Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 7559
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Hainje » Do 07 Dec 2017, 18:12

Jij denkt dat Ome Mikos daar tijd voor heeft? :N
Ik vind het allemaal prima.
23-12-2017: Trein: 11125,1 km * Bus: 3212,61 km * Tram: 396,81 km * Metro: 194,75 km * Boot: 43,59 km.
15-01-2018: Trein: 1034,7 km * Bus: 195,36 km * Tram: 0,0 km * Metro: 0,0 km * Boot: 0,0 km.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5794
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Do 07 Dec 2017, 18:25

Patience gaat toch op een gegeven moment ook vervelen? :|
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 7559
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Hainje » Do 07 Dec 2017, 18:51

Dan heb je nog Sudoku, Candy Crush, Angry Birds, Pokémon Go (oh nee wacht, dan moet je door de trein lopen) en Tetris.
Ik vind het allemaal prima.
23-12-2017: Trein: 11125,1 km * Bus: 3212,61 km * Tram: 396,81 km * Metro: 194,75 km * Boot: 43,59 km.
15-01-2018: Trein: 1034,7 km * Bus: 195,36 km * Tram: 0,0 km * Metro: 0,0 km * Boot: 0,0 km.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3809
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor ArrivaBas » Do 07 Dec 2017, 19:57

Sluit Schaken, Dammen en Mijnenveger ook niet uit. (A) :Y
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2574
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Do 07 Dec 2017, 20:07

Moet ik er weer met de zweep overheen, of gaan we weer terug naar het doorgeven van meldingen?

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2574
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Do 07 Dec 2017, 21:11

Weer een keer een melding de andere kant op: afgelopen week is er een update voor Infoplus doorgevoerd, waardoor er op de TBP's wordt getoond (indien vooraf bekend) dat het achterste treinstel niet verder rijdt dan station X. Op station X is er dan de regel te zien: Voorste/achterste treindeel niet instappen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5794
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Do 07 Dec 2017, 21:27

Indien er ook een andere melding is, wordt het dan gealterneerd(t? Is dat überhaupt een woord? :') ) of is het andere dan foetsie?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2574
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Do 07 Dec 2017, 21:33

Ik neem aan 2 regels onder elkaar.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5794
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Do 07 Dec 2017, 21:35

Ah dat kan ja? Want toeslagmeldingen zijn bijvoorbeeld wel alternerend volgens mij (NL/EN)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 423
Lid geworden op: Ma 06 Mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor MarkHul » Do 07 Dec 2017, 22:12

In Deventer was al wel regelmatig te zien dat men voorin moest stappen. Vandaag is deze update me wel opgevallen in Apeldoorn ri. Deventer.

Hoeveel kan je trouwens met een melding over palen van Qpark? De lichtkrant van die paal waar "vrij" op staat in de richting van Amersfoort flikkert namelijk alleen nog maar. Dit is al enkele maanden gaande.

Edit: @Aking er kunnen in ieder geval 3 regels onder elkaar. Vorig jaar zelfs nog meegemaakt dat er een spoorwijziging, volgende trein en reden van vertraging onder elkaar werden getoond. Enkele waren ook alternerend.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2574
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Do 07 Dec 2017, 22:18

Met Qpark kan ik niets.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5794
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Do 07 Dec 2017, 23:44

Misschien is dit niet helemaal de goeie plek, maar waarom krijg ik bij via-reizen geen prijs uit de planner? En waar krijg ik die prijs wel?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2574
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Do 07 Dec 2017, 23:51

Omdat via-prijzen en via-kaartjes al een paar jaar niet meer bestaan.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5794
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Do 07 Dec 2017, 23:55

Maar dat zou dan óf betekenen dat ik niet om hoef te checken (zolang ik in het station blijf, bijvoorbeeld om wat af te geven) en betaal voor A-C, of dat NS mij in de planner gewoon de reis voor 2 enkeltjes (A-B en B-C) kan geven toch? Of zie ik dan iets over het hoofd?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2574
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Vr 08 Dec 2017, 00:25

Zodra je reist in de richting van het station waar je bent ingecheckt, dien je uit te checken en weer in te checken. Stel bijvoorbeeld, een puur hypothetisch geval, dat je van Utrecht naar Houten Castellum reist en dan naar Houten wilt, dan zul je op Castellum uit moeten checken, omdat je van reisrichting verandert.

Dus ook wanneer je alleen iets afgeeft op Castellum en 3 minuten later de trein aan de overkant terug naar Houten neemt, dan zul je uit moeten checken en weer opnieuw in. Als het goed is, wordt dat gezien als een overstap en betaal je niet opnieuw het duurdere starttarief.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 7559
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Hainje » Vr 08 Dec 2017, 00:33

Mikos schreef:Als het goed is, wordt dat gezien als een overstap en betaal je niet opnieuw het duurdere starttarief.
Uit ervaring kan ik dit bevestigen. Je krijgt dan "Overstap OK".

Nog een tip die ik misschien als eens geplaatst heb: "Als je uitcheckt en je wil direct weer inchecken (bij haast bijvoorbeeld), gebruik een ander paaltje. Of laat iemand anders eerst in/uitchecken, dit werkt in ieder geval bij de CiCo's van NS. De oude paaltjes (Prodata/Kapsch) van de regionale vervoerders doen dit weer niet, kan zijn dat de nieuwe dit wel mogelijk is.
Ik vind het allemaal prima.
23-12-2017: Trein: 11125,1 km * Bus: 3212,61 km * Tram: 396,81 km * Metro: 194,75 km * Boot: 43,59 km.
15-01-2018: Trein: 1034,7 km * Bus: 195,36 km * Tram: 0,0 km * Metro: 0,0 km * Boot: 0,0 km.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5794
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Vr 08 Dec 2017, 00:36

En hoe zit het dan met bijvoorbeeld een reis Utrecht - Den Bosch via Arnhem/Nijmegen, daar reis je vanaf Nijmegen niet tegen je rijrichting in, dus is het niet zo klip en klaar...
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2574
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Vr 08 Dec 2017, 00:38

Wanneer dat een (om-)reisadvies uit de Reisplanner is, is dat een legitieme reis. Anders niet en dan gaat de regel op dat je op het omreisstation (in dit geval Nijmegen) uit- en opnieuw weer in moet checken.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 7559
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Hainje » Vr 08 Dec 2017, 00:41

Aking schreef:En hoe zit het dan met bijvoorbeeld een reis Utrecht - Den Bosch via Arnhem/Nijmegen, daar reis je vanaf Nijmegen niet tegen je rijrichting in, dus is het niet zo klip en klaar...
Als je dan in Arnhem of Nijmegen even uit- en incheckt, dan telt het qua kilometers naar mijn weten gewoon door. Je maakt dan dus i.p.v. 75 kilometer (Ut - Ht rechtstreeks) 135 kilometers (via Ah/Nm).
Als dat geen antwoord is op je vraag dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.

(waarschijnlijk komt bovenstaand op hetzelfde neer wat Mikos zegt, maar voor de zekerheid post ik het toch maar.)
Ik vind het allemaal prima.
23-12-2017: Trein: 11125,1 km * Bus: 3212,61 km * Tram: 396,81 km * Metro: 194,75 km * Boot: 43,59 km.
15-01-2018: Trein: 1034,7 km * Bus: 195,36 km * Tram: 0,0 km * Metro: 0,0 km * Boot: 0,0 km.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 12459
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Geert » Vr 08 Dec 2017, 01:10

Mikos schreef:Weer een keer een melding de andere kant op: afgelopen week is er een update voor Infoplus doorgevoerd, waardoor er op de TBP's wordt getoond (indien vooraf bekend) dat het achterste treinstel niet verder rijdt dan station X. Op station X is er dan de regel te zien: Voorste/achterste treindeel niet instappen.

http://i.imgur.com/owDmcV2.jpg

Achterste treindeel: niet instappen zat er volgens mij al jaren in, maar dan onder de naam "Achterste treindeel blijft achter". Maar wat volgens mij wel nieuw is (het viel me gisteren op) is de melding "Voorste treindeel tot station X". Dat zat er nog niet eerder in.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 12459
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Geert » Vr 08 Dec 2017, 01:13

Mikos schreef:Wanneer dat een (om-)reisadvies uit de Reisplanner is, is dat een legitieme reis. Anders niet en dan gaat de regel op dat je op het omreisstation (in dit geval Nijmegen) uit- en opnieuw weer in moet checken.

Dan nog is het vreemd dat de reisplanner in die situatie (met opgegeven via-station) geen prijsinformatie geeft. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5794
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Vr 08 Dec 2017, 01:14

Overigens krijg ik in de RdT-app wel een prijs, maar dat is volgens mij de directe prijs...
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 12459
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Geert » Vr 08 Dec 2017, 01:16

Ja, de prijzen gebruikt de NS API en die houdt geen rekening met via-stations.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5794
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Vr 08 Dec 2017, 01:17

:pos:

Misschien handig om er bij te zetten, voordat jij het zo hebt gedaan en Amerikaanse advocaten op je dak krijgt (al zal je dat laatste hopelijk elders al hebben uitgesloten :mrgreen: )
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 5794
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Vr 08 Dec 2017, 01:36

Mikos schreef:Wanneer dat een (om-)reisadvies uit de Reisplanner is, is dat een legitieme reis. Anders niet en dan gaat de regel op dat je op het omreisstation (in dit geval Nijmegen) uit- en opnieuw weer in moet checken.

En waarom staat die laatste regel dan niet in de reisplanner? Ik krijg nu alleen de melding dat ik op hetzelfde perron over moet stappen...

Hainje schreef:
Aking schreef:En hoe zit het dan met bijvoorbeeld een reis Utrecht - Den Bosch via Arnhem/Nijmegen, daar reis je vanaf Nijmegen niet tegen je rijrichting in, dus is het niet zo klip en klaar...
Als je dan in Arnhem of Nijmegen even uit- en incheckt, dan telt het qua kilometers naar mijn weten gewoon door. Je maakt dan dus i.p.v. 75 kilometer (Ut - Ht rechtstreeks) 135 kilometers (via Ah/Nm).
Als dat geen antwoord is op je vraag dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.

Ik snap dat ik meer kilometers maak, maar
A. Kan ik dat dus nergens in geld (danwel kilometers for that matter) terugvinden, en deze opmerking ging vrij specifiek over het omchecken, daar ik vanaf Nijmegen niet zonder meer tegen mijn rijrichting in reis. En dit wordt dus niet in de planner vermeld.

Ik kan dus geen (duurdere) prijs vinden, en wordt er nergens (duidelijk) op gewezen dat ik om had moeten checken, ik ga er dan dus vanuit dat het blijkbaar zo kan. Of wordt ik als incidentele reiziger geacht dit te weten omdat ik ergens in artikel 73, lid b sub 7 van mijn productvoorwaarden staat?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten