Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Oh en wat is het beleid met betrekking tot Internationale in-/omcheckpaaltjes? Waar staan ze wel en waar niet? Want in Deventer mis ik ze bijvoorbeeld, terwijl ze in Amersfoort en Hengelo wel staan...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Aking schreef:Trein 1569
De 1569 blijkt ongeoorloofd in Jaarplan van Infoplus voor te komen, terwijl de trein helemaal niet bestaat. En omdat hij niet rijdt, wordt dat netjes omgeroepen en weergegeven op de borden :mrgreen: De collega die er over gaat kon nog net voorkomen dat het in Almelo ook zo werd omgeroepen. Men gaat de trein handmatig uit het systeem slopen om bovenstaande te voorkomen.

Voor wat betreft de paaltjes: Geen idee. Gewoon een internationaal ticket kopen van start tot eind, digitaal aangeven dat je recht hebt op korting en hoeveel en wanneer je dan gaat reizen je kortingskaart zonder in te checken meenemen. :pos: :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Trein 1569 bestaat wel maar rijdt alleen op de dagen dat 243 niet rijdt. Dat dat kennelijk lastig is voor de reisinformatie is een ander probleem ;-).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef: Voor wat betreft de paaltjes: Geen idee. Gewoon een internationaal ticket kopen van start tot eind, digitaal aangeven dat je recht hebt op korting en hoeveel en wanneer je dan gaat reizen je kortingskaart zonder in te checken meenemen. :pos: :mrgreen:
Je snapt dat ik gewoon te lui ben om metmijn Weekendvrij naar beneden te lopen en heen en weer door die kutpoortjes te manoeuvreren om om te checken? -o- :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vandaar ook mijn extragratis tip!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ja dank daarvoor, maar niet van toepassing want ich war heute nicht im Ausland.

Tér verduidelijking, ik bedoelde omchecken alsin "vanaf dit punt reis ik weer richting mijn beginstation en dan komt er weer zo'n vermaledijde Mikos die moeilijk gaat doen alles jeweet"

En ook dan zijn die paaltjes best handig *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Kruidvat heeft vaak goedkope dagkaarten. :Y
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Hou gewoon deze website in de gate. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Kruidvat heeft vaak goedkope dagkaarten. :Y
Dat is heel fijn, maar euh...
Aking schreef: met mijn Weekendvrij
Wat moet ik met dagkaarten? :mrgreen: (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Nou, zolang de reis die je maakt duurder is dan pakweg 13 euro met je Weekend Vrij...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mijn reis is vooraf per maand betaald met Weekend Vrij?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Op vrijdag?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Na 18:30 wel ja :Y
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Tér verduidelijking, ik bedoelde omchecken alsin "vanaf dit punt reis ik weer richting mijn beginstation en dan komt er weer zo'n vermaledijde Mikos die moeilijk gaat doen alles jeweet"
Je wil dus eigenlijk aparte paaltjes voor spoorautisten zoals jij? :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

[fluistert] OMG, he said the A-word!! [/fluistert]
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ban? (A) :Y
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Een beetje consequentie in het plaatsen van die palen zou wel handig zijn in elk geval, want hoe weet tante Annie uit Arnhem nou dat ze in Roosendaal wel in kan checken vanuit het buitenland maar in Deventer niet?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat is helemaal niet nodig, want:
Mikos schreef:Gewoon een internationaal ticket kopen van start tot eind, digitaal aangeven dat je recht hebt op korting en hoeveel en wanneer je dan gaat reizen je kortingskaart zonder in te checken meenemen.
Dan heb je nergens poortjes of paaltjes voor nodig en kun je de gehele reis maken, zonder heen en weer te rennen. Gemakkelijker kunnen we het echt niet maken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Ik voel een "computer says no" aankomen.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Mikos schreef:Dat is helemaal niet nodig, want:
Mikos schreef:Gewoon een internationaal ticket kopen van start tot eind, digitaal aangeven dat je recht hebt op korting en hoeveel en wanneer je dan gaat reizen je kortingskaart zonder in te checken meenemen.
Dan heb je nergens poortjes of paaltjes voor nodig en kun je de gehele reis maken, zonder heen en weer te rennen. Gemakkelijker kunnen we het echt niet maken.
Waarom staan ze er dan wel op sommige stations?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Omdat men destijds dacht dat het gemakkelijk zou zijn om paaltjes te plaatsen, maar dat blijkt in de praktijk alleen uitvoerbaar wanneer je vanuit het buitenland een grensstation binnenkomt waar je overstapt op een binnenlandse trein (of andersom) en je toch langs die palen komt. Wanneer je in een internationale trein zit, verder het land in, kom je bijvoorbeeld in Deventer terecht, waar ze niet staan, of moet je in Hengelo op en neer rennen. En daar waar ze wel staan, moet er vaak stevig gerend worden om én langs het paaltje te lopen én je aansluitende trein te halen.

Achterhaalde techniek :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Het kleine toilet van de 8621 is flink volgekalkt...

Aan drie zijden staan er tags en teksten, en vooral de teksten (allah is poot en Allah is hondenlul) kunnen mogelijk in meer schade resulteren... :X :roll:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Er zijn 2 kleine toiletten in een VIRM-VI, dus een deurnummer is wel het minste dat ik kan gebruiken om die melding door te zetten. Van zulks mág je trouwens foto's maken, wanneer je er ook een foto van het stelnummer bij doet en per PB aan me toesturen. Dan kan ik er namelijk sneller en meer mee dan met een tekstuele melding. :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Deurnummer krijg je zo van me, foto's heb ik maar kan ik niet met een PB meesturen dus kan ik vanavond thuis pas uploaden, tenzij je ze per mail/twitter/whatsapp/Facebook wil (ergens waar ik ze kortom, simpel toe kan voegen)

Oh en hoezo een foto van het stelnummer trouwens? :') en nog een voorkeur voor binnen/buiten qua stelnummer?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Om te voorkomen dat schoonmakers naar het verkeerde stel gestuurd worden, verwacht men een foto van dat wat er mis en een van het stelnummer (dat mag gewoon binnen). Met het tekstueel invoeren van stelnummers wil er nog wel eens een verkeerd nummer worden ingetikt, waardoor schoonmakers bij een perfect schoon treinstel terecht komen, wat natuurlijk zonde is. Een foto per DM mag naar @OVErvaringen, wel even aangeven dat je dat hebt gedaan, want dat account wordt zelden bekeken. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten