzaamheden uitvoeren zijn goed bekend met de functie van de lijn en helpen de mensen de weg te vinden die dat nodig hebben. Dat is de staande praktijk.
Ik denk dat de samenloop van plaatsing van poortjes en het aanpassen van de geleidelijnen voornaamste issue was voor die reiziger die dag op Sloterdijk. Want de glazen barriers en OVCP-cabinets worden dwars over de bestaande routes geplaatst en de nieuwe routes waren nog niet in de vloer gelegd."
Ik vervang je foto's even door links, Stadsbus. Door foto's van graffiti op internet te zetten doe je precies wat de makers willen, dat ze gezien worden.
Graffiti wordt als het goed is altijd binnen korte tijd verwijderd (twee dagen? Week?) dus erg zinvol is het ook niet om dat allemaal hier te melden, lijkt me.
Ardan schreef:Graffiti wordt als het goed is altijd binnen korte tijd verwijderd (twee dagen? Week?) dus erg zinvol is het ook niet om dat allemaal hier te melden, lijkt me.
De graffiti op DDZ 7510 uit een nieuwsbericht van de NS zat er al minstens sinds 14 augustus op, en dat nieuwsbericht verscheen begin oktober. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
De 1759 kent de laatste weken weer overvolle gangpaden, in elk geval in het middelste stel tussen Utrecht en Amersfoort vandaag en uit die laatste plaats ging 'ie ook met wat balkonstaanders door naar Apeldoorn.
Dit ondanks dat de trein gewoon in de geplande samenstelling rijdt en het is ook pas sinds de herfstvakanties zo'n beetje. Toen nog verklaarbaar door duidelijk aanwezige reizigers met vakantievierende kinderen die terugkeerden van een dagje weg, maar na de herfstvakantie is de drukte gebleven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Te laat om er nog iets mee te kunnen doen, maar hopelijk kan V&S er wel nog wat mee. Eerder vanmiddag zat ik in trein 641, waar wat bedelbriefjes inlagen. Een reiziger wist te melden dat die er waren gekomen tussen Gouda en Utrecht.
Staat nu in het dossier, V&S heeft de afgelopen dagen samen met een handvol HC's de nodige mensen betrapt en met proces-verbaal de trein en het station uitgezet.
Blijf ze melden; treinnummers, traject en indien van toepassing graag met omschrijving van de persoon. :pos:
Vooraankondiging Na vanavond is het Doorgeefluik voor een week gesloten en zet ik niets door in verband met mijn afwezigheid. Het heeft komende week alleen zin om zakdoekjesleggers en te klein geplande treinen door te geven, omdat die voor dossiervorming ook later nog doorgezet kunnen worden.
Graffiti, defecte reisinformatieschermen en meer van zulks kunt u via de alternatieve wegen (Twitter, enzovoorts) doorspelen aan @NS_Online. Deze meldingen kan ik alleen doorspelen op de dag zelf, om te voorkomen dat er mensen op pad worden gestuurd voor iets dat in de tussentijd al verholpen is.
Vanaf volgende week zaterdag zet ik alles weer zo snel mogelijk door. :pos:
In de 4080 is het zitvlak van een stoel (met een hele hoop witte vlekken) kapot. Zitvlak zit los van de rest van de stoel.
Edit: ik zie net miks' laatste post, kan ik dit beter ergens anders aangeven of gewoon lekker laten staan?
Mdk schreef:In de 4080 is het zitvlak van een stoel (met een hele hoop witte vlekken) kapot. Zitvlak zit los van de rest van de stoel.
Edit: ik zie net miks' laatste post, kan ik dit beter ergens anders aangeven of gewoon lekker laten staan?