Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

All of the above doorgegeven. :pos:
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door rooddolfijn »

Gistermiddag deed de lift van station Driebergen-Zeist aan de kant van Driebergen-Rijsenburg heel raar. De deuren sloten en gingen daarna weer open. Dit was rond 12:00.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dit is een mooi voorbeeld van een melding waar ik een heleboel werk van heb om het door te geven. Vandaar nog even de verwijzing naar de niet lang hiervoor nog aangestipte voorwaarden:
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Om deze door te kunnen geven heb ik minstens een spoornummer nodig en bij voorkeur het liftnummer (anders gaan ze terugbellen en mij daar naar vragen).
Laatst gewijzigd door Mikos op di 03 jul 2018, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Rijsenburg is aan de kant van spoor 1, en ik gok derhalve dblif001

Ennuh , rare Urls gebruik je trouwens (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Verkeerde knopje gebruikt, hersteld. Maar het is wel precies wat ik probeer te voorkomen: Er worden een aantal dingen aan mij gevraagd om een melding door te kunnen zetten, als ik dan bij zoveel meldingen zelf uit moet gaan zoeken welk spoornummer het is, welke locatie het is en zelf maar moet bedenken hoe een en ander in elkaar zou kunnen zitten, dan ben ik er uiteindelijk veel meer tijd aan kwijt dan dat er een volledige melding wordt gedaan. Ik ben slechts Doorgeefluik, maar het moet wel leuk blijven; hoe minder tijd, hoe effectiever :pos:
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door rooddolfijn »

Mikos schreef:Dit is een mooi voorbeeld van een melding waar ik een heleboel werk van heb om het door te geven. Vandaar nog even de verwijzing naar de niet lang hiervoor nog aangestipte voorwaarden:
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Om deze door te kunnen geven heb ik minstens een spoornummer nodig en bij voorkeur het liftnummer (anders gaan ze terugbellen en mij daar naar vragen).
Tijdje niet meer op de onderwerp geweest dus dit bericht had ik net effe gemist.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doorgeefluik

Bericht door Ardan »

Cico C1 in Dieren is kapot. Er brandt gewoon een groen lampje en het scherm staat normaal alsof er niks aan de hand is maar hij reageert niet op kaarten. De tijd op het display is blijven hangen op 18:43u.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Werk voor de klokkabouters: de klok aan de buitenkant op Den Haag Centraal, aan de zijde van het Anna van Buerenplein, loopt 2 minuten achter.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Op station Klp heeft kaartautomaat 101 een defect scherm (en is dus onbruikbaar).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Doorgeefluik

Bericht door OV-Hobbyist »

Denk dat je beter het rechtstreeks kan doorgeven via het telefoonnummer wat op de automaat staat.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door henrivanderweijden »

In de hal/tunnel van Arnhem Centraal staan alle trein informatieborden die de oostzijde van de perrons aangeven op zwart. Zowel voor als achterzijde van het bord. De nummers zijn 12166 bij spoor 3/4, 12164 bij spoor 6b/7, 12165 bij spoor 8/9 en 10823 bij spoor 10/11.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door henrivanderweijden »

Ook op de perrons ten oosten van de tunneltrappen geen werkende trein info borden in Arnhem. Betreft op spoor 9 bord 10168 en op spoor 8 nr 10166. Ook op de andere perrons werken de borden niet maar geen tijd meer om de nummers te checken.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Automaat op de Klomp doorgegeven. De perronverwijzers in de tunnel van Arnhem staan voor de oostzijde vermoedelijk gepland uit; daar vertrekken geen treinen, al eens eerder melding van gemaakt. Heeft iets te maken met stromingen die beter uitkomen. :pos:
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Dat hier de stopper naar Almelo van 10.35u niet genoemd wordt kan ik me nog voorstellen, maar waarom ontbreekt hier de IC van 10.47u naar Olst?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Treinen in tegengestelde richting, zoals in dit geval de 7000 naar Almelo, ga je sowieso nooit te zien krijgen. Die naar Olst hoort er wel op te staan, die heb ik doorgegeven aan de verantwoordelijke. :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Treinstel 2606 heeft bij deur 14 een kapot infoscherm (scherm hangt bij een een vierzitsopstelling van stoelen).
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Dat kan beter, KM. We willen niet enkel weten dat ie dood is, maar ook hoe dood. Glas gebroken of enkel een zwart scherm? Dan weten de kabouters van Mikos namelijk wat voor spulletjes ze in hun kruiwagentje moeten stoppen. En een mooi plaatje om bij te griezelen zou natuurlijk helemaal fijn zijn....
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Een plaatje heb ik (helaas) niet. Daarvoor zat ik tekort in de trein.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Maar een fijne beschrijving van het ongemak...?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

:mrgreen: Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Op Asdz is op sp 1 de stoep ontzet, enkele tegels liggen tot 8 cm hoger dan degenen ernaast:
Afbeelding

Daarnaast is op Lls bij poortje 5.3 een van de deuren defect, hij gaat met geen moeite meer open.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Veiligheidsissues als losliggende tegels graag naar @NS_Online; die kan ik alleen doorgeven door te bellen en dan gaan ze allerlei details vragen die ik ze dan niet kan geven, omdat ik er niet zelf ben geweest.
Weigerende poortje in Lelystad geef ik wel door. :pos:
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Dit treinsamenstellingenbord (Wagenstandanzeiger is dan ineens niet zo'n lang woord meer) kan wel een kleine reparatie gebruiken denk ik:

Afbeelding

Almelo, spoor 2b/4b. Vlak nadat je met de trap het perron op komt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten