Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
De naastgelegen roltrap rolde wel :)
Re: Doorgeefluik
Hoezo? -o- De roltrappen op het Jaarbeursplein kunnen toch ook prima tegen watervallen? Ze kunnen alleen niet tegen bouwplastic naar het schijnt :')Suus schreef:Was daar gisteren niet een klein waterballet? Daar kunnen roltrappen niet zo goed tegen.
Re: Doorgeefluik
Op Amsterdam Centraal lagen de twee roltrappen van spoor 15a precies onder een geknapte waterleiding. Die hebben het bijna anderhalve maand niet gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 31 mei 2018, 13:23
Re: Doorgeefluik
Kan je hier ook iets mee, of moet ik daarvoor bij Keolis zijn?
Om 8.07 komt NS sprinter 7015 aan op spoor 2b in Almelo. Deze blijft hier staan tot 8.19 om ingehaald te worden door Keolis IC 17915 die om 8.11 aan perron 2a gaat staan. In de online informatie staat echter dat de IC op spoor 2 aankomt (wat natuurlijk niet mogelijk is aangezien daar al een sprinter staat). Hierdoor staat dus op alle CTA's langs perron 2 dat er om 8.11 een IC richting Enschede gaat vertrekken. Uit eigen ervaring blijkt dat veel mensen denken dat de NS Sprinter de trein is die op de CTA's staan. Als ze erachter komen dat ze toch naar 2a moeten lopen (lees: rennen) zijn ze al te laat.
Alle overige Keolis IC's staan netjes gepland op spoor 2a. Gaat dus echt alleen om de rit die om 8.11 in Almelo is.
Om 8.07 komt NS sprinter 7015 aan op spoor 2b in Almelo. Deze blijft hier staan tot 8.19 om ingehaald te worden door Keolis IC 17915 die om 8.11 aan perron 2a gaat staan. In de online informatie staat echter dat de IC op spoor 2 aankomt (wat natuurlijk niet mogelijk is aangezien daar al een sprinter staat). Hierdoor staat dus op alle CTA's langs perron 2 dat er om 8.11 een IC richting Enschede gaat vertrekken. Uit eigen ervaring blijkt dat veel mensen denken dat de NS Sprinter de trein is die op de CTA's staan. Als ze erachter komen dat ze toch naar 2a moeten lopen (lees: rennen) zijn ze al te laat.
Alle overige Keolis IC's staan netjes gepland op spoor 2a. Gaat dus echt alleen om de rit die om 8.11 in Almelo is.
Re: Doorgeefluik
Is dat een dagelijks terugkerend probleem of is het een eenmalig iets?Martijn123 schreef:Gaat dus echt alleen om de rit die om 8.11 in Almelo is.
Re: Doorgeefluik
Voor morgen staat hij inderdaad op spoor 2 ingepland ipv spoor 2a, het lijkt zo in de basisdienstregeling te staan.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 31 mei 2018, 13:23
Re: Doorgeefluik
Dagelijks.Mikos schreef:Is dat een dagelijks terugkerend probleem of is het een eenmalig iets?Martijn123 schreef:Gaat dus echt alleen om de rit die om 8.11 in Almelo is.
Klopt, net nog even de wijzigingen per 10 juni doorgekeken en ook daar staat hij (als enige) op 2 gepland.Z2N schreef:Voor morgen staat hij inderdaad op spoor 2 ingepland ipv spoor 2a, het lijkt zo in de basisdienstregeling te staan.
Re: Doorgeefluik
Met een dagelijks terugkerend probleem kan ik wat en ik ga er de organisatie mee in. Verwacht echter geen wonderen. :pos:
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 31 mei 2018, 13:23
Re: Doorgeefluik
Top! *O*Mikos schreef:Met een dagelijks terugkerend probleem kan ik wat en ik ga er de organisatie mee in. Verwacht echter geen wonderen. :pos:
Re: Doorgeefluik
Dat heeft volgens mij ook al eerder gespeeld (meen ook op 4 richting prachtig Raalte) en heeft behoorlijk lang geduurd voor het grotendeels was opgelost, mogelijk dat die ene rit over het hoofd is gezien.
Re: Doorgeefluik
Het gaat dus om 17919 en 7019 (uurtje later dan de treinnummers die je opgaf). Het probleem zit hem in de perronfases en de treinlengtes. Spoor 2a heeft een nuttige perronlengte van 161 meter, Keolis zet voor de 17919 gepland 2x Flirt-4 stellen in, die hebben een totale lengte van 161 meter en 40 centimeter. Omdat er op basis van die gegevens wordt gewerkt, denkt het systeem dat de Keolis IC niet langs die perronfase past en dus verschijnt de trein langs heel spoor 2.Martijn123 schreef:Gaat dus echt alleen om de rit die om 8.11 in Almelo is.
Zo'n zelfde iets speelde ook in Hengelo op spoor 2, wat sinds 12 mei is aangepast. Men gaat kijken of de stamgegevens aangepast kunnen worden voor Almelo, zodat dit probleem met een volgend wijzigingsblad ook verdwenen zou kunnen zijn. Echter geef ik geen garanties. :)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 31 mei 2018, 13:23
Re: Doorgeefluik
Je hebt helemaal gelijk qua nummers, sorry!Mikos schreef:Het gaat dus om 17919 en 7019 (uurtje later dan de treinnummers die je opgaf). Het probleem zit hem in de perronfases en de treinlengtes. Spoor 2a heeft een nuttige perronlengte van 161 meter, Keolis zet voor de 17919 gepland 2x Flirt-4 stellen in, die hebben een totale lengte van 161 meter en 40 centimeter. Omdat er op basis van die gegevens wordt gewerkt, denkt het systeem dat de Keolis IC niet langs die perronfase past en dus verschijnt de trein langs heel spoor 2.Martijn123 schreef:Gaat dus echt alleen om de rit die om 8.11 in Almelo is.
Zo'n zelfde iets speelde ook in Hengelo op spoor 2, wat sinds 12 mei is aangepast. Men gaat kijken of de stamgegevens aangepast kunnen worden voor Almelo, zodat dit probleem met een volgend wijzigingsblad ook verdwenen zou kunnen zijn. Echter geef ik geen garanties. :)
Wel weer een heerlijk gevalletje regels teveel dus... in ieder geval fijn dat ze er mee bezig zijn! Nu hopen op een goede afloop... :X
Dankje voor het navragen!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Mwah, dit is een best goede maar bewerkelijke oplossing voor het onderliggende probleem (heb in het verleden hier aan gewerkt). De planning en treinbeveiliging weten eigenlijk alleen dat de kop van de trein op 2a staat. Er moet dan dus een boel rekenwerk en regels aan te pas komen om te bepalen of de trein alleen op 2a staat of ook een stuk op 2b komt. De spoorlengte moet goed in het systeem staan en de lengte van de trein moet goed zijn door juiste materieel.
Re: Doorgeefluik
Maar hij vertrekt via 1b dus in principe kan er ook geen deel van de trein op 2b terechtkomen. Technisch gezien zou ie dan op 2a en 1b aangegeven moeten worden.
Re: Doorgeefluik
Er zal vast over nagedacht zijn door de wijzen uit het oosteuhoofdkantoor of een of ander duurbetaald adviesbureau, maar laat ze eens prullenbakken neerzetten in de tunnel op die standplaats van je! -o-
Re: Doorgeefluik
:') :X -o-
Wie wil er in dát dorp nou een aanslag plegen? _O-
Wie wil er in dát dorp nou een aanslag plegen? _O-
Re: Doorgeefluik
Ik heb een kapot OBIS-scherm voor je in de 1e klas van stel 2629 aan de kant van deur 20
Re: Doorgeefluik
*O*Aking schreef:Ik heb een kapot OBIS-scherm voor je in de 1e klas van stel 2616 aan de kant van deur 2
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
De 4223 is toe aan een veeg- en dweilbeurt: in elk geval in de zespersoonscompartimenten in de A-bak is een hoop plakkerij en een flinke laag stof te vinden.
Re: Doorgeefluik
2056 met ICM-6 en mensen in het gangpad tussen Utrecht en Gouda.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten