Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dankje! Was er na die ellende van ruim een jaar geleden met solo ICM in het weekend niet sowieso afgesproken dat er overdag in het weekend geen solo ICM meer zou rijden? Kan me overigens best voorstellen dat het om 13:22 uit Amf kan passen, maar om 17:22 met dagjesmensen en om 19:22 met hordes terugkerende studenten plus nog wat dagjesmensen komt het mij ook zonder omreizigers wat optimistisch over.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Nee, daar zijn geen afspraken over gemaakt. Die zijn er tijdelijk wel geweest, maar als de vraag de inzet van meer dan een stel niet rechtvaardigt gaat men natuurlijk niet meer inzetten dan daadwerkelijk nodig is.

In dit geval krijg ik terug dat het de bedoeling was om de 500 en de 600 door te trekken vanaf Amersfoort naar Deventer, maar dat dat op het laatste moment is ingetrokken. Toen kon er kennelijk niet meer worden verlengd op de bestaande IC's. Ik kreeg terug dat men dat in onderzoek neemt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

In de plaats daarvan was de 2400 vanaf Lelystad doorgetrokken naar Groningen/Leeuwarden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

En daar breken de karige omroepen bij werkzaamheden op: in Amsterdam Zuid hoorde ik wel een bericht dat de treindienst tussen Lelystad en Zwolle aangepast was (daar niet zo relevant), maar in Utrecht alleen dat er bussen tussen Amersfoort en 't Harde reden waarmee je de reizigers nou niet echt via Amsterdam Zuid dirigeert.

Om nog maar te zwijgen over de melding in Amersfoort dat de treindienst naar Schothorst en Vathorst aangepast was in plaats van in minder woorden te zeggen dat er minder sprinters rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Niet-doorgeefluik: het beruchte scherm op Den Haag Centraal werkte vandaag, zowel vanochtend als vanavond. Mag ook wel eens genoemd worden ;

Nu was er een ander scherm in de storing maar daarvan heb ik het nummertje niet...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:maar daarvan heb ik het nummertje niet...

Wat kom je hier dan doen jonguh? :evil: -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Rijtuig 20 406, stam 16239, deur 3/4. In de coupe is de lamp het dichtst bij de eerdergenoemde deuren kapot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik heb weer schermen voor je: 2463 naast deur 9 en deur 6.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Bijgeschreven in het grote boek. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Heb jij trouwens enig zicht op het feit of die schermen net zo'n ellende zijn als die dingen op de stations? Want ik ben natuurlijk een niet heel betrouwbare steekproef, maar ik kom veel zwarte schermen tegen in de sletjes laatstelijk...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

En onder het mom van als we dan toch bezig zijn:

2608 naast deur 7 en 11

En 2607 deur 6 en de eerste klas aan de kant van de hoogste deuren :')
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Doorgeefluik

Bericht door Jultar »

SLT schermen worden niet meer geleverd, leverancier is failliet geloof ik.
Met de revisie in 2020/2021 komt er OBIS in, was de bedoeling dacht ik.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Problemen met de leverancier zijn mij niet bekend. Volgens mij hebben de schermen weinig te maken met de software die op de achtergrond draait, maar als de huidige leverancier inderdaad failliet is, zullen er op termijn vast andere voor in de plaats komen.

Doorgegeven. :pos:
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Doorgeefluik

Bericht door Jultar »

Om die reden is een aantal schermen in o.a. de 1e klas weggehaald. Zo kon er nog een voorraadje schermen aangelegd worden dat gebruikt kan worden voor als een scherm echt kapot was.
De reisinfo in SLT is een losstaand systeem en daardoor dus heel duur in onderhoud. Ook wijzigingen gaan heel moeilijk en zijn relatief heel kostbaar. Daarnaast is één platform voor reisinformatie natuurlijk veel praktischer. Vandaar dat er dus uiteindelijk een nieuw reisinformatiesysteem in moet gaan komen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Doorgeefluik

Bericht door playertwo »

Zoiets zou toch idd met gps en een groepje van maximaal 10 programmeurs die zich 2 weken boos maken softwarematig moeten kunnen zijn gebouwd en aansluitend stabiel werken?
Daarna zal het een kwestie zijn van juist configureren en onderhouden natuurlijk.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Doorgeefluik

Bericht door Jultar »

Tja, het softwareplatform in de SLT is, als ik het goed heb begrepen, nog het oorspronkelijke platform van Bombardier. Daardoor zit het heel erg diep in de rest van de software van de trein.
Voor elke wijziging willen zij dus geld zien en schijnt het ook nog eens behoorlijk ingewikkeld te zijn om een goede omroep voor elkaar te krijgen.
Maar goed, allemaal van horen zeggen. Ik ben maar een eenvoudig machinist, dus ik bedien het alleen maar ;)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Bericht door ovVeluwe »

VIRM 8648 thv deur 14 op de bovenverdieping heeft het scherm een zwart vlak aan de zijkant.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Martijn123
Berichten: 10
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 13:23

Re: Doorgeefluik

Bericht door Martijn123 »

Mikos schreef:Met een dagelijks terugkerend probleem kan ik wat en ik ga er de organisatie mee in. Verwacht echter geen wonderen. :pos:
Blijkbaar heb je toch iets meer invloed dan je denkt, Mikos. :D
Vanaf vandaag staat (voor zover ik kan zien) de IC van 8.11 gepland op 2a ipv 2 en dat zelfs met een geplande inzet van 2x Flirt IV. Wat dus volgens de boeken niet kan/mag.

*O* *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De nuttige lengte van de spoorsectie is nog eens nagemeten en bleek wel iets ruimer te zijn (anders hadden die treinen er ook niet langs het perron gepast). Dat zijn van die dingen die jarenlang goed gaan, omdat het nooit voorkomt en bij vernieuwingen loop je er dan ineens tegenaan.

Fijn dat het Doorgeefluik zijn nut weer heeft bewezen :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Je moet eens vragen hoeveel sporen op 999 staan ;)
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door Selivio »

De grap is alleen dat 2xFLIRT-IV gekoppeld tot nader order niet meer is toegestaan binnen Keolis vanwege niet te noemen redenen :roll:(neemt niet weg dat het goed is dat ze nog eens gemeten hebben...)
Grt. Stefan
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Vandaar dat sommige treinen in de spits de afgelopen dagen 1 bak korter waren :o
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Doorgeefluik

Bericht door jelmerrr »

3635 is bijna net zo populair als FC Twente...
Staplaatsen in deze coupe vanaf Zp, achterste bak al in Dv....

Edit: voorste bak vanaf Ah zitvol en vgm staan er een paar op perron
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten