Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik vermoed dat het te maken heeft met het verwijderen van de vermelding 'Dames en heren' en dat daarbij iets niet helemaal goed gaat. Ik geef het door. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Is inmiddels officieel aangekaart en het gaat om een softwareprobleem. Wanneer het gaat om een kort bericht van hooguit 3 zinnen, worden de eerste 2 door de computer opgevreten en komt alleen de 3e er nog uit. Men is al bezig met een nieuwe software update voor de software update waar dit probleem mee naar boven is gekomen. Melden is niet meer nodig. :pos:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

Jemig, hoe is dat dan door QA heen gekomen :X
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Doorgeefluik

Bericht door jelmerrr »

Trein 1147 had vandaag iig tussen Gv en Dt zakdoekjesleggers
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Geef ik door. :pos:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

Van het toilet van de 8656 bij deutr 13/14 gaat het klepje niet open. Spoelt wel, maar klepje zit vast.

Smakelijk he. ;)
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Doorgeefluik

Bericht door iamthedutchdude »

Zojuist (12:38) op station Rheden 2keer binnen een minuut de omroep dat de sprinter naar Zutphen 5 min. later komt.

1 keer is wel genoeg hoor :wink:
PHS

Re: Doorgeefluik

Bericht door PHS »

FLIRT-4 in de 6645 Tilburg - Breda is vandaag te weinig (en niet voor het eerst), niet iedereen heeft een zitplaats.

Wel een plus voor de conducteur die handmatig omroept omdat het systeem het niet doet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Toilet 8656 doorgegeven. Het verhaal in Rheden komt waarschijnlijk voort uit het laat bekend worden van de vertraging, waardoor de computer niet kan voldoen aan V-5 en V-2 omroepen (Vertrek - aantal minuten) en het in korte tijd herhaald wordt, zodat er toch aan wordt voldaan. 6645 en niet iedereen een zitplaats kan kloppen; het is een Sprinter en het gaat veelal om afstanden korter dan 15 minuten die de reizigers in die trein afleggen. Staanplaatsen zijn ingecalculeerd. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Scherm 11815 in Zlw is defect.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Graag de precieze locatie vermelden; mocht het nummer niet kloppen om wat voor reden dan ook, dan weet men toch waar men in de database moet zoeken!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Reversed Doorgeefluik:
Vanaf aanstaande woensdag wordt er weer een verbetering doorgevoerd aan de InfoPlus-schermen. De meest opvallende wijzigingen zijn:
- Vanaf deze versie is het mogelijk om de backlight van de TBP per treinsoort aan te passen, i.p.v. alles tegelijk. Hierdoor kan ervoor gekozen worden om bepaalde treinen al eerder in de CTA te tonen, dan 30 minuten vooruit.
- ATT/VTT (Achterste Treinstel Tot / Voorste Treinstel Tot) de bug die hierin zat waardoor in sommige bijgestuurde situaties, 'tot {0}' ontstond, is opgelost.
- ATA (Achterste Treinstel: Niet instappen) heeft een wijziging in de opmaak gekregen. Eerder werd deze klein als opmerking onderin de TBP getoond. Vanaf woensdag zal dit groter, rood en in het midden van de TBP worden getoond, direct onder de eindbestemming en boven de tussenstops.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Backlight van de TPB? Het zal vast iets heel sufs of voor de hand liggend zijn, echter weet ik niet precies wat je bedoelt.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het tonen van een trein. Niet ieder perron heeft ieder half uur een trein en gaat dan op lichtblauw of zelfs op zwart. Straks kunnen treinen dus meer dan een half uur vooraf getoond worden. Dat kan nu eventueel ook al, maar dan kan het per trein ingesteld worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef:Graag de precieze locatie vermelden; mocht het nummer niet kloppen om wat voor reden dan ook, dan weet men toch waar men in de database moet zoeken!
Het is de T7 aan de westzijde van station Lage Zwaluwe.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Klinkt als goede verbeteringen, fijn dat er weer aan infoplus gewerkt wordt :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Scherm doorgegeven. :pos:

Aan InfoPlus wordt achter de schermen constant gewerkt, het schijnt echter nogal wat voeten in de aarde te hebben om enige aanpassing door te voeren. Men wil er in de toekomst in ieder geval nog veel meer mee gaan doen. Zo moet het bijvoorbeeld allemaal samen gaan werken met het systeem van de treindienstleider, zodat ook daadwerkelijk de trein die langs het perron rijdt wordt aangekondigd. Wel iets met lange adem...
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Wat is eigenlijk de bedoeling van het ARGOS-bord aan de zuidelijke ingang van de perrontunnel (waar je dus tegenop loopt vanuit de stationshal) in Deventer? Dat ding toont al meer dan een jaar niets anders dan een x.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Die geeft gratis kusjes. :Y Ik zal het eens vragen. Heb je een nummer voor me?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Helaas niet...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb het al uitgevraagd, bij mijn weten is er in Deventer maar één Argosbord in de tunnel, dus we komen er vast wel uit. :P
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Doorgeefluik

Bericht door OV-Hobbyist »

dennistd schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling van het ARGOS-bord aan de zuidelijke ingang van de perrontunnel (waar je dus tegenop loopt vanuit de stationshal) in Deventer? Dat ding toont al meer dan een jaar niets anders dan een x.
Mikos schreef:Die geeft gratis kusjes. :Y Ik zal het eens vragen. Heb je een nummer voor me?
Nummer van dat ARGOS-bord is 50046
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Doet normaal, joh!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Hobbyist, hè... :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Dat je dat soort smeerlapperij bij treinen doet — vooruit. Bussen al wat minder, maar van die borden... brrrrr.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daelea en 68 gasten