Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Durashift schreef:Vanaf Enkhuizen is de bestemming al Heerlen, zeker? :)

(Dat is in Schagen / Den Helder wel zo, naar mijn weten. )
Yep (voor beiden), maar andersom is in Maastricht ook Schagen de eindbestemming dus de logica is ver te zoeken...
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Bericht door ovVeluwe »

Tbp 10176 (uiteinde spoor 1b te Apeldoorn) is vastgelopen op de [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] van 9.00. Daarnaast is de schermresolutie zo laag dat het vanaf 5 meter afstand lijkt alsof hij uitstaat. Klok werkt wel gewoon.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik heb weer een gevalletje "het klopt wel, maar toch..."

De [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/[serie=Intercity|2018|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] stoppen alternated in Db en Klp, en allebei in Ed en Ah. In Utrecht is het dus vooral handig om te weten of 't ding in Db danwel Klp stopt. Toch staan op de TB's in de stationshal alleen Ed en Ah als via vermeld, zowel op de TB7/14/21(die met alle treinen) als wel het apparaat bovenaan de roltrap.

Kan dat anders? (A) *O* dan krijg je van mij een koekje :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Nee:
Mikos schreef:
Aking schreef:Alle IC's vanaf Utrecht naar Nijmegen stoppen op Ede-Wageningen en Arnhem, echter stoppen ze om en om op ofwel Driebergen-Zeist, of wel Veenendaal-De Klomp. Is het een idee om dat er op te zetten ipv Ede-Wageningen?
"Weer even terug naar de vermelding "Stopt ook in Db (of Klp)". Dat is een reistip (verschil tussen stopgedrag en (IC-)formule). InfoPlus maakt 'm aan maar je ziet 'm niet op de perron-verwijzer (PV). We vinden de opmerking over de volgende trein belangrijker, dus die drukt 'm weg. Tot een jaar geleden zag je die opmerking wèl op de PV en over het weghalen hebben we nooit klachten gehoord.

Op de PV zie je wel de Verkorte Route. Daarin hadden we die stops kunnen opnemen (je ziet het bv. wel in de app en de Halaanwijzer van de Railpocket) maar dan vallen andere stops soms weer weg. InfoPlus is een landelijk systeem en je moet je steeds afvragen wat een wijziging (van het algoritme hoe je de Verkorte Route samenstelt) betekent voor de rest van het land.
Het is dus, zoals zo vaak in het leven, naar beste weten afwegen van de keuzes en mogelijkheden."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Sjonguhjonguhjonguhjonguh -o-

Dan krijg je ook geen koekje! :6
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Worktochalleenmaardikvan. (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

GewooneenextracontrolerondjedooreenDDZlopenenhetiserweeraf. *O*
🍉
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

marvinkok schreef::pos:

Als gevolg van de storm missen er ook stations bordjes, oa in Lochem en Gezondheidspark maar vermoed dat dat tijdens het schouwen na de storm al is opgemerkt.
Er vielen me gisteren nog wel meerdere kapotte tl-buizen op bij Gezondheidspark, stuk of 5 verspreid over het perron..
Inmiddels hebben ze het met een tijdelijke oplossing aangepakt waardoor het station in de avond ineens Klarenbeek heet en overdag Hengelo Gezondheidspark :lol:

Artikel van Tubantia/De Stentor & een foto:
Spoiler: show
Station in Hengelo verandert bij nacht in Klarenbeek
Een aantal oplettende reizigers tussen Hengelo en Zutphen viel het al op: op een van de borden op station Hengelo Gezondheidspark is 's avonds de tekst 'Klarenbeek' te lezen. Alsof je in een dorp in Gelderland bent aanbeland.

Een woordvoerder van ProRail legt uit hoe dit kan: "Tijdens de zware westerstorm van 18 januari is een van de borden kapot gewaaid." Als tijdelijke oplossing is er daarom een oud bord van station Klarenbeek uit de kast gehaald. "De tekst Klarenbeek is met folie afgeplakt en zou nauwelijks te zien moeten zijn." Overdag is er niets aan de hand, want dan is er gewoon 'Gezondheidspark' te lezen. Maar zodra de belichting 's avonds aangaat, is toch duidelijk Klarenbeek te lezen.

Een tijdelijke situatie, volgens de woordvoerder. "Volgende week donderdag komt er of een nieuw bord, of wordt het oude gerepareerd en opnieuw geplaatst. Dan is er in ieder geval gewoon weer overdag en 's nachts 'Gezondheidspark' te lezen."

https://www.destentor.nl/apeldoorn/stat ... ~a5e815fb/
https://www.tubantia.nl/enschede/statio ... ~a5e815fb/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

cassie127 schreef:Inmiddels hebben ze het met een tijdelijke oplossing aangepakt waardoor het station in de avond ineens Klarenbeek heet en overdag Hengelo Gezondheidspark :lol:
Jambers kom d'r maar in!! :D :D
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Reversed Doorgeefluik

Nog een reminder: wie overweegt een Dal Voordeel, Weekend Vrij of een Dal Vrij aan te schaffen kan die via mij met korting krijgen. Dal Voordeel met 20 euro korting, Weekend Vrij met 5 euro korting per maand en Dal Vrij met 20 euro korting per maand.
Niet voor bestaande abonnementhouders, niet in combinatie met andere acties en alleen geldig voor het eerste jaar.

Interesse? Stuur me dan een PB'tje!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Doorgeefluik

Bericht door marvinkok »

Overdag is het bord gewoon blauw, doch 's avonds metamorfoost hij... In een... Klarenbeek..
Afbeelding
Bij Hglo hebben ze een blanco blauw bord gebruikt, en bij Lochem hebben ze de verlichting uitgedaan en er zakken overheen getrokken.
Overigens liggen in Lochem de borden nog gewoon in de berm aan beide zijden van het perron zag ik vandaag...
Mikos, ze lagen er vandaag nog... "onze" centrale is op de hoogte, maar als je een korter lijntje hebt naar degene die dit soort dingen doet, bij deze :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

marvinkok schreef:Overigens liggen in Lochem de borden nog gewoon in de berm aan beide zijden van het perron zag ik vandaag...
Sorry, mijn Weekendvrij is niet geldig vandaag, dus kan ze niet ophalen :(
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Nee, de uitvoerder is verantwoordelijk, dus mijn lijntje zal in dit geval niet korter zijn.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Doorgeefluik

Bericht door marvinkok »

:pos:
Er zullen al wel weer nieuwe borden besteld zijn inmiddels ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Leg die oude dan even voor mij apart *O*
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

marvinkok schreef::pos:
Er zullen al wel weer nieuwe borden besteld zijn inmiddels ;)
oh dan duurt het nog minstens een half jaar ivm de leverproblemen bij prorail.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Hoho! Bij de leverancier van Prorail hè, prorail doet iks fout natuurlijk!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

En er is een heel groot verschil tussen de analoge borden waar we het nu over hebben en de digitale waar de leveringsproblemen bij spelen.
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door Selivio »

Ns paaltje C2 (hoop dat dat het goede nummertje is wat je moet hebben) op station esk spoor 2 bij de grote trap ziet errug grijs.... Verveelde personen(naar ik aanneem) hebben de gele kenmerken eraf gepeuterd. :?
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Niet eens een mooie foto erbij? Spijtig. Maar ik geef hem door. :pos:
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door Selivio »

Sry maar nope, stond met mijn 7 bakjes flirt er een tikkie te ver naar voren (en ik was laat) :@
Grt. Stefan
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Wanneer je in de 7618 bij deur drie naar beneden loopt, kom je tussen het eerste en tweede raam rechts een substantie tegen waarvan je hoopt dat het een stofnest is, maar gezien de afwezigheid op vergelijkbare andere plekken vrees ik dat het schimmel betreft.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Selivio schreef:Ns paaltje C2 (hoop dat dat het goede nummertje is wat je moet hebben) op station esk spoor 2 bij de grote trap ziet errug grijs.... Verveelde personen (naar ik aanneem) hebben de gele kenmerken eraf gepeuterd. :?
Dat zie ik ook best vaak in Raalte/Almelo dat de stickers er af zijn getrokken (en meestal hebben die paaltjes daarna ook last van hun geluid) maar ik zie het met name op deze stations. Op andere stations hier in de regio weer niet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

7618 doorgegeven. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten