Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Doorgeefluik

Bericht door OV-Hobbyist »

PV 11519 (die verwijst naar spoor 6b/7b) op Rotterdam Centraal is zwart aan de kant van Blijdorp

TBP 11100 op spoor 12b te Utrecht Centraal, ter hoogte van de vaste trap aan de kant van Lunetten werkt in z'n geheel niet, schermen zijn zwart en klok staat stil op 12:00
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

11519 doorgegeven, de 11100 staat met opzet uit, zo is mij al eens eerder te kennen gegeven, dus die geef ik niet opnieuw door. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Volgens mij had ik die hier nog niet gemeld, en ik heb nu even geen foto's bij de hand maar volgens mij komt het doorgeefluik vrij vaak ter plaatse:

Op station Zwolle hangen vrij stelselmatig de bordjes roltrap/trap in de tunnel (op aan de tb/tpb) verkeerd om.

Dat wil zeggen: het bordje roltrap wijst naar de neerwaartse roltrap, en het bordje trap naar de opwaartse roltrap (waar wel ook een trap naast zit)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vorig jaar heeft men ten behoeve van de loopstromen de roltrappen omgedraaid, men heeft mij eens verteld dat dat onderdeel uitmaakt van een proef, dus die zullen niet worden gewisseld tot men weet wat de uitkomsten van de proef zijn.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ah oké, helder!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

TB7 11815 op station Lage Zwaluwe zit al sinds oktober twee defect-stickers op, waarom duurt het zo lang? :o
Het bord staat bij de kaartenautomaat aan de westzijde.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Mikos schreef:Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft momenteel problemen met de leverancier van de borden die tijdelijk niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Mikos, de bus in de softwareupdate van de SLT waardoor omroepberichten worden ingeslikt is nog niet verholpen. Maar vooralsnog heb ik op een enkele uitzondering na geen enkele HC een goede poging horen doen om handmatig om te roepen. Worden dergelijke bugs doorgespeeld naar het rijdend personeel met het verzoek handmatig te gaan omroepen?
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:de 11100 staat met opzet uit, zo is mij al eens eerder te kennen gegeven, dus die geef ik niet opnieuw door. :pos:
Hebben ze daar ook een reden voor gegeven? Ik kan er namelijk zo snel geen bedenken, maar ik zie vast wat over het hoofd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De bug is bekend en is afgelopen week ook naar het personeel gecommuniceerd. Dat gaat echter middels apps waarin we worden overspoeld met informatie, dus het kan wat langer duren voordat iedereen het ook daadwerkelijk gelezen heeft. Men is er mee bezig de bug te verhelpen, even volhouden nog!
Wat de reden is van spoor 12 in Utrecht durf ik je niet te zeggen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Had dat niet te maken met de verwarring die is ontstaan met de [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] Die op Utrecht centraal splitsen naar Rotterdam en Den haag.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Nee want dat gebeurde op spoor 8, daar was toen wel de middelste bewust uit gezet omdat 'ie precies bij de splitsing van de stellen hangt.

12b bij de trap in Utrecht is volgens mij trouwens zo'n geval waar al maanden een defect sticker op zit (kom er tegenwoordig alleen niet zo vaak meer, dus niet 100% zeker). En dus niet bewust uitgezet ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Volgens mij kan je al die schermen maar gewoon beter uitzetten -o- Sinds september al zo'n leuke streep door TB7 die kennelijk niet interessant is.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Jawel, is wel interessant, maar de leverancier kan niet leveren. Geen desinteresse, maar geen materialen om het te kunnen vervangen. Er zijn veel meer schermen waar de informatie niet of slecht leesbaar is. Klachten naar ProRail, overigens.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Trein t2980 rijdt volgens de TBP's op Ht en de RijdendeTreinen-app tot Amsterdam Centraal, volgens 't OBIS-scherm in de trein gaat ie echter gewoon door Enkhuizen...

Rijdt ie vanaf Asd onder een ander nummertje ofzo? Of gaat er elders iets niet zoals het moet?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Nee, daar is over nagedacht door mensen die er voor hebben gestudeerd. :roll: Intern hebben we dat ook aangekaart, maar degene die er over gaat heeft gezegd dat dat expres is, omdat Enkhuizen vanuit Heerlen (daar gaat de 2900 naar toe en komt daar vandaan) niet een logische bestemming zou zijn. Daar denkt het personeel op de werkvloer anders over, de reizigers ook, de verantwoordelijke dus niet. Ik kan er een heel verhaal van maken, maar daar komt het op neer.

Niks te doen? Stuur vooral een klacht naar onze Klantenservice hierover, wellicht dat het dan wel uitwerking heeft. :neg:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Doorgeefluik

Bericht door Zugführer »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er per wijzigingsblad februari gewoon overal Enkhuizen komt te staan. Wel zo consequent, alsof Schagen wel een logische eindbestemming is in Maastricht :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Met het risico dat dat ook zo bedacht is door zij die er verstand van hebben...

Gister kwam ik dit plaatje tegen:

Afbeelding
Dit speelde zich af in de IC naar Schotvathorst tussen Utrecht en Amersfoort, en aan de ene kant klopt het, aan de andere kant ook niet. ( Onze Weledelgestrenge Trolly mag zich uitlaten over de taaltechnische juistheid)

In dit geval bleef het treindeel waar ik in zat achter in Amf, maar de "trein" waar ik op dat moment in zat ging toch echt nog door. Pas in Amersfoort was er namelijk sprake van twee treinen. (na het splitsen)

Kan dit niet als "Eindpunt van dit treinstel/treindeel" getoond worden? Met eventueel de melding dat het andere/voorste/achterste stel wel doorgaat?

Oh en het was in de 4055 *O*
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Dit hoort. Er komt vanzelf nog een bericht dat de trein gesplitst wordt op OBIS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Die kwam niet. In ieder geval niet tot we stilstonden langs het perron...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zugführer schreef:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er per wijzigingsblad februari gewoon overal Enkhuizen komt te staan.
Nou nee, per wijzigingsblad februari wordt de eindbestemming van de treinen richting het noorden tot en met Den Bosch aangekondigd als IC naar Amsterdam en vanaf Utrecht naar Enkhuizen, waar het nu tot en met Utrecht IC naar Amsterdam is.

Wat betreft het verhaal van het splitsen; Daar is inderdaad over nagedacht. Tot aan Amersfoort zal er worden getoond in dat treinstel dat Amersfoort de eindbestemming is, als het goed is wordt er kort voor aankomst in Amersfoort op de OBIS-schermen getoond dat de trein gesplitst wordt op het volgende station, met vermelding van de juiste treinnummers erbij.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

^^^, tja, de bestemming klopt ook niet (1e regel bovenaan)..

enne.. Aking: "door Enkhuizen" lijkt mij inderdaad niet zoals het zou moeten.. wordt een beetje nattig dan, denk.. :wink: :)

~~~~

@Mikos: OBIS kan dus per treinstel andere informatie op de schermen tonen?

In je antwoord is het wel leuk om op te merken dat ook jij over treinstel schrijft.. terwijl de tekst het over trein heeft. Wát ik mij alleen kan voorstellen indien de tekst in dat betreffende, afsplitsende stel, ook daadwerkelijk anders is op de schermen dan in het stel dat naar Vat- of Schothorst doorgaat. Daar zou dan dus de bestemming anders getoond moeten worden..~
Mikos schreef: Nou nee, per wijzigingsblad februari wordt de eindbestemming van de treinen richting het noorden tot en met Den Bosch aangekondigd als IC naar Amsterdam en vanaf Utrecht naar Enkhuizen, waar het nu tot en met Utrecht IC naar Amsterdam is.
Vanaf Enkhuizen is de bestemming al Heerlen, zeker? :)

(Dat is in Schagen / Den Helder wel zo, naar mijn weten. )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

In het treinstel dat doorgaat naar Amersfoort Schothorst, zal dat in alle informatie verschijnen: De buitenbestemmingsaanduiding en OBIS. Het stel dat niet verder mee gaat dan Amersfoort, zal dat ook tonen: Op de buitenbestemmingsdisplays en op de OBIS-schermen.
Beide zullen voor aankomst van het station waar gesplitst worden op de OBIS-schermen tonen dat er gesplitst gaat worden en welke treinstelnummers waar naar toe gaan (welke achterblijft en welke doorrijdt).
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Dan klopt het dus, min of meer, op een klein vakjargon dingetje na dan, gewoon.

Want voor de gemiddelde reiziger lijkt het mij voldoende als er over 'trein' gesproken wordt, zeker als dat het stuk materieel betreft waar diegene zich in bevind.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 202 gasten