Tochjo schreef:Scherm 15151, dat in Culemborg bij de ingang van de fietsenstalling hangt, heeft een defecte backlight:
Doorgeefluik
-
- Donateur
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Doorgeefluik
Uit het topic OVer missers in de reisinformatie:
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven. :pos:
Er is momenteel een landelijke storing aan de reisinformatie, waardoor er mogelijk geen of onjuiste informatie wordt getoond. Ook niet in de app. Dat hoef je hier niet te melden; daar wordt al aan gewerkt. Officieel is de storing al opgelost, maar er kunnen nog vreemde dingen voorkomen.
Er is momenteel een landelijke storing aan de reisinformatie, waardoor er mogelijk geen of onjuiste informatie wordt getoond. Ook niet in de app. Dat hoef je hier niet te melden; daar wordt al aan gewerkt. Officieel is de storing al opgelost, maar er kunnen nog vreemde dingen voorkomen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Bij deur CL2 van treinstel 2228 hapert de schuiftrede. Toen de trein in Gilze-Rijen stopte schoof deze nauwelijks uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Doorgeefluik
4238: ter hoogte van deur 13/14 mist het handvat van de deur van het toilet. Dat zal ongetwijfeld met een reden weg zijn gehaald, maar het gevolg is dat er nu twee gaten in de deur zitten. En een toilet met spionnetjes in de deur lijkt mij niet zo'n verstandig idee.
Blik naar binnen vanuit buiten. Met het blote oog is meer te zien dan mijn camera kan fotograferen, het toilet was (voor de administratie) leeg.
Blik naar binnen vanuit buiten. Met het blote oog is meer te zien dan mijn camera kan fotograferen, het toilet was (voor de administratie) leeg.
Re: Doorgeefluik
Anders genoeg mense die daar goed aan verdienen hoor :')Z2N schreef:En een toilet met spionnetjes in de deur lijkt mij niet zo'n verstandig idee.
Doorgeefluik
Ben ik weer in Dordrecht! 11418 is het deze keer...
Op de foto van dinsdag zie je hem nog shinen
Op de foto van dinsdag zie je hem nog shinen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Blijf daar dan ook weg kind! -o-
Re: Doorgeefluik
7614: thv deur 5/6 bleef de deur van het toilet op een kiertje staan na sluiting.
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven. :pos:
In verband met de voorbereidingen op de naderende winter zal het Doorgeefluik vanaf heden de komende weken gesloten zijn. Het heeft, zoals altijd, geen zin om in de tussentijd hier melding te maken van zaken, omdat ze niet worden doorgezet en zodra het Doorgeefluik weer geopend wordt problemen in de tussentijd al opgelost kunnen zijn. Zodra het Doorgeefluik winterklaar is, zal ik dat hier uiteraard melden.
In verband met de voorbereidingen op de naderende winter zal het Doorgeefluik vanaf heden de komende weken gesloten zijn. Het heeft, zoals altijd, geen zin om in de tussentijd hier melding te maken van zaken, omdat ze niet worden doorgezet en zodra het Doorgeefluik weer geopend wordt problemen in de tussentijd al opgelost kunnen zijn. Zodra het Doorgeefluik winterklaar is, zal ik dat hier uiteraard melden.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Er is nog geen sneeuwvlokje gevallen of de boel wordt alweer preventief geruimd...
#kudtns! (A)
#kudtns! (A)
Re: Doorgeefluik
Hij zal wel weer aan het roosteren zijn denk ik.
Re: Doorgeefluik
Niet zo positief jonguh! -o-
Re: Doorgeefluik
Weet niet of je er iets mee kan maar bij het voorbijrijden op station Bilthoven klonk het alsof stellen 2710 en 2715 last hebben van vierkante wielen. Exacte draaistel kan ik zo snel niet zeggen, daarvoor ging t allemaal te snel
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Doorgeefluik
Mikos schreef:In verband met de voorbereidingen op de naderende winter zal het Doorgeefluik vanaf heden de komende weken gesloten zijn. Het heeft, zoals altijd, geen zin om in de tussentijd hier melding te maken van zaken, omdat ze niet worden doorgezet en zodra het Doorgeefluik weer geopend wordt problemen in de tussentijd al opgelost kunnen zijn. Zodra het Doorgeefluik winterklaar is, zal ik dat hier uiteraard melden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Doorgeefluik
Mikos schreef:Daar kan ik niet zoveel mee; we hebben verspreid over het hele land diverse meetsensoren die naar dat soort zaken kijken en dan automatisch een afspraak maken voor de stellen met 'vierkante wielen' bij de kuilwielenbank.
Re: Doorgeefluik
Uit betrouwbare bron begreep ik dat de luikenist weer in het land is. Mag ik daaruit afleiden dat het luik weer open is?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Vanaf heden is het Doorgeefluik weer geopend; er zijn volop aanpassingen geïmplementeerd, zodat het Doorgeefluik volledig winterklaar is!
Hieronder nog een keer de voorwaarden voor het doorgeven van een melding. Deze zijn ook altijd terug te vinden in de openingspost van dit topic.
Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie (perronnummer of waar het scherm precies hangt).
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft nog altijd problemen met de leverancier van de borden die niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker; daar vraagt de storingsorganisatie om.
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Deze zijn aangebracht onder de groene pijl of rode kruis op het poortje en onder het scherm op een paaltje. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.
Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.
Waarom al die specifieke voorwaarden? Dat zijn de zaken die de storingsorganisatie van mij vraagt om een melding aan te kunnen nemen en iemand aan te sturen het probleem op te lossen. Voor al die kleine dingen is een reden; een monteur weet op voorhand al waar hij of zij moet zijn én kan door specifieke details vooraf al inschatten wat het probleem gaat zijn.
En vergeet niet: Ik ben slechts een Doorgeefluik. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oppakken van storingen, ik krijg over het algemeen geen terugkoppeling en kan vaak ook niets zeggen over de voortgang van het probleem.
Hieronder nog een keer de voorwaarden voor het doorgeven van een melding. Deze zijn ook altijd terug te vinden in de openingspost van dit topic.
Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie (perronnummer of waar het scherm precies hangt).
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft nog altijd problemen met de leverancier van de borden die niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker; daar vraagt de storingsorganisatie om.
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Deze zijn aangebracht onder de groene pijl of rode kruis op het poortje en onder het scherm op een paaltje. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.
Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.
Waarom al die specifieke voorwaarden? Dat zijn de zaken die de storingsorganisatie van mij vraagt om een melding aan te kunnen nemen en iemand aan te sturen het probleem op te lossen. Voor al die kleine dingen is een reden; een monteur weet op voorhand al waar hij of zij moet zijn én kan door specifieke details vooraf al inschatten wat het probleem gaat zijn.
En vergeet niet: Ik ben slechts een Doorgeefluik. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oppakken van storingen, ik krijg over het algemeen geen terugkoppeling en kan vaak ook niets zeggen over de voortgang van het probleem.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Melden we graffiti op kaartautomaten wel hier? Die te Utrecht Terwijde zijn ervan voorzien. Zijn foto's nodig?
Re: Doorgeefluik
Dat kan ik wel doorgeven, ja. Foto's bij voorkeur, dan weet men wat men zoekt en wat men mee moet nemen om het schoon te krijgen. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Prima, dan maak ik later vandaag wat foto's.
Re: Doorgeefluik
Kan je nog iets met meldingen van gisteren? In dat geval heb ik er nog 2: bij het grote poortje 1.3, aan de noordzijde van de weg waarop station Nieuw Vennep is gebouwd aan de kant van spoor 2, is de linkerkant van het scherm aan de perronzijde voor eenderde donkerder dan de rest van het scherm. Ook deden de WiFi en reisinformatieschermen van SNG 2339 het niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten