Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Bij trein 765 (4*ICM-III) wordt, in elk geval op maandag, al een aantal weken op de TBP's tussen Gvc en Lls de melding 'Voorste treindeel tot Zwolle' weergegeven, terwijl structureel juist de voorste twee drietjes doorrijden naar Gn en de achterste twee drietjes in Zl achterblijven.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dankje!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Doorgeefluik

Bericht door Klaasje »

De backlights van beide zeiden van tpb 10164 op spoor 1 te Deventer zijn defect. De informatie is correct maar wat lastig te lezen zo.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

In Deventer hangt in de spoortunnel nog een spoorkaart van december 2014 in bord WA001.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik zal Ardan een nieuwe op laten hangen. :pos:
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Volgens mij had ik die ook ooit al eens een keer doorgegeven in 2017, maar hij hangt er dus nog steeds _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Nog een opmerking/observatie: de laatste tijd worden vaak storingsberichten geplaatst dat er tussen Hoofddorp en Rotterdam minder of geen Intercity Direct-treinen rijden.

Ik vind dat een wat rare melding, want als er door omstandigheden minder ICD’s rijden, is dat tussen Schiphol en Rotterdam Centraal of tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het klopt dat die melding voorbij komt en daar is ook al naar gekeken. Die melding wordt getoond op het moment dat er sprake is van de melding van een verstoring op de HSL. Op dat moment wordt er automatisch een bericht gegenereerd waarin de locatie wordt vermeld ("Er is een verstoring in de treindienst, zodra we meer weten, informeren we u verder") . Zoals we allemaal weten is het aan- en aftakpunt van de HSL-Noord bij Hoofddorp en bij Rotterdam, dus wordt dat door het systeem genoemd. Daarna wordt het bericht handmatig aangepast zodra er iets bekend is over de verstoring ("Minder treinen tussen Schiphol en Rotterdam (via de HSL) door een gestrande trein.") Voor de HSL-Zuid gaat overigens hetzelfde op; daar gaan de eerste berichten over een verstoring tussen Rotterdam en Breda-Prinsenbeek.

Voorlopig zal dat nog wel even zo blijven, ook dit is er een die opgepakt moet worden bij de verbetering van de verstoringslocatie en de omreisadviezen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Het is weer een lekker spoordenken ding, want dat systeem weet ook donders goed dat die hele trein niet in Hoofddorp stopt en er alleen langs komt (dat is de crux van het probleem namelijk...)
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Deze zaterdag niet te weinig, maar juist teveel stops op Gn-Zl: de 518 (normaliter is dat de 718) rijdt als stopper ipv IC. Leuk voor de tussenstations, maar wel erg vervelend als je om 5:40 in Groningen het perron op loopt en nog net twee sluitseinen ziet. Ik ben er gelukkig net op tijd (nu) achter gekomen. Op de werkzaamhedenpagina ook geen woord over dat de eerste trein eerder vertrekt dan gebruikelijk.

Op zondag is het nog iets bonter, hoewel je dan gewaarschuwd bent door de melding 'wkzh Gn-Asn in de nacht van 25 op 26 aug' (hoewel dat waarschijnlijk om de laatste treinen van de zaterdag gaat). Die meldt echter ook dat er bussen rijden, die in elk geval in de planner niet te vinden zijn. Op zondag is de 722 namelijk geheel verdwenen, zonder vervangend vervoer. Gelukkig heb ik zondagochtend geen dienst, maar ik zou niet weten hoe ik dan op tijd op mijn werk had moeten komen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

webguy schreef:Het is weer een lekker spoordenken ding, want dat systeem weet ook donders goed dat die hele trein niet in Hoofddorp stopt en er alleen langs komt (dat is de crux van het probleem namelijk...)
Volgens mij ís het juist het probleem dat het systeem dat nog niet weet..
Ik bedoel: men moet nog een stukje code schrijven dat als een HST 'aansluiting Hoofddorp' passeert, dit vertaalt moet worden in reizigersinformatie als zijnde 'Schiphol'.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Ik zou die code persoonlijk schrijven als "kijk wat er uitvalt, haal dan de stations er uit waar geen treinen stoppen op dat traject en kijk dan wat er links en rechts van wat er uitvalt ligt", dan krijg je ook dit soort onzin niet in alle andere uitzonderingssituaties niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Pim-AllianceB95 schreef:Deze zaterdag ...
Doorgegeven. :pos:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Mikos schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Deze zaterdag ...
Doorgegeven. :pos:
Dankje! Ter aanvulling: de 522 blijkt als IC te rijden vandaag (zaterdag), terwijl de 722 normaal juist wel stoppert tot Zwolle.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Heb ik ook doorgegeven. De Operationeel Manager van dienst heeft aangegeven dat het ontbreken van de 722 volgende week zondag bekend is en momenteel geprobeerd wordt recht te trekken door hem alsnog in te leggen. Of dat lukt, is een tweede.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dank voor al je moeite! Ik zie nu inderdaad dat hij volgende week ook ontbreekt, maar het ging mij eigenlijk om morgen (ondertussen vandaag)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Men is op de hoogte, of dat ze dat op de korte termijn nog hebben weten te regelen is mij onbekend.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Er gaat iets niet goed met de omroep op Arnhem Centraal
Eerst wordt de stoptrein naar Winterswijk van spoor 10 omgeroepen met daar achter de mededeling dat deze niet stopt in Terborg (maar klinkt alsof die verder gaat naar Winterswijk)

Vervolgens volgt een bericht voor reizigers tussen Arnhem en Winterswijk door een verstoring rijden er geen tussen Terborg en Winterswijk. Er rijden bussen

Gebeurt nu. 16:30 al 2× gehoord

De Actuele vertrektijden in de app weten al helemaal niets van deze omroepberichten af. Als ik op de stoptrein naar Winterswijk klik
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Je bericht stopt middenin een zin...wat gebeurt er na een klik in de app?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Ik zag die treinen in de apps staan als rijdend tot Gaanderen, dat klopt letterlijk gezien met het niet tussen Terborg en Winterswijk rijden samen met niet stoppen in Terborg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Doorgeefluik

Bericht door marvinkok »

Kun je wel keren dan in Gaanderen? Meende dat het als halte langs de vrije baan was aangelegd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Gaanderen heeft inderdaad geen seinen zie ik, maar toch geeft OVtijden ook die trein tot Gaanderen aan (deze is 't). En Terborg heeft trouwens ook geen seinen ri. Arnhem op spoor 2.
Maar eigenlijk moet die trein haast wel ook naar Terborg gereden zijn aangezien hij daar om 16.14 aan zou komen en de trein van 16.15 is uit Terborg ook van spoor 2 vertrokken (net als de andere twee gekeerde treinen). Een uur later stond kennelijk de aanrijdingstrein op spoor 1 naar Terborg, want zowel de trein naar Arnhem als Winterswijk van 17.15 uur worden als vertrokken van spoor 2 aangegeven. Vermoedelijk hebben de stellen daar langs spoor 2 dan van inhoud gewisseld want bij vertrek uit Terborg was er ook even geen materieel bekend in OVtijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten